,,Valova žena vie o tom, čo Val robí poza jej chrbát?" opýta sa Zander.
,,Nestretávam sa s ňou. Každé jedno naše stretnutie doteraz sa skončilo hádkou. A o ich dcére nehovoriac. Je to rozmaznaná, namyslená krava. Absolútne mi nezáleží na tom, čo s nimi dvoma bude, ak Val skončí za mrežami," tieto slová znejú kruto, no Rob ich hovorí s plnou vážnosťou v hlase.
,,Prečo chceš dostať otca do väzenia? Aký je tvoj hlavný motív?" spýta sa Zander.
,,Pretože si to zaslúži. Je to násilník a mafián. A je načase, aby sa o tom konečne celé Starisay dozvedelo, a aby sa mu konečne vrátilo všetko zlé, čo kedy urobil, predovšetkým tým úbohým ženám."
,,Rob...Mal by si im povedať, čo všetko vieš o tom, čo Val robí," usmerňuje ho vyšetrovateľ. ,,Myslím konkrétne prípady zločinov, ktorých sa dopustil."
Čašníčka prinesie objednané nápoje a položí ich pred všetkých. Všetci zdvorilo poďakujú a čakajú, kým sa vzdiali.
,,Nuž...Môj biologický otec je...Ako to povedať. Okrem toho, že je to workoholik, tak je sociopat. Na svoje okolie neberie žiadne ohľady a za každú cenu si presadzuje svoje záujmy. A keď sa mu to nedarí, tak sa nestráni použiť svoju moc či násilie, aby dosiahol to, čo chce. No a obzvlášť miluje ženy. A sex s nimi, už odjakživa. Vníma to ako najlepšiu formu odreagovania sa, a to, čo má doma, mu zrejme nestačí..." opíše svojho otca.
,,Nejako...Nejako ho však začal vzrušovať sex v spojení s násilím," Rob si odkašle a odpije z kávy. ,,Pomerne dlhú dobu sa mu to darilo skrývať. Tiež som sa to dozvedel len pomerne nedávno, odkedy..." povzdychne si.
,,Odkedy čo?" spýta sa Zander.
,,Odkedy znásilnil moju bývalú frajerku."
V tej istej chvíli Stela zhíkne a takmer na seba rozleje čaj a Zander otvorí šokovane ústa.
,,Ako...Ako sa to stalo? Teda...Nemusíš o tom hovoriť, ak nechceš..." povie Stela vystrašene.
,,Boli sviatky, Val trvá na tom, aby sme sa skrátka všetci bez ohľadu na to, ako sa neznášame, spolu cez ne zišli ako jedna rodina. Aby som si to spravil príjemnejším, tak som vlani zobral svoju vtedajšiu frajerku domov na Vianoce. Lenže...Akosi sa mu zapáčila. Najprv to začalo navonok nevinnými, dvojzmyselnými vtipmi. Potom jej navrhol, že by mohla preňho pracovať, keďže ona v tom čase nemala prácu a túžila sa niekde zamestnať. A tam to celé začalo. Najprv flirty, darčeky...Bála sa mi s tým priznať. Až kým nebolo neskoro a nevyužil toho, že mala na firemnom večierku pri výročí založenia firmy vypité. Navrhol jej, že ju zvezie domov, no v skutočnosti sa tak nestalo. Zobral ju do jedného zo svojich bytov, kde ju znásilnil."
,,Ježiši. Čo sa stalo potom?" Stele sa nahŕňajú slzy do tváre.
,,Potom...Nuž, rozišla sa so mnou a nechcela mať so mnou a mojou rodinou už nič spoločné. Nechápal som to, klapalo nám to spolu a ja som ju miloval, no proste ma odbila a povedala mi, že ma už neľúbi a nemá to budúcnosť. A bola ho udať na polícii. Tá ho pozvala na vyšetrovanie akurát vtedy, keď som bol s ním, takže...Dozvedel som sa to. Všetko popieral, na všetko mal alibi a ku koncu to ostalo pri tom, že ona toho veľa popila a len si to celé vymyslela, len ju zobral do toho bytu, pretože so mnou sa už nechcela vidieť a chcela rozísť, tak jej ponúkol, že tam môže prespať."
