18 - KARINA

14.4K 714 37
                                    

"So dia tinggalkan kau macam tu saja?"

Riak wajah Arya jelas kelihatan tidak berpuas hati bercampur geram.

Karina angguk perlahan sambil mata masih lekat memandang skrin iphone. Rasa lega hatinya meluahkan segala-galanya pada Arya hari ini.

"Suami kau tu dah kenapa ha, Karina? Apa yang dia hadap sangat dengan Rachel si muka pucat tu? Sampai hati dia buat kau macam tu tau. Aku tengah sakit hati dengan suami kau ni. Jangan sampai aku pergi jumpa dia sekarang." merah wajah Arya menahan marah.

Karina tertawa halus.

"Nak buat apa jumpa dia? Kau nak bagi nasihat, ceramah dekat Kai? Macam tu?" duga Karina.

"Tapi Kai tu dah keterlaluan sangatlah, Karina. Kau isteri dia. Rachel perempuan parasit tu pun satu hal. Gatal tak bertempat."

"Ish! Aku tak fahamlah. Apa sebenarnya hubungan diaorang sampai Kai sanggup tinggalkan kau dan si Rachel tu pun asyik nak menempel dengan suami kau?" jelas kedengaran suara Arya marah.

Kalau Tengku Kaizer dan Rachel ada di depan mata, mungkin sudah hilang kepala 2 orang manusia itu Arya kerjakan.

Berani betul cari fasal dengan sahabat baiknya.

"Entahlah, Arya. Aku pun tak tahu nak cakap apa. Berkawan saja katanya. Tapi itulah. Kawan apa macam tu kalau tengah malam pun berani call suami orang minta jumpa. Kai pun nak juga." riak Karina kelihatan pasrah.

"Kau mesti bertindak, Karina. Takkan kau nak biar saja Rachel jadi perosak rumah tangga kau. Kau tak kesian dengan diri kau sendiri ke? Kalau aku jadi kau, aku dah lama pergi serang Rachel. Biar padan sikit dengan muka dia yang tak tahu malu tu." bebel Arya lagi.

"Haih! Tapi Kai tu pun satu. Kalau dia tak melayan perangai terhegeh-hegeh Rachel tu benda ni pun tak akan jadi juga." bantal sofa di tangan di hempas kuat sambil membayangkan bantal sofa itu adalah muka Rachel dan Tengku Kaizer.

"Tahu pun kau." balas Karina pula.

It takes two tango.

"So kau nak buat apa sekarang? Takkan kau nak biar saja hati kau sakit sendiri?" soal Arya.

Kasihan pula dia mengenangkan Karina. Dia kenal benar Karina itu seperti apa. Mungkin di luar, gadis itu kelihatan tenang, ceria dan gila-gila tapi hatinya mungkin sedang hancur sekarang.

"Entah. Aku pun tak tahu nak buat apa, Arya." Karina ketawa kecil menyembunyikan perasaan.

"Patut tak kalau aku putus asa saja? Orang dah memang tak suka dengan aku tapi aku pula yang paksa-paksa dia? Jadi mungkin sebab itu kut Kaizer jadi macam tu. Dia rimas dengan aku-"

"Stop!" pintas Arya pantas.

Karina tersentak.

"Kau jangan putus asa dulu." Karina semakin di dekati.

"Kau dengar sini baik-baik." kedua belah pipi Karina ditekap dengan telapak tangan. Kuat sehingga bibir mungil Karina menjadi muncung.

Kelopak mata Karina terkebil-kebil memandang wajah Arya yang berubah serius.

"Kau tak boleh mengalah dulu. Aku nak kau berjuang habis-habisan untuk dapatkan Kaizer. Dia suami kau. Kau kena ingat tu. Tak akan kau sanggup nak kalah dengan perempuan macam Rachel. Dia tak setanding dengan kau tau. Kau tu sejuta kali bagus dari dia."

"Tapi, Arya-"

"Tak ada tapi-tapi lagi dah. Lepas ini aku nak kau buatlah apa saja supaya Kaizer jatuh dalam tangan kau. Aku sanggup tolong kau demi kebahagiaan kawan aku ni. Lagipun kau sayang Kai kan?" kepala Karina digoncang sedikit. Sempat mulut Karina mengadu sakit.

KARINA Where stories live. Discover now