"Erm korang ni sape eh?" soal Qairina pelik.
"Kami diarahkan untuk menjaga rumah ini tengku" kata salah seorang dari mereka.
Dahi mereka berkerut lagi.
"Sape yang suruh korang jaga rumah ni?" soal Rayyan tegas.
"Tengku Adam yang mengarahkan kami untuk menjaga rumah ni" balasnya lagi.
Mereka menghembsukan nafas lega.
"Oh kalau macam tu boleh ketepi sikit kami nak masuk" kata Qairina kepada mereka. Mereka hanya membenarkan kerana telah diberitahu tentang tuan rumah ini.
"Aaa lamanya tak balik sini" jerit Qairina kuat.
"Cepatla sikit ambik barang tu" kata Rayyan malas. Qairina menjelingnya tajam.
"Sape suruh kau ikut padan la muka. Aku nak mandi dulu baru balik sana so kau.. pandai pandaila hidup dalam ni ye. Kalau kau tinggal aku,aku penggal kepala kau" kata Qairina panjang lebar dan berlalu masuk kedalam bilik.
Rayyan
Aku tergelak kecil. Kemudian fikiranku berlayar pasal hal tadi.
Flashback
Qistina menunjukkan sekeping gambar kepadaku. Mataku membulat. Ternyata didalam gambar itu jelas kelihatan Hana dan seorang lelaki berpegangan tangan keluar dari starbuck.
"Mana kau dapat gambar ni. Jangan main main dengan aku Qis." Kataku ketap gigi.
"Well I sendiri yang tangkap gambar tu" katanya sambil meniup kuku.
Aku mendengus kasar.
"Kat mana?" Tanyaku curiga.
"Dekat Starbuck,Jaya Mall haritu. Kebetulan I baru habis pegi spa and then ternampak dia dengan lelaki tu so I pon tangkapla gambar sebab I tau dia your Girlfriend right?" Katanya gedik.
'erhh I U bagai geli siall' kataku jijik dalam hati.
"Send kat aku gambar tu and thanks sebab tolong bagitau" kataku dan ingin beredar.
"Bukan percuma semua ni. I nak you jadi my boyfriend ok?" Katanya gedik. Aku hanya menghiraukannya dan berlalu pergi.
Dia tersenyum sinis.
"Aku takkan lepaskan kau macam tu je Rayyan. I'll make you pay for this" katanya perlahan+sinis.
End Flashback
"Rayyan oii" Qairina menepuk nepukkan tangannya didepan mukaku. Aku tersedar dari lamunan dan memandangnya.
"Ok?" soalnya pelik. Aku mengangguk laju. Dia memandangku pelik seketika.
"Aku dah siap jomla" ajaknya. Aku hanya mengangguk sekali dan menolongnya angkat bagasi yang besar gila nak mampus ni.
"I think you guys can go cause I dah ambik barang and tentang rumah ni nanti I bincang dengan diorang" kata Qairina setelah tiba didepan penjaga tadi.
"Baik tengku terima kasih" mereka menunduk dan beredar. Kami hanya menayangkan senyuman.
Zarif
Sedang aku berjalan didalam complex mall,ternampak satu susuk tubuh yang amat dikenali.
'tu bukan Misya ke?' desis hatiku.
Mataku membulat setelah mengecam mukanya.
"Aduh ape aku nak buat ni?" Kataku sendiri sambil bersembunyi ditepi tandas.
'arghh call Rin la' aku segera mendail nombor Rin.
"Wehh!!"
"Hoi salam kau mana??!!"
"Hehe sorry sorry assalammualaikum"
"Walaikumsalam. Ha nak ape?"
"Aku nak minta tolong weh! Misya ade kat sini pe aku nak buat?!"
"Ha?"
"Adu kau ni slow la. Macam ni aku tengah jalan jalan kat mall pastu ternampak Misya"
"So? Tegurla bangang!"
"Nak tegur cane?"
"Ya allah kau hidup kat planet mana tegur pun tak reti ke??!!"
"Ala weh tolongla kau jugak yang suruh aku confess"
"Haishh yela kau tegur dia cam biasa pastu belanja la dia makan adu. Ha lepas makan kau bawakla dia makan ice cream or cake. And then bawak dia pegi shopping"
"Boleh ke macam tu?"
"Inshaallah dia suka"
"Ok thanks baby! Love you!"
"Ee dahla pegi cepat"
Aku terus mematikan call dan berjalan kearah Misya.
"Hai Misya" sapaku.
"Eh Rif!" Katanya terkejut. Aku hanya tersenyum.
"Buat apa kat sini? Mana Mya,Isya?"tanyaku.
"Oh aku sorang je. Dorang ada hal" balasnya.
"Oh kalau macam tu jom aku teman kau."pelawaku.
"Eh boleh ke?" Tanyanya curiga.
"Boleh je"balasku tersenyum.
"Ok jom" dia terus menarik tanganku. Aku tersenyum senang.
Rayyan
Aku terlihat Rin yang tersenyum senyum memandang skrin handphone nya.
'kenapa senyum senyum ni hish kalau senyum kat aku kan bagus' desis hatiku.
"Kau dah kenapa gila? Kesian baru 17 dah gila" kataku pedas. Dia hanya membiarkan teguranku. Aku menjelingnya sekilas.
"Hoi pekak ke?" Tanyaku geram.
"Aku tak kacau kau so kau tak payah sebok nak kacau aku" katanya dingin. Aku mendengus kasar.
'dah kenapa period ke' aku memandangnya menyampah.
Setelah tiba dirumah dia segera turun dan berjalan masuk.
"Eh eh dia ni beg sendiri tak nak bawak ee" kataku menyampah dan mengangkat begnya.
"Nenda!!!" Jeritnya.
___________________________________
WE'RE SO CLOSE TO 100K AAAAAAAAAAAAAA THANKYOU SO MUCH GUYS, LOT OF LOVE <3
YOU ARE READING
QAIRINA ALISYA
Teen Fiction[ C O M P L E T E D ] 🏅#1 in school category - 2020 🏅#1 in nerd category - 2020 🥉#10 in bullying category - 2020 🥉#18 in spm category - 2020 Mengisahkan tentang seorang gadis Italy yang perlu berpindah ke Malaysia untuk menguruskan sekolahnya y...