"Ha? Ada lagi ke?!" Soal ibunda terkejut.
Aku masih menunduk pada masa yang sama, air mata sudah mula berkumpul di tubir mata.
"Rin jujur please" kata Syafiq lembut.
Aku mengeluh seketika dan membalas...
"Waktu rehat tadi, Rin pergi tandas kat belakang blok cafeteria pastu lepas Rin dah habis buang hajat, Rin keluarlah tandas. Ada sekumpulan lelaki berkumpul depan tandas tu,Rin takut so Rin jalanlah laju-laju. Tiba-tiba ada sorang lelaki tarik Rin pergi belakang blok tu. Dorang kesemuanya ada 3 orang. Yang 2 orang tu datang dekat Rin lepastu pegang lengan Rin kuat-kuat"
Aku tarik nafas dalam-dalam mencari kekuatan dan sambung...
"Yang sorang lagi tu datang dekat Rin and tanya "Rayyan ada buat apa-apa kat kau ke?" Sambil tangan dia pegang leher Rin. Rin senyap and nangis je sebab takut. Lepastu ada sorang pengawas nama dia Ashraf datang. Mula-mula dorang tak nak lepaskan Rin tapi lepastu Ashraf tumbuk diorang. And then, kitorang terus pergi kat cafeteria balik. Jujur time tu Ri...Rin...Ta..kut" kataku tersekat kerana start menangis.
"Astaghfirullahhalzaim! Rin!" Kata ibunda dan terus memelukku.
Aku menangis sepuas puasnya dalam dakapan ibunda.
Zarul
Aku hanya memandang sayu Rin yang menangis di dalam dakapan ibunda.
'jangan risau Rin aku akan cari jantan yang gatal buat kau sampai macam tu' kataku bertekad dalam hati.
"Erm Syafiq bawa dia rehat kat katil dulu. Ibunda ada banyak kerja lagi ni." Kata ibunda kepada Syafiq.
Kami menuju masuk kebilik yang menempatkan katil tersebut. Rin masih menangis tapi kalini didalam dakapan Syafiq pula.
"Shh shh sokay aku ada" kata Syafiq ingin menenangkan Qairina. Tetapi Qairina hanya membiarkan kata katanya dan sambung menangis.
"Sape nama kumpulan lelaki tu?" Soal Zarul tegas.
"Ka..lau..tak..si...lap..Rin, nama...kum...kumpulan...dia The ...BadBoys..." Balas Qairina tersedu sedan.
Syafiq dan Zarul seakan terkejut dan tak semena-mena, Zarul menumbuk dinding bilik dengan kuat.
"Betul dia yang buat?" Kata Syafiq pula tegas.
Qairina hanya mengangguk lemah.
"Dia memang cari gaduh." Kata Syafiq geram.
"Janganlah buat apa-apa dulu. Aku tak nak dorang tau lagi yang kita cousin." Kata Qairina sayu.
Untuk sekian kali,mereka mengeluh.
"Yelah nanti jelah aku balas dendam kau restlah dulu tido ke ibunda banyak kerja lagi tu." Kata Zarul lembut.
Qairina hanya menurut. Mereka keluar dan tinggalkan Qairina sendirian. Dia segera membuka iphone miliknya dan buka...
Note
1: Zafril Izham :Rm 700
2: Hisyam Hamid :Rm 700
3: Tengku Aqil Qairil:Rm 700Save!
Qairina segera simpan kembali iphonenya dan tidur.
Rayyan
"Arghh bosannya !!" Jeritku seorang diri dalam bilik.
"Rayyan ok tak?" Jerit mummy.
"Erk Rayyan ok je mummy"balasku dan mummy pon beredar.
"Hmm stalk ig crush aku lah hihi rindu pulak" kataku sambil tersenyum manis.
Aku segera membuka aplikasi instagram dan menaip nama @tngku_rina. Dan dengan gembiranya aku mengescroll ig dia.
tngku_rina
Italy-Malaysia❤️ tngku_risya,tngku_milayna,tngku misya and 2,7006 510 more likes.
tngku_rina Malaysia, please be nice!😜💞
tngku_risya take care baby! Gonna miss you so much!!!❤️
tngku_rina replied to tngku_risya I'm gonna miss you too sayang 😭❤️tngku_marisya how dare you leave us here ☹️💙
tngku_milayna yeah how dare you make me cry again Rin! I will kill you later 🙄💜
View 33,500 more comments...
3 weeks ago..tngku_rina
Seoul,korea.❤️tngku_risya,tngku_milayna,tngku_marisya and 5,7024 215 more likes
tngku_rina sometimes,we have to travel around the world alone to find a new experiences 💨❤️
View 47,460 more comments...
2 months ago..tngku_rina
Italy.❤️tngku_risya,tngku._mya,tngku._misya and 3,4003 501 more likes
tngku_rina Ready for a new dance cover? Staytune 😘🖤
View 28,573 more comments...
Setelah puas aku stalk ig dia,aku terus berbaring di atas katil dengan perasaan gembira.
Belum sempat aku tutup mata, baru aku teringat post terbaru Rina.
"Eh dia kata dia kat Malaysia kan? Wahh dia kat Malaysia!!!!!! Aku nk cari dia!!!" Jeritku kuat.
"Encik Rayyan,Tengku panggil makan" kata mak Siti.
"Yelah." Balasku malas.
Kemudian aku terus turun ke bawah dengan perasaan gembira.
YOU ARE READING
QAIRINA ALISYA
Fiksi Remaja[ C O M P L E T E D ] 🏅#1 in school category - 2020 🏅#1 in nerd category - 2020 🥉#10 in bullying category - 2020 🥉#18 in spm category - 2020 Mengisahkan tentang seorang gadis Italy yang perlu berpindah ke Malaysia untuk menguruskan sekolahnya y...