44 - KARINA

23.1K 1K 70
                                    

Malam yang dingin seakan menggigit kulit membuatkan Karina yang sedang leka menikmati pemandangan itu memeluk tubuh. Namun, dingin-dingin begitupun Karina masih rasa tenang.

Suasana di pantai pada waktu malam sangat menyamankan. Tiga hari Karina datang bercuti ke sini dan beginilah rutin Karina setiap hari. Paginya dia akan bersiar-siar di sekitar sini. Pada waktu malam pula Karina pasti akan ke pantai sehingga hampir tengah malam. Duduk mengelamun entah ke mana.

Tiga hari berjauhan dengan Tengku Kaizer adalah salah satu perkara yang paling sulit Karina pernah lakukan. Tidak pernah ada sesaat pun dalam waktunya untuk melupakan Tengku Kaizer.

Bukan Karina tidak cuba namun semakin dilupakan, hatinya semakin diasak dengan perasaan rindu yang semakin mendalam buat suaminya.

"Saya selalu rindukan awak, Kai." ucapnya perlahan.

Jari manis yang tidak lagi dihiasi dengan sebentuk cincin permata itu dipandang. Sebelum Karina melangkah keluar dari rumah agam itu, Karina sudah tinggalkan segala kenangannya bersama Kaizer bersama sebentuk cincin perkahwinan yang pernah Kaizer sarungkan pada jari manisnya dulu.

Bagi Karina, dia sudah tidak layak untuk menggunakan cincin itu lagi. Dia sudah mengambil hak orang lain. Hak Rachel.

"Baby, maafkan ibu ya sayang." perutnya diusap lembut.

"Ibu bukan nak pisahkan baby dari ayah tapi ayah tak sayang ibu. Ayah tak bahagia dengan ibu. Kesian ayah kalau ibu masih suka paksa-paksa ayah." beritahunya bersama esakan kecil.

Mungkin jika dia sudah benar-benar berjaya melupakan Tengku Kaizer, Karina tidak akan menangis seperti ini lagi. Sejujurnya dia penat menangis, tapi Karina masih belum kuat seperti yang dia sangka.

Tengku Kaizer adalah kekuatan bagi Karina dan dalam masa yang sama lelaki itu juga adalah kelemahannya.

Bunyi telefon bimbit di dalam poket seluar sedikit mengejutkan. Dengan pantas Karina ambil telefon bimbitnya. Nama Arya tertera di skrin.

"Hello, Arya."

"Masih dekat pantai?"

Soalan Arya itu sedikit menggelikan hatinya.

"Hm." Karina angguk kecil.

"Jangan duduk lama-lama sangat dekat situ. Banyak orang tak dekat pantai? Kau tu dahlah sorang-sorang. Mengandung pula tu. Jangan tunjuk sangat perangai berani kau tu eh. Aku risau dekat sini tau." bebelan Arya di corong telefon bimbit itu mengundang tawa Karina lagi.

Nasib baik ada Arya.

"Hey, aku serius ni. Kau boleh gelak-gelak pula ya?" Arya marah.

"Kau tak payahlah risau. Banyak je orang lepak dekat pantai ni ha. Bukan aku sorang. Relax okay?" balas Karina.

"Mestilah aku risau, Karina. Aku nak ikut kau hari tu kau tak bagi pula."

"Kalau kau ikut, siapa yang nak tolong tengokkan bakeri? Nak harapkan Julia sorang tak sampai hati pula aku. Mikhael pula tiba-tiba nak berhenti."

"Hmm, yelah. Aku harap kau okay saja dekat sana. Cepat sikit balik tau. Aku dah rindu kau. Balik nanti, kau jangan risau dengan tempat tinggal. Rumah aku ada. Kau dengan baby kau boleh tinggal dengan aku sampai bila-bila."

Karina senyum terharu. Mana dia nak cari sahabat sebaik Arya.

"Thanks, Arya. Nanti kalau aku balik, aku bagitahu kau okay?"

"Oh by the way, petang tadi Kai datang jumpa aku."

Mendengar saja nama itu jantung Karina seakan berhenti berdegup.

KARINA Where stories live. Discover now