BAB 33

2.7K 120 2
                                    

Rayyan Pov

"Kau...jealous eh?" Tanyaku kepadanya. Dia memandangku kosong lagi kemudian mengeluh.

"Tak and tak perlu pon aku nak jealous kau bukan sape-sape pon bagi aku kau just kawan aku ingat KAWAN." Katanya dan memandang ke tempat lain.

Aku mengeluh seketika dan memegang mukanya agar menghadap kearahku.

"So kau takde sebab la nak jauhkan diri dari aku kan?" Tanyaku memandang kedalam anak matanya. Dia membalas pandanganku dan tersenyum nipis.

"Ok. Tapi ada satu syarat" katanya dingin+manja.

No one

"Anything for you friend" kata Rayyan tersenyum manis. Qairina turut tersenyum.

"Aku kan...aku kann...craving nak makan asam pedas ngan sambal belacan la" kata Qairina sambil mencebik. Rayyan menjegilkan matanya.

"Lahh asal tak cakap hm jap lag-" kata katanya dipotong setelah mendapat panggilan telefon.

Kring kring kring kring

"Hello My"

"..."

"Kat hospital. Kenapa?"

"..."

"Kawan Yan"

"..."

"Ok ok jap lagi yan send location"

"..."

"Bye"

"Sape?" soal Qairina kepadanya.

"Mummy aku nak datang" katanya dan kembali duduk disebelah Qairina. Matanya membulat.

"Ha?!!" Soal Qairina terkejut.

"Weh kau ni aku dah la tengah buruk pakai baju macam ni. Eeee we-" dia segera meletakkan jari telunjuknya dibibirku.

"Wahai Rin kawanku sayang,kau tu sakit tau tak memangla kena pakai baju macam tu dah nama pon duduk hospital. Dah dah duduk diam je kejap lagi mummy aku datang. Nah makan ubat" katanya panjang lebar. Qairina hanya menggulingkan mata keatas tanda menyampah.

"Kalau aku cakap ta-" belum sempat Qairina ingin bercakap dia sudah memasukkan ubat kedalam mulutnya. Qairina memandangnya tajam.

"Kalau aku tercekik tadi,aku baling kau kat sungai Han" kata Qairina selepas habis menelan air.

Qairina terus baring bersiap sedia untuk tido.

"Goodnight sayang" kata Rayyan perlahan.

"Ha?" soalnya kurang jelas.

"Goodnight" katanya tersenyum. Qairina hanya menjelingnya.

30 minutes later...

Qairina

Aku terjaga apabila terdengar suara orang bergelak ketawa.

"Dah bangun?" Tanya seorang perempuan dalam lingkungan umur 30 an.

"Ni mummy aku" kata Rayyan.

"Oh hai aunty. Sorry tertidur tadi." Kataku dan menghulurkan tangan untuk bersalam. Dia segera menyambut tanganku.

"Takpe kamu kan sakit tidur jela kan nak buat ape lagi" katanya tersenyum aku turut membalas senyumannya.

"Dah lama ke aunty sampai?" Tanyaku.

"Dalam 20 minit lepas." Jawab Mya.

"Weh...rindu korang" kataku sambil mencebik.

"Aeeee yeke rindu baru berapa hari kot." Balas Isya.

"Berapa hari??!! Dah sebulan ngek aku kat sini!" Kataku kuat dan mencebik.

"Eee kau ni cebik cebik aku kiss nanti baru tau" kata Haykal.

Pap!

"Aduhh" jerit Haykal kuat.

"Tak payah gatal sangat tengok muka Mya tu dah merah dah jealous" sakat Asyraf.

"M-mana ada!" Jerit Mya dan menyorok dibelakang mummy Rayyan. Kami semua dah bantai gelak.

Tok tok

"Rin" panggil seseorang.

"Oh abang bila sampai?" Tanyaku kepada abang Adam.

"Dah lama dah sampai just settlekan bill hospital tadi. Btw bonda suruh call" balas abang Adam.

"Ok jap" balasku kembali dan terus mendail nombor bonda.

"Hello"

"Bonda!! mi manchi!"

"Mi manchi anche tu"

"Bonda sihat?"

"Sii buono con. Rin e fai attenzione a non assumere droghe troppo testarde (bonda ok je Rin tu jaga diri makan ubat jangan degil sangat)"

"Hm ye bonda"

"Harini dah boleh discharge kan?"

"Haah"

"Sape yang settlekan bill semua?"

"Abang Adam dah settlekan semua"

"Okla kalau macam tu Di 'ad Adam grazie (cakap kat adam terima kasih)"

"Ok "

"Okla bonda kena letak dulu banyak kerja lagi ni. Ciao tesoro ti amo (bye sayang i love you)"

"Oky ciao bonda ti amo anch'io (I love you too)"

Aku menekan butang merah dan tersenyum.

"Abang, bonda cakap thank you sebab settlekan bil semua" kataku memandang abang Adam.

"My pleasure baby" balas abang Adam dan mencubit pipiku. Aku mencebik sedikit.

"Rin" panggil mummy Rayyan.

"Hm?" Balasku dna mengangkat kepala memandangnya.

"Betul ke Rin cucu Tengku Melisha and Tengku Dolan?" Tanya mummy Rayyan. Aku mengangguk.

"O-oh"

"Kenapa aunty?" Tanyaku pelik. Kenapala semua orang tak percaya yang aku ni cucu diorang?

"Oh tak de pape" balasnya tersenyum.

"Mummy boleh tak masakkan asam pedas dengan sambal belacan?" Tanya Rayyan. Mataku membulat dan memandangnya tajam.

"Sape nak makan?" Tanya mummy Rayyan.

"Ni ha pesakit kita ni craving macam-macam pulak" kata Rayyan lagi.

"Oh nak asam pedas apa? Kejap lagi mummy nak pergi beli bahan" kata mummy Rayyan.

Aku memandang Rayyan tajam dan dia membalas. Kami berlawan mata sehinggalah...

"Heishh yela. Ermm Rin tak kisah pon aunty nak masak guna ikan apa tapi Rin tak boleh makan seafood" Kataku kepada mummy Rayyan.

"Okla mummy pergi beli bahan dulu. Rin nanti balik rumah aunty ye kita makan sekali" pelawa mummy Rayyan. Aku memandang abang Adam dia mengangguk.

"Tapi nenda?" Tanyaku kepadanya.

"Tak pe nanti abang call Aidil suruh teman nenda" aku menagngguk.

"Ok nanti Rin pergi" balasku tersenyum manis dan mummy Rayyan berlalu keluar dari wad.

QAIRINA ALISYA Where stories live. Discover now