Videla som odhodlanie, ktoré v Zanderovi náhle po hádke s Wyattom vzbĺklo.
Odhodlanie, aby po svete nechodilo množstvo robotov, ktorí by vo svete spôsobili chaos, ktoré Zander tvrdohlavo podporoval tým, že nechával Harmony stále vypnutú.
Vidím, ako si na seba oblieka najdrahší oblek, ktorý má doma, a leští si topánky k nemu. Starostlivo sa oholí i upraví si vlasy a viaže si kravatu.
Zrejme chcel pred Valom ukázať, že nie je len tak hocikto. Alebo možno spoločne s tým i spraviť dojem na Stelu, ktorá by sa tam pri stretnutí s Valom mohla nachádzať.
Kto vie.
Nasprejuje sa pánskou vôňou a na ruku si dá hodinky. Naposledy sa na seba pozrie v zrkadle pred odchodom.
Musím uznať, že pôsobí azda najlepšie za posledné obdobie, čo som ho sledovala.
Naposledy sa obzrie za Harmony, ktorá stála v kúte izby, akoby len spala.
Mala stále na tvári nevinný výraz, ktorý ma prinútil zamýšľať sa, či Zander nie je až príliš tvrdý voči tomu úbohému robotovi.
Napokon zamkne dom a ide k autu, ktoré mal zaparkované pred domom.
Veď načo máme garáž predsa.
Vyráža na cestu za Valom a nakoľko samotná jeho jazda pre mňa nie je ničím zaujímavým, vyberiem sa priamo tam.
Stela takmer primrzne v točiacom kresle, keď jej Val položí ruku na rameno. Navonok priateľské, až otcovské gesto, ak by ju pri tom Val nepozoroval ako hladný vlk.
,,Zase to robíš zle, Stela. Táto tabuľka má byť pred touto," skloní sa k nej bližšie, aby jej to ukázal na obrazovke monitora.
,,Ale veď minule to bolo takto a nepovedali ste mi na to ani slovo," namietne Stela.
,,Minule som si to asi nevšimol. Je ťažké sústrediť sa v prítomnosti niekoho tak krásneho, vieš?" zasmeje sa.
,,Tak potom je dobre, že sa konečne sústredíte teraz," povie odmerane Stela.
,,Nie tak úplne," Val sa drzo odhodlá zájsť rukou ku gombíkom jej košele a chytiť ju za poprsie.
Stela ho vystrašene uhryzne do ruky a ujde k dverám, kde sa opäť raz takmer zrazí so Zanderom.
Istú chvíľu Stela ostane stáť s otvorenými ústami v Zanderovom náručí, ktorý sa prekvapene díva z nej na Vala.
,,Nevďačnica! Vieš, čo by dali niektorí za to, aby dostali tvoje pracovné miesto?! Ruky, nohy by mi bozkávali!"
Stela mu už ale nevenuje veľkú pozornosť. So slzami v očiach sa rozbehne po chodbe.
,,Stela!" zakričí za ňou Zander. Následne sa obráti na Vala.
,,Čo sa tu stalo?" spýta sa ho.
,,Ospravedlňujem sa. Nezvláda to tu. Iba som jej povedal, že tie tabuľky v Exceli by mali vyzerať inak a urazila sa ako malé dieťa. Chcel som jej poradiť a navrhol som jej, že jej i zaplatím školenie v tom programe, no začala na mňa kričať a vybehla odtiaľto, akoby som jej spravil niečo zlé," klame mu Val.
Zander sa pochybovačne obzrie cez plece. Mala som dojem, že vážne spochybňuje jeho verziu príbehu, no napokon na moje sklamanie, predsa ostane s Valom v jednej kancelárii.
,,Mrzí ma, že som prišiel v tak nevhodnú chvíľu," povie mu na to Zander a odkašle si.
,,To nič...Stáva sa. Rád by som vám ponúkol kávu alebo niečo...No čo už narobíme, ak si moja sekretárka vážne koleduje o výpoveď. Veď aj vás už raz obliala kávou, uznajte. A takéto somariny to motovidlo robí častejšie."
,,Myslím, že to s tou kávou mohlo byť iba nešťastné zrazenie sa, aké sa mohlo stať snáď každému."
,,Nuž, ako myslíte," Val sa posadí do kresla a vyzve i Zandera, aby sa posadil. ,,Prečo ste sa rozhodli ma navštíviť? Určite chcete, aby vám to poliate oblečenie Stela zaniesla do čistiarne, však?"
