BAB 50

2.4K 110 4
                                    

"Rayyan" panggil Tengku Zahirah di depan pintu anak terunanya.

"Mummy.." panggil Qalish. Tengku Zahirah mengalihkan pandangan pada anak daranya pula.

"Kenapa?" Tanya Tengku Zahirah lembut.

"Lapar" balasnya sepatah dan tersenyum manis. Tengku Zahirah mengangguk.

"Kejut abang lepastu turun makan. Tunggu abang bangun duku baru turun faham?" Kata Tengku Zahirah tegas. Qalish mengangguk faham. Setelah tengku Zahirah hilang dari pandangan,dia mula tersenyum nakal.

"Abang,adik masuk tau" kata Qalish dan terus masuk kebilik abangnya selamba. Dia berjalan kekatil abangnya dan terus naik diatas katil itu. Dia duduk dibirai katil sambil memandnag abangnya comel.

"Abang" kejutnya menggoyangkan lengan abangnya yang tidak berbaju itu.

"Abang" panggilnya lagi kuat. Dia memandnag geram tubuh abangnya yang tidak bergerak walau seinci. Dia merengus geram sebelum tersenyum nakal. Cara kasar tak jalan kita guna cara halus.

"Morning sayang,Rin ni" bisiknya betul betul ditepi telinga abangnya. Terus mata Rayyan membulat.

"Rin" panggilnya ceria.

"HAHAHAHAHAH" saat terdengar tawa itu,terus dia bangun dari perbaringan. Wajah adiknya ditenung tajam.

"HAHAH aduh aduh HAHAH bangun mummy suruh bangun" kata Qalish dengan sisa tawanya. Tubuh adiknya ditolak jatuh dan terus berlalu masuk kedalam bilik air selepas mencapai tuala ditepi katil.

Qalish tersenyum gembira dan melangkah keluar dari bilik abangnya.

'tak lama lagi,abang tetap akan jadi suami dia. Tunggu lagi sikit je'

________________

"Morning bonda" sapa Qairina yang baru keluar dari lift.

"Morning sayang" pipi anak bongsunya dicium penuh kasih sayang.

Qairina duduk di kerusi yang kosong disebelah mummynya dan mula mencedok mihun goreng kedalam pinggan.

"Bila Risya nak datang sini bonda?" Tanya Qairina sambil mengunyah.

"Minggu depan dia balik la" balas bondanya tenang.

"Ha? Minggu depan? Minggu depankan mummy nak datang" kata Qairina curiga. Tengku Qazira tersenyum. Haihhla anak taula gembira.

"Dia datang sebelum hari tu la adoii Rin. Jangan mereng sangat boleh tak?" Kata Bondanya dan tergelak kecil. Qairina hanya memuncung.

"Mestilah risau. Nak jumpa mak mertua kut. Mestilah Rin nak semua yang Rin sayang ada" kata Qairina masih memuncung.

"Nenda?" Tanya Qairina lagi sambil menyuap mihun goreng kedalam mulut.

"Nenda balik dua hari dari sekarang dengan grandma and grandpa" balas tengku Qazira hanya melayankan sahaja telatah anaknya pagi itu. Sungguh dia gembira mendengar berita yang anak daranya itu ingin melangsungkan perkahwinan tidak lama lagi.

"Oh" itu sahaja yang keluar dari mulutnya tika itu. Sungguh dia gembira dengan apa yang bakal berlaku tidak lama lagi. Tapi apa yang merisaukannya saat itu ialah,Rayyan. Sudah lama dia meninggalkan jejaka itu. Adakah jejaka itu masing mencintainya seperti dulu? Adakah lelaki itu masih menaruh perasaan padanya? Soalan soalan negatif itu selalu berlegar didalam benaknya.

QAIRINA ALISYA Where stories live. Discover now