BAB 29

3K 126 7
                                    

Rin Pov

Seminggu sudah berlalu dan aku semakin rapat dengan Zarif mereka semua mula curiga dengan Kami tapi kesah ape kan HAHAHAH.

"Alisya" panggil Rayyan dan serentak itu mematikan lamunan Ku.

Aku segera memusing ke belakang dan memgangkat sebelah kening. Seminggu ni hubungan aku dan Rayyan makin renggang selepas peristiwa aku memakai cincin tunang Ku. Tapi dia ingat dia buat macam tu boleh suruh aku tanggalkan cincin ni ke? No ok never. Kecuali dah nak kahwin nanti hehehe.

"Erm balik nanti ikut aku kejap tau" katanya dahiku berkerut.

"Pergi mana?" Soalku pelik.

'dah kenapa ngan dia ni sawan?' kataku pelik dalam hati.

"Ikut je tak jauh pon. Lagipon diorang ikut sekali" katanya dan mereka mengangguk.

"Ok then" balasku dan terus fokus ke macbook semula.

Krinnnggg

"Jom" ajak Mya dan terus menarik tanganku.

Sesampai dibawah The RedGirls dan The Prefects sudah berkumpul di depan pagar. Belum sempat kami sampai di tempat berkumpul,The Smooth Gurl menghalang jalan kami.

'haihh lepas satu satu masalah. Sumpah aku dah tak tahan!!" Jeritku dalam hati.

"Hoi nerd asal kau ikut dorang ha??!" soalnya kuat.

"Bukan masalah kau kan. Hidup dia lantak dia la nak ikut ke tak" balas Mya selamba dan terus menarikku. Aku menghembuskan nafas lega.

5 minutes later...

no one 

"Weh kita tunggu sape sebenarnya?" soal Qairina kepada Misya.

"Tunggu driver Rayyan la haihh lambatnya" keluh Misya kuat.

"Sabarla sikit" Kata Rayyan dan menjeling Misya.

Tiba-tiba Zarif menarik Qairina kebawah bumbung. Dahiku berkerut.

"Kenapa?" soalnya pelik.

"Bila nak start plan tu?" Tanya Zarif gementar. Qairina tersenyum suka.

"Lepas ni kan kita keluar sekali so kau pandai-pandai la cari timing nak ajak dia jalan-jalan" kata Qairina sambil senyum.

"Lisya! Zarif! Driver dah sampai" jerit Mya. Mereka terus memasuki kereta dan kereta bergerak ke tempat yang ingin dituju.

Sementara menunggu,Qairina bermain ip 7+ ku. 

6 miss call from nenda♥️😘

Mata Qairina membulat. Aku terus mendail nombor nenda.

Tut tut tut tut

Nombor yang anda dail-

Dia cuba menelefon sekali lagi. Jantung Qairina ketika itu,hanya tuhan sahaja yang tau.

Tut tut tut tut

"Hello"

"Hello nenda. Nenda ok-"

"Rin arghhhh!!"

"Nenda!"

"Nenda!"

Tut

Nafasnya sudah tidak teratur. Zarul memandangnya risau.

"Kenapa Lisya?" Tanya Mya.

Qairina naik kereta dengan Rayyan,Zarul,Haykal and Mya je. Yang selebihnya naik kereta lagi satu.

Dia makin panik.

"W-w-weh b-boleh p-pergi rumah aku kejap? Please ade emergency" katanya cemas sambil cuba mencari nafas. Jelas riak wajah mereka risau.

"Rumah kau kat mana?" Tanya Rayyan.

"A-Avenue Apartment" katak Qairina gagap.

"Bang Ril pegi Avenue Apartment sekarang cepat ade emergency" arah Rayyan kepada drivernya.

Aku hanya mengetap bibir berharap agar nenda selamat.

'kau bodoh Rin bodoh! Kenapa kau silent fon??!!' marahku dalam hati.

Setelah sampai dia luar lobi aku segera turun dari kereta dan menuju ke lift. Mereka hanya mengikut dari belakang.

Aku segera menekan butang 12 setelah memastikan semua masuk kedalam.

Ting!

Aku terus bergegas kerumahku ternyata pintu tidak berkunci aku terus menerjah masuk.

"Nenda!" Jeritku kuat apabila melihat nenda diikat dikerusi.

Tapi yang aku pelik takde orang pon cuma ada nenda yang terikat je.

"Hmpp!" Jerit nenda.

Aku memandang kebelakang dan...

Buk!

Aku terkejut dan mengundur setapak kebelakang. Aku melihat semua tengah berlawan dengan anak buah along along tu.

"Tau pon balik rumah." Aku memandang kearah nenda semula dan ternampak perempuan sundal tu disitu. Aku maju kehadapan tapi belum sempat ingin mencapai kerusi nenda,aku sudah ditarik.

"Lepaskan akula" jeritku kuat. Mereka semua memandang kearahku.

"Lisya! Lawan dia!" Jerit mereka.

Aku pon cuba untuk melawan mereka.CUBA ye. Tapi malangnya aku yang terkena. Bayangkan dua orang lawan sorang memang kalah la jawabnya.

Seorang memegang erat lenganku dan seorang lagi menampar kuat mukaku. Dia kemudian menumbuk perutku kuat dan berlalu kemuka.

Buk!
Buk!
Pang!
Buk!

"Hoi!" Jerit Rayyan dan menumbuk mereka tapi nasibku malang lagi. Dia lebih cepat bertindak dan menolakku kuat. Kepalaku terhentak kuat dia bucu meja makan. Aku terbaring lemah di lantai.

"Nenda..." Kataku perlahan. Aku memegang kepalaku yang amat sakit. Terdapat darah yang banyak dikepalaku. Pandanganku makin kabur dan akhirnya semua gelap.

"Rin!"
"Lisya!"

End 

Buk!

Rayyan menumbuk lelaki di hadapannya untuk kali terakhir dan segera bergerak kearah Qairina. 

"Lisya hei bangun." Kata Rayyan dan menepuk pipinya.

Zarul menghampiri mereka. 

"Angkat dia cepat jom pergi hospital. Takut darah dia banyak hilang pulak" kata Zarul cemas.

Rayyan segera mencempung badannya dan berlalu keluar dari rumah. Begitu juga dengan mereka.

4 hour later..

Seorang lelaki pertengahan umur keluar dari bilik bedah.

"Macam mana doktor?" Tanya mereka setelah kelibat doktor yang membedah Qairina kelihatan. 

Doktor itu tersenyum nipis. 

QAIRINA ALISYA Where stories live. Discover now