"Karina!"
Suara bagaikan mak lampir itu hampir meluruhkan jantung Karina sebaik saja dia melangkah masuk ke dalam bakeri.
"Karina, I miss you so much!" Arya meluru ke arah Karina lalu memeluk sahabatnya.
"Hey, hey. Kau ni dah kenapa?" Karina menggeliat tubuh apabila Arya tidak henti-henti mencium pipinya.
"Kau dah buang tebiat ke apa perempuan?" Karina menolak kepala Arya supaya gadis itu menjauhkan diri darinya.
Dasar perempuan gila!
"Aku ingatkan kau dah tak reti nak balik? Ingatkan kau dah jadi permaisuri dekat sana. Seminggu kau tak ada, kau memang langsung tak call, mesej aku. Kalau aku jual bakeri ni pun aku rasa kau tak tahu agaknya." bebel Arya panjang lebar.
"Lepastu sepanjang kau tak ada, tiba-tiba banyak pula pelanggan yang datang. Sampai tak cukup tangan aku, Mikhael dengan Lidya dibuatnya." sambung Arya lagi.
Karina mengecilkan mata memandang Arya.
"Oh jadi, tadi yang kau bagitahu aku 'I miss you so much' tu tipu sajalah ya? Sebenarnya kau tak sabar nak aku balik sini supaya aku boleh tolong kau uruskan bakeri. Tak ikhlas langsung rindu aku." pipi Arya dicubit.
"Ha, tahu pun kau. Sekarang pergi buat kerja. Tu tolong aku angkat kek di belakang bawa ke depan." arah Arya selamba lalu berjalan ke arah kaunter.
Karina ketawa kecil. Arya, Arya.
Kepala Karina melilau mencari sesuatu.
"Mana yang lain?" soal Karina hairan menyedari bakeri kelihatan sunyi.
"Lidya cuti dari semalam. Mikhael pula keluar sekejap katanya. Tak tahu pergi mana. Dia tu sejak dua tiga hari ini asyik menghilang saja kerjanya. Pelik betul aku tengok perangai si Mikhael tu." tangan Arya sibuk mengemas rak gelas.
Karina datang menghampiri Arya di kaunter.
"Kotak banyak-banyak ni nak buat apa?" tanya Karina. Rasa rimas pula Karina dibuatnya. Nampak berselerak.
"Oh yang itu sampah semalam. Aku lupa buang malam tadi. Dah suruh Mikhael buang. Agaknya dia lupa lah tu." Arya menggeleng kepala.
Mikhael ni memang nak kena dengan aku!
"Tak apa lah. Biar aku buang." Karina angkat kotak yang dipenuhi dengan kertas dan plastik.
"Boleh tak tu buka pintu? Nak aku tolong?" soal Arya terlihat Karina terkial-kial menolak pintu kaca.
"Boleh, boleh."
Kaki berjaya melangkah keluar dari bakeri dan bergerak menuju ke tong sampah. Namun tidak semena-mena kaki Karina tersadung sesuatu sehingga mengakibatkan plastik serta kertas berselerak keluar dari kotak tadi.
"Haih, kan dah banyak kerja dah." keluh Karina berat. Kepala digaru kasar.
Pantas Karina duduk lalu mengutip sampah-sampah yang bertaburan.
"Biar saya tolong."
Kelibat seseorang di sebelah mengejutkan Karina yang leka mengutip sampah.
"Mikhael." Karina sempat menghadiahkan senyuman.
Lelaki disebelahnya membalas senyuman Karina.
"Lamanya tak jumpa bos saya yang cute ni. Bila awak sampai?" soal Mikhael sambil tangan sibuk bekerja.
"Semalam. Awak dari mana ni? Arya dah bising dah tu awak lama sangat menghilang." beritahu Karina.
Serentak Mikhael dan Karina bangun.
YOU ARE READING
KARINA
RomanceCOMPLETED Karina Milani x Tengku Kaizer Semua orang pernah jatuh cinta bukan? Karina juga begitu. Jatuh cinta pada lelaki asing yang bergelar suami. Karina tidak pernah meminta namun cinta itu sendiri yang tiba-tiba hadir untuk lelaki yang bernama T...