BAB 9

3.7K 169 5
                                    

Skip di sekolah

'kenapa aku rasa tak sedap hati eh hmm perasaan aku je kot' desis hatiku.

Aku berjalan menuju ke kelas. Sesampai di kelas, Mya,Misya and Isya tak de. Haihh aku dah la tak sedap hati ni hrmm...

Setelah bebeerapa minit aku duduk ditempatku,tiba-tiba datang 4 orang perempuan yang gedik ke tempatku.

"Hey you aku nak bagi amaran kat kau jangan sesekali nak dekat ngan Rayyan aku, faham?!" Tengking ketua dorang maybe?

Rayyan mengangkat kepala apabila terdengar suara sergahan dan Rayyan terkejut kerana the smooth gurl sedang berkumpul di tempat Alisya.

'ape lagi diorang ni haih' desis hati Rayyan.

" Biarlah" kata Rayyan perlahan.

Tiba-tiba Qistina mencekik aku. Aku yang terkejut segera berdiri dan dia menolakku hingga ke dinding.

"Arhh sa ...sakit...Qis..tina...le..le..paslah..." Rayuku tapi tidak diendahkan.

'arghhh kuku dia ni kuku harimau ke ape ya allah sakitnya' jeritku dalam hati.

Aku menggigit bibir bawah menahan sakit.

Rayyan

"Weh Rayyan aku rasa kau kena bertindak sekarang" kata Ashraf. Zarif dan Haykal hanya mengangguk.

"Ha?" Tanyaku pelik.

Mereka memuncungkan mulut kearah Alisya yang sedang dicekik oleh Qistina. Sekali lagi aku terkejut lebih dari tadi. Ya allah leher dia dah berdarah.

Aku terus berdiri dan...

"Woiii!!!" Sergahku.

"Woiii!!!" Sergah Rayyan.

Qistina terus melepaskan tangannya dari Qairina dan pada masa yang sama, The RedGirls masuk. Mereka terkejut dengan suasana disitu.

"Hu ha hu ha" Qairina mengambil nafas. Tanpa dia sedar,lehernya sudha dipenuhi dengan darah.

Mereka terus berlari kearah Qairina.

"Weh kau ok tak ni?" Tanya Mya. Misya dan Isya hanya mengangguk.

"Hah ak..aku...oo..ok" balas Qairina tersekat sekat.

Tiba-tiba Rayyan menariknya keluar dari kelas . Kebetulan Syafiq dan Zarul berada di koridor. Belum sempat dia ingin menyorok...

"Kenapa ni Rayyan" soal Syafiq dalam keadaan cemas.

"Aku nak cepat ni nanti aku bagitau." Kata Rayyan ingin cepat dan terus berjalan pergi ke medic room.

Sebelum Qairina bergerak sempat mereka menjeling dirinya. Qairina hanya mampu menunduk.

Dalam perjalanan ke medic room,Qairina hanya gigit bawah bibir menahan perit di leher. Apabila sampai di depan medic room Rayyan terus mencari kapas dan minyak untuk disapu di leher gadis itu.

Mata Qairina membulat apabila Rayyan menawarkan dirinya untuk mencuci luka.

'haduh la mamat ni. Leher aku kot takkan dia yang nak buat.' kata Qairina dalam hati.

"Dekat sikit sini aku nak lap darah" katanya.

"Er tak pelah saya boleh buat sen-" kata katanya dipotong oleh Rayyan.

"Kau tu sakit biar aku yang buat. Tak payah la degil,sini!" marah Rayyan.

Qairina hanya menurut. Takut disergah lagi.

Rayyan

Aku menariknya dekat denganku supaya senang untuk aku mencuci luka di lehernya.

Dari tadi aku tengok dia asyik gigit bibir bawah dia sakit sangat ke?

Aku mula mencuci lehernya. Aku telan perit liur. Putihnya leher dia. Rayyan cover please fuhh.

'Ya allah as1l dari tepi cantik sangat dia ni dah la wangi. Ya allah kau kuat kanlah imanku' kataku dalam hati.

Dia masih tak berhenti menggigit bibir bawah...

"Sakit sangat ke?" Soalku.

"Err ok je" katanya sambil tersenyum nipis.

Aku beralih ke leher bahagian kanan pula.

'masyaallah serious dia cantik. Eh jap macam pernah nampaklah dia ni tapi kat mana eh hmm' bisikku dalam hati.

Aku melihatnya yang macam tak selesa dan aku seperti baru tersedar dari bisikkan syaitan terus mengalihkn tangan.

Aku tak perasan yang tadi aku pegang leher dia dengan dua belah tanganku. Ya allah malunya aku.

"Erkk sorry" kataku.

'habislah mesti dia ingat aku nak ambik kesempatan kat dia. Jantung kau pon satu yang laju sangat dah kenapa!' marahku dalam hati.

"So..sokay..." Katanya gagap sambil tersenyum nipis.

'haihh cantiknya senyuman dia' kata hatiku lagi.

"Aku keluar dululah" kataku sambil mengemas barang-barang yang dikeluarkan tadi.

"Eh sokay biar saya kemas. Ermm by the way thanks sebab tolong" katanya sambil tersenyum manis.

'oiii dahla tu jantung aku dah nak terkeluar ni' jeritku dalam hati.

"Ok ah kalau camtu. Bye" kataku kemudian berlari keluar.

Rin

'Demam apelah mamat tu ya allah. Nak ambik kesempatan ke macam mana? Heihh. Jantung pon satu time nilah nk buat hal' kataku dalam hati.

Selepas kelibatnya hilang,aku terus mengeluarkan iphone Xs max aku dan buka note...

Note

1: Nur Qistina Humaira: Rm 600
2: Nur Husna Atiqah : Rm 500
3: Nur Syafiqah shazwana: Rm 500
4: Tengku Falisya Auliya: Rm 500

Save!

"Done!" Kataku perlahan.

Aku kemudian mengemas semua barang dan berlalu keluar yelah kau tau tak class dah mula.

Semasa aku lalu di koridor, tiba-tiba aku ditarik.

QAIRINA ALISYA Where stories live. Discover now