"hm?" Tanyaku kurang jelas.
"You thinking about Amar right? Your ex fiancè"
Aku memandangnya dengan sayu. Ye aku tengah fikirkan tentang Amar my ex fiancè.
Aku hanya membalas dengan senyuman hambar.
Buat sekian kalinya Abang Aidil mengeluh. Dan membalas
"Abang tau Rin masih bersedih tapi boleh tak Rin move on? Perkara tu dah berlalu setahun lepas. Cuba Rin fikir,kalau arwah tau yang Rin bersedih macam ni,mesti dia pon terseksa. Rin tak kesian kat dia ke hm?"
Tanpa ku sedar,air mata yang ditahan dari tadi menitis juga.
"Rin tak boleh Abang. Ye memang perkara tu dah lepas,tapi masih lagi segar dalam ingatan Rin. Rin... Rin..." Balasku gagap.
Abang Aidil terus menarikku menuju ke keretanya...
Abang Aidil terus memelukku dan aku menangis di dalam dakapannya.
"Ke..na..pa dia ting..galkn Rin ... Abang? Di..dia dah tak sa..yang Rin ke?" Kataku tersedu sedan.
"Hey shh shh no dia sayang Rin. Cuma dia tak boleh melawan ketentuan Allah. Allah dah tetapkan yang dia akan tinggalkan kita pada masa tu. Jadi kita hanya perlu redho. Dia pon tak tau yang dia akan pergi secepat tu." Kata Abang Aidil panjang lebar.
Aku hanya tersedu sedan di dalam dakapannya.
"Shh dah jom balik."
Aku hanya menurut dan masuk kedalam keretanya.
Aku menangis dan tanpa ku sedar aku sudah terlena kerana penat menangis.
Abang Aidil memandangku sekilas dan melepaskn keluhan berat.
"Abang tau Rin kuat. Tolong jangan jadi macam dulu lagi. Please..." Kata Abang Aidil.
Skip
Abang Aidil Pov
Setelah selesai menghantar kepulangan Rin, aku terus berpatah balik ke cafe.
"Mana Rin?" Tanya Aliff.
Aku mengeluh.
"Aku dah hantar dia balik tadi dia nangis and terlelap. Tu yang terus hantar balik tu." Balasku.
Aliff mengeluh...
"Dah agak dah" katanya.
"So sekarang macam mana? Aku yakin yang dia akan jadi macam dulu balik" kata Zaliff.
Ya dan semua mengeluh.
"Macam tulah. Kita cuma perlu pantau dia je. Pastikan dia tak dapat banyak tekanan. And korang dua, perangai tu jaga sikit. Sebelum cakap tu tapis dulu korang tau tak korang dah banyak sakitkan hati dia." Kataku kepada Syafiq dan Zarul.
Diorang hanya tersengih dan membuat simbol bagus.
Ya semenjak Rin balik ke Malaysia,perangai dorang memang menjadi jadi. Suka sakat Rin,marah Rin . Senang cakap semua serba tak kenalah.
Bila ditegur, ade je jawapan kata rindulah, nak guraulah masalah nye sekarang dorang punya gurau tu sampai sakitkan hati Rin!
"Haah tengoklah tadi sampai nak marah bagai kenapa? Fikir dah besar sangat hm? Belum apa-apa korang dah bagi tekanan kat dia heihh" kata Adam.
End Pov
Syafiq Pov
Aku rasa aku nak cakap somthing tapi aku lupalah pulak..
"Weyh Zarul kau ade ingat something tak? " Bisikku di telinganya.
"Pasal ape?"
"Pasal Rin"
"Jap aku lupa"
Ha bagus umur dedua baru 17 tapi pelupa macam tok dalang.
"Ha!!!" Kata kami serentak.
"Korang asal?" Tanya Haziq.
"Aku baru ingat nak cerita apa."
"Cerita?" Tanya Aidil.
"Ye cerita" balas Zarul.
"Pasal?" Tanya Zaliff.
"Pasal Rin!" Kata kami serentak lagi.
"Ha??!!" Jerit mereka serentak.
"Tak yahlah jerit kalau nak tau pon" kata Zarul.
"Tah over gile" sokongku.
"Dah dah cepatlah cerita" kata Aidil bengang.
"Kaulah cerita weyh" kataku kepada Zarul.
"Ah takdelah kau yang ingatkan aku so kaulah cerita" balas Zarul.
"Ok-ok macam ni..."
Flashback
Cafeteria
"Weh Rayyan aku dengar kelas korang ade budak baru?" Tanyaku pada Rayyan.
"Haah asal?" Balasnya.
"Ape nama dia?" Soal Zarul pula.
"Ermm kalau tak silap aku Qairina Alisya"
"Oo" balasku.
Bukan tak nak terkejut tapi tak perlu pon sbb dah tau yang tu mesti Rin.
"Asal tanya?" Soal Zarif.
"Cantik ak?" Tanya Zarul saje.
"Tak" balas mereka berempat serentak.
'berani kau kata dia tak cantik fuh ni kalau dia dengar confirm makan kasut saiz 6 ni' desis hati Zarul.
"Asal pulak?" Soalku.
Yelah aku rasa sesapa yang lalu tepi dia pon berterabur iman.
"Dia NERD" balas mereka serentak lagi.
Aku dan Zarul seperti tak percaya apa yang baru dikatakan oleh mereka.
"Serious??!!" Jerit kami serentak.
Yelah bagi aku,Rin cantik gila kot,dengan mata dia yang warna biru campur kelabu tu fuhh kalau dia bukan cousin aku memang aku sambar weh.
"Haah. Asal korang tanya?" Soal Haykal pula.
"Tak de papelah. Kalau cantik tadi ingatkan nak sambar haha"kataku mereka semua tergelak.
Zarul dah pandang aku nak tergelak. Yelah gila kau suka cousin sendiri hahahah. Dah la membesar sama-sama dulu aku selalu kot tengok dia berak hahahaha.
End flashback
"Serious lah??!!!" Jerit mereka. Kami mengangguk.
"Haih macam ada yang tak kena je. Kenapa dia nak jadi nerd sedangkan dia lawa" tanya Haziq hairan.
"Aku rasa kita kena tanya dia" kata Aidil.
"Setuju!" Kata kami serentak.
"Dahlah jom balik dah lama kita lepak sini. Ha lagi satu Syafiq tolong drive kereta Rin bawa pegi rumah ibunda." Kata Aidil.
"Aku jugak yang kena" gumamku.
Dan mereka pon bersurai.
YOU ARE READING
QAIRINA ALISYA
Teen Fiction[ C O M P L E T E D ] 🏅#1 in school category - 2020 🏅#1 in nerd category - 2020 🥉#10 in bullying category - 2020 🥉#18 in spm category - 2020 Mengisahkan tentang seorang gadis Italy yang perlu berpindah ke Malaysia untuk menguruskan sekolahnya y...