BAB 11

3.7K 173 1
                                    

Rayyan

"Weh dia ada luka mana-mana tak?" Soalku kepada Ashraf.

"Aku rasa takde sebab waktu aku datang tu diorang baru tanya dia pasal..." Ayat Ashraf tergantung di situ.

"Pasal?" Tanya kami serentak.

"Zafril tanya dia, kau ade buat apa-apa tak kat dia"sambung Ashraf sambil mata memandang tepat kepada Rayyan.

"Ha? Habistu dia jawab apa?" Tanya Haykal.

"Dia diam and nangis je maybe sebab tengah takut kot."

"Jap maksudnya sekarang ni, dia jealous ke?" Tanyaku.

"Aku rasa macam tulah" balas Ashraf.

"Oh yea lagi satu dia kata kat aku yang  Alisya tu dia punya" kata Ashraf sambil meniru gaya yang dibuat oleh Zafril sebentar tadi.

"Eiii lelaki playboy macam dia tak sesuai ngan Alisya" kataku angkuh. Mereka hanya tersenyum penuh makna.  Aku memandang mereka pelik.

"Jealous nampak" kata mereka serentak.

"Mana ada" kataku berdalih lagi.

"Tak pelah yang penting dia selamat" kata Ashraf dengan semangat.

"Tch bangga ah jadi hero hm? Habistu Isya kau nak campak mana?" Kataku sinis.

"Err diam ah kau" balasnya. Kitorang dah bantai gelak.

"Dah ah jom masuk kelas." Ajakku mereka hanya mengangguk.

5 Cempaka

Rin

Aku hanya berdiam diri ketika cikgu memberikan penerangan di depan.

"Weh" panggil Mya disebelah ku.

Aku masih dalam keadaan sama.

"Alisya, please jangan macam ni" kata Mya lagi.

Aku tersenyum hambar dan berkata..

"Aku ok" setakat ini itu saja perkataan yang boleh keluar dari mulutku.

Mya mengeluh.

Kringggg

"Ok class dismiss" kata cikgu Mustafar.

Syafiq dan Zarul dah berada di depan pintu dan memberi arahan kepadaku untuk terus pergi ke bilik ibunda. Aku hanya melepaskan keluhan kecil.

"Aku balik dululah. Assalammualaikum." Kataku dan berlalu pergi.

Sekali lagi mereka mengeluh.

"Weh Mya betul ke dia ok?" Soal Rayyan.

"Aku pon tak tau weh" balasnya dengan nada sayu.

Tiba-tiba geng The BadBoys datang kearah mereka.

"Risaukan awek ke bro?" Soal Zafril sinis.

Rayyan menjeling kemudian membalas...

"Haah. Asal? Jealous ke sebab tak laku herm?" Katanya sinis.

"Eyy kau ni jangan sampai aku tumbuk kau kat sini" katanya dengan nada marah.

"HAHAHA ade aku halang ke? Silakan" balas Rayyan langsung tidak gentar.

Dia yang ingin menumbuk Rayyan pantas dihalang oleh Haykal.

"Nak sentuh dia? Hadap kitorang berenam dulu" katanya dan tersenyum sinis.

Maksud dia berenam tu termasuk Mya,Misya dan Isya.

"Kalau kau tak mengalah, aku takkan teragak-agak nak sentuh dia. Upss marah ke bang hahaha" katanya sinis.

Muka Rayyan dah memerah menahan marah. Belum sempat dia ingin menumbuk wajah itu...

Pang!
Pang!
Pang!

"Kalau rasa nak tido kat penjara, buatlah. Aku pon dah lama tak pegi balai buat report ni" kata Misya sambil tesenyum sinis.

Rayyan dan yang lain dah bantai gelak.

"Aku takkan berputus asa." Katanya dan berlalu pergi.

"Heh penakut." Kata Zarif.

Rin

Apabila tiba didepan bilik ibunda,kakiku seakan melekat di lantai kerana takut ingin berdepan dengan mereka.

Aku gagahkan juga diri untuk masuk dan...

"Rin" panggil ibunda sayu.

Aku hanya menunduk. Takut ingin melihat wajah dua sepupuku itu.

"Rin can you tell us the truth?" Soal ibunda lembut.

Nak harapkan dorang tanya? Hmm memang nangislah aku jawabnya.

Aku mengeluh seketika dan berkata...

"Ok waktu sampai je kat sekolah tadi,memang Rin tak sedap hati tapi Rin biarkan je sebab Rin fikir tu hanya mainan perasaan je. Lepastu bila Rin masuk kelas,kawan-kawan Rin tak sampai lagi. So,Rin terus jelah duduk kat tempat Rin macam biasa. Tiba-tiba datang sekumpulan perempuan gedik ni kat tempat Rin and cakap, "Jauhkn diri dari Rayyan aku." Rin yang tak faham maksud dia senyap jelah."

'sekumpulan perempuan?' soal Syafiq dalam hati.

"Pastu dia tak puas hati sesuka je cekik Rin." Kataku sambil mencebik.

"Ha??!!! Cekik?" Tanya mereka serentak aku hanya mengangguk.

"Dalam masa yang sama, kawan-kawan Rin sampai and terkejut tengok kejadian tu. Dia cekik Rin dalam seminit dua camtu pastu ada sorang laki ni Rayyan kot tak silap nama dia, marah perempuan tu and automatic tangan dia terlepas. Rin tak perasan pulak leher Rin berdarah masa tu and Rayyan terus tarik Rin pergi medical room."

"Ya allah Rin. Baru hari kedua dah jadi macam ni heih." Kata bonda dengan perasaan bersalah. Kalau dia tau akan jadi macam ni,memang dia tak mintak Rin balik Malaysia and sekolah kat situ.

"Ada lagi kan?" Tanya Zarul.

"Hm?" Aku mengangkat kepala ketika Zarul menyoalku seperti itu.

"Yang pasal time rehat tu, tak nak cerita?" Soalnya lagi.

Aku tergamam dan menunduk kembali.

"Ha? Ada lagi ke?" Soal bonda terkejut.

QAIRINA ALISYA Where stories live. Discover now