Zander rázne pokrúti hlavou. ,,Nie...O to nejde. A ako vidíte, to oblečenie tu so sebou už ani nemám, pretože sa suší doma. Ide o robotov."
,,Poslal vás Wyatt? Chceli by ste ísť do môjho projektu?"
,,Práve naopak. Chcel by som, aby ste do toho projektu nešli a ani ho nikdy nezačali," povie Zander úprimne a trúfalo v jednu a tú istú chvíľu. Vala to očividne dosť dobre pobaví.
,,Od toho projektu ma neodradí nikto a nič," trvá na svojom Val.
,,Prišiel som to skúsiť. A mám argumenty, ktoré by vás o tom mohli presvedčiť."
,,Tak prosím. Môžte mi ich načrtnúť. Ale si nemyslím, že ma prinútia zmeniť názor."
Zander sa vystrie na stoličke a spustí tie isté argumenty, ako i pred Wyattom. Hlavnú rolu tam hrá ekonomika, zvýšená nezamestnanosť, zmätok a chaos spôsobený robotmi, ba dokonca spomenie ako argument i možnú vzburu robotov a možnosť, že budú chcieť ovládnuť tento svet a vznikne proti ním vojna.
Val ho s predstieraným záujmom počúva, no už teraz je možné na ňom badať, že v svojom rozhodnutí nepoľaví. Nie, keď už do projektu investoval toľké peniaze.
,,Myslím si-" Zander mieni pokračovať, no vtedy ho Val už rázne stopne.
,,A ja si myslím, že ma okrádate o môj drahocenný čas svojimi antiutopickými predstavami, Zander Newton. Trvám na tom, že roboti budú pre našu spoločnosť predovšetkým prínosom. Skončil som, môžete odísť," povie prísne Val.
,,Ale roboti-"
,,Ale roboti! Zander, ja idem na nich točiť milióny, takže akékoľvek vaše postrehy sú irelevantné."
,,Nechcem sledovať, ako roboti zničia tento svet! A zabránim tomu! Ešte neviem ako, no zariadim to."
,,Ste blázon. A draho na to doplatíte," varuje ho Val a v jeho hlase počujem hrozbu zmiešanú s nebezpečenstvom.
Zander sa postaví od stola. ,,Myslím, že ten, kto doplatí za to, že je blázon, ste vy. Vaša chamtivosť vás vyjde veľmi draho."
,,Ak ste to ešte nepochopili, Zander...V tomto svete sa majú najlepšie tie najchamtivejšie svine. Prajem pekný deň."
Zander odchádza z kancelárie a necháva tam Vala, ktorý krátko po jeho odchode dvíha telefón a vytáča na ňom akési číslo. ,,Sopliak si myslí, že sa mne bude vyhrážať...Tak to určite," zahundre si popod nos a čaká, než mu ktosi na druhej strane zdvihne hovor.
,,Nazdar, Val. Nepočul som o tebe už poriadne dlho. No čo, máš pre mňa nejakú zaujímavú prácičku?"
,,Áno, Mike. Jeden sopliak z Robotixu potrebuje dostať príučku."
,,Čím ťa mladý nasral?"
,,To je jedno. Potrebujem, aby si zariadil, aby sa viac nemontoval do mojich záležitostí."
,,Mám ho zabiť? To nebude lacná záležitosť. Vieš to, Val."
,,Nie, nateraz postačí, ak mu tvoji chlapci rozbijú tú jeho veľkú papuľu."
,,Fajn. Daj mi o ňom bližšie info. O koho sa jedná?"
Val mu o ňom povie všetko, čo o ňom vie, hoci sa jedná len o minimum informácií.
,,Ok. Nájdem si ho. Peniaze si prosím poslať na účet."
,,Máš ich mať. Ale len keď sa presvedčím, že si naozaj splnil svoju časť dohody."
,,Nemaj obavy. Mladý bude pestrý ako dúha."
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Ahojte 🙂
Opäť raz prinášam nové časti príbehu ❤️ Tentokrát 4, zaoberajúce sa hlavne Zanderom, Stelou a Valom, ktorý sa "vyfarbuje" a ukazuje, čo je vlastne zač 🤔
KAMU SEDANG MEMBACA
And the humanity sleeps ✅
FantasiClara Toresová si takto svoj posmrtný život nepredstavovala. Vôbec netúžila po tom, aby ju po jej smrti nahradila trápna napodobenina v podobe robota - humanoidného androida menom Harmony. A už vôbec toto celé netúžila sledovať zo záhrobia. Dokáž...