BAB 38

2.6K 111 0
                                    

Rin

"Hish nenda! Mana ada!" Jeritku tak puas hati sambil mengunyah oreo.

Ada ke patut nenda cakap aku couple ngan Rayyan eeee tolongla. Dah la dia ada kat sini lagi.

"Haha nenda serious la. Lagipon Rayyan ni ok apa baik pulak tu. Sanggup tau dia hantar Rin sampai sini" kata nenda lagi.

"Eii dia yang nak Rin tak suruh pon. Lagipon bukannya jauh sangat rumah dia ngan sini. Dahla Rin naik dulu malas nak layan." Kataku geram dan naik keatas.

"HAHAHAHHA" nenda dan Rayyan hanya tergelak.

Rayyan

"Rayyan nak minum apa apa lagi tak? Nenda boleh suruh Melur buatkan" tanya nenda.

"Eh cukupla milo ni nenda yan nak balik dah ni. Hm kirim salam dekat Rin nanti eh nenda" kataku tersengih.

"Yelah Rayyan nenda tau kamu suka Rin kan" kata nenda.

"M-mana nenda tau?" Tanyaku curiga.

"Nenda ni dah 52 tahun yan. Dari cara Rayyan pandang dia nenda dah tau yan suka dia" kata nenda tersenyum.

"Jangan bagitau dia. Nanti yan cari masa nak confess. Lagipon dia tu susah sikit bab bab bercinta ni" kataku membalas senyuman nenda.

"Yelah Rayyan" nenda mengiringiku kepintu.

"Bye nenda" kataku dan menyalam tangan tuanya itu.

"Iyalah. Bawak kereta elok elok" pesan nenda. Aku hanya mengangguk dan memasuki kereta.

Sementara menunggu lampu isyarat bertukar hijau aku mendail nombor Haykal.

Tut tut

"hello"

"Hello kal"

"Yow ape hal?"

"Em kau busy ke sekarang?"

"Tak. Why?"

"Can we meet somewhere? I want to tell you something"

"Sure. Coffee bean in front jaya in five minutes"

"Ok bye"

Dia terus mematikan panggilan. Aku menghela nafas berat.

'this is the good idea Rayyan. Tell him everything. Fighting!' kataku dalam hati.

Sesampai di coffee bean aku terus mencari kelibat Haykal. Tapi tak de.

"Haih tak pernah ontime" keluhku perlahan.

Aku pergi kekaunter dan mengorder air kemudian duduk ditempat yang agak terpencil. Pelayan tadi mengahantar air yang dipesan.

"Thanks" dia hanya menangguk dan berlalu pergi.

"Sorry lambat bro" kata Haykal. Aku memandangnya sekilas.

"Kau pernah ke sampai ontime?" Tanyaku berbaur perli. Dia hanya tersengih.

"Ok so what is it?" soalnya kepadaku.

Aku terus mengeluarkan iphoneX s max ku dan menunjukkan gambar tadi kepadanya. Dia hanya menunjukkan reaksi tenang. Dahiku berkerut.

"Kau nampak tak?" Tanyaku kepadanya.

"Kau fikir aku buta ke?" Tanyanya sambil bersandar disofa.

"Habistu kau rilek je. Aku ajak kau jumpa untuk tolong bukan biar je member ni ada masalah." Kataku lagi.

Dia hanya berdiam diri dan mengeluarkan iphoneX miliknya. Dia terus menunjukkan beberapa keping gambar kepadaku. Mataku membulat lagi.

'sampai hati kau Hana.' kataku dalam hati. Riakku daripada terkejut terus bertukar sayu.

"So.. what should I do?" Tanyaku sayu. Dia mengeluh seketika.

"Kitorang dah cakap,no, dah banyak bagi nasihat kat kau yang dia tu bukannya baik tapi kau tak kisah pon. Lagi marah kitorang adala. So sekarang baru nak menyesal?" Katanya sinis. Aku hanya mengeluh.

"Weh tolongla aku... Ok aku minta maaf sangat sangat. Aku bukannya sengaja tak nak percaya korang tapi aku sayang dia s-" kata kataku dipotong olehnya.

"Oh kau lebih sayang dia dari kawan sendiri macam tu?" Tanyanya sinis. Aku menunduk dan menggeleng.

"Haih macam ni lah kau minta putus je dengan dia senang. Lagipon dari gaya dia kitorang dah tau yang dia just nak duit kau" katanya sambil merenung mataku. Aku hanya mengangguk.

"Bila aku boleh minta putus?" Tanyaku.

"Sukahati kau la mana aku tau" katanya. Aku menangguk lagi.

"So lepas putus nanti kau fokus je kat Rin ok? Kalau tak aku sapu" Katanya tersengih. Aku terus mengangkat muka. Aku memandangnya tajam.

"Yela memang aku nak fokus kat dia lepas putus nanti. Lagipon nenda dah bagi greenlight" kataku tersenyum manis.

No one

Qairina yang sedang memasak mendapat message dari seseorang yang tak dikenali.

013 XXX send a message to you...

Dahinya berkerut. Rin terus menslide message itu.

013 XXX XXX

I miss you babe,where are you?

Dia merenung message itu untuk mengenal pasti penghantar.

"Rin masak ape tu?" Tanya kak melur. Qairina memandangnya dan tersenyum fake.

Qairina segera menutup fonnya kemudian menutup api. Dia segera menoleh kearah kak melur.

"Erm just made some spaghetti. Lapar" kata Rin sambil memegang perutnya. Kak melur tersenyum.

"Tula tadi tak nak makan" kata kak melur dan berjalan kearah pan.

"Biar akak yang buat" Rin hanya mengangguk dan duduk dimeja makan.

'siapa yang hantar message tu?' soalnya dalam hati. Kemudian Qairina mengeluh.

QAIRINA ALISYA Where stories live. Discover now