,,Ale veď...Čo lekársky záznam ako dôkaz? Ten predsa mohol potvrdiť, že vravela pravdu," opýta sa Stela.
,,Hej. Iste, mohol. Lenže ona ho išla udať až po niekoľkých týždňoch po, pretože o tom nechcela a bála sa o tom hovoriť. Ku koncu nemala o tom žiadne dôkazy, jedine svedkovia mohli maximálne tak potvrdiť, že ich videli spolu z večierka odchádzať."
Celý ten príbeh pôsobil hrôzostrašne a desivo.
Ľutovala som toho chlapca a vlastne všetky tie ženy, ktoré spomínal.
Stelu strasie, a Zander ju rukou objíme okolo pliec. Vyšetrovateľ pôsobil bezvýrazne, hľadel kamsi do diaľky, kde sa nachádzala pešia zóna.
Očividne toho v živote už počul, videl a zažil veľa.
,,Popieral všetko predo mnou aj každým, ibaže ja ju poznám, a viem, že by si niečo také Jenny len tak nevymyslela. A tiež by sa potom nesprávala tak čudne, ako sa správala, rozišla sa so mnou bezdôvodne, a tak. Akože...Hovorila, že ma už nemiluje...No do tej doby nám to klapalo. Chystal som sa ju požiadať o ruku a ani sme sa nehádali, ani nič. Ešte pred večierkom mi písala, že ma miluje. A zrazu toto. Nedalo mi to, a tak som to vyšetroval ďalej. Rozprával som sa s ňou a trvala na tom, že to, čo vravela, je pravda. Spýtal som sa jej, prečo mi o tom nepovedala, no a ona na to, že sa bála mojej reakcie. Dokopy sme sa už nedali, no ostali sme kamarátmi."
,,To ma mrzí. Ale o tomto sa už predsa musela dozvedieť i Valova žena, nie?" spýta sa Stela.
,,Vie o tom, no Val ju presvedčil, že sú to klamstvá. Ak chce, tak dokáže byť poriadne presvedčivý a šarmantný. No a ona mu uverila a dokonca obvinila mňa, že to ja som s tým mal niečo spoločné, pretože sa ho chcem zbaviť, že vždy som ich neznášal a jediné, o čo mi vždy išlo, boli a sú len ich peniaze."
,,Takáto rodinná dráma..." pokrúti hlavou Zander. ,,Zaujímalo by ma však...Ako veľmi ťa Val sponzoruje?"
,,Nuž...Dosť slušne. Ibaže to už nepotrebujem a ani nechcem. Pretože viem, čo je zač. A toto nie je jediný prípad, o ktorom viem. Preto zbieram proti nemu dôkazy a svedkov. Čím viac ich je, tým lepšie. Obzvlášť teraz, keď sa snaží zamoriť túto planétu robotmi, by bolo fajn, keby skončil dlhodobo vo väzení."
,,Nemáš rád robotov?" pre Zandera to je prekvapením.
,,Nechápte ma zle, obdivujem ich a sú to úžasné výtvory. Ibaže my ľudia nie sme stáli spoločníci. A nie všetci ľudia sú pre ne i dobrými spoločníkmi. Vidím množstvo smetísk preplnených zničenými humanoidmi a množstvo opustených, zanedbaných robotov. A to nechcem."
ESTÁS LEYENDO
And the humanity sleeps ✅
FantasíaClara Toresová si takto svoj posmrtný život nepredstavovala. Vôbec netúžila po tom, aby ju po jej smrti nahradila trápna napodobenina v podobe robota - humanoidného androida menom Harmony. A už vôbec toto celé netúžila sledovať zo záhrobia. Dokáž...