Umenie bez citov

16 2 0
                                    

,,Koľko máš rokov, Harmony?" spýta sa robota Zander, akoby ho testoval.

Harmony opäť chvíľku trvá, než odpovie. ,,Mám tri ľudské roky. Môžete vidieť, že sa stále mám čo učiť. Som stále robot - dieťa."

,,Ehm.. Harmony.. vieš vôbec, kde sa nachádzaš?"

,,Samozrejme. Som v mojom najobľúbenejšom meste. Starisay. V spoločnosti Robotix," žmurkne robot a znovu sa obzrie zo strany na stranu, než začne diktovať aj úplne presnú adresu firmy.

Je vidieť, že v mnohých mestách veru teda nebola, ak je jej najobľúbenejšie mesto práve zapadákov menom Starisay.

,,Aká je tvoja úloha v tomto svete, Harmony?"

,,Som ženský spoločenský robot. Bola som vytvorená pre potešenie mojich ľudských partnerov a prinášanie šťastia, porozumenia a harmónie do ich životov," povie pokojným hlasom, dokonalo pri tom otvárajúca ústa, klipkajúca očami a napodobňujúca človeka.

,,No.. a aké sú tvoje špeciálne schopnosti?" spýta sa jej značne udivene Zander. Mohla som na ňom vidieť úžas a fascináciu. Pozorovalo sa mi to omnoho lepšie, než jeho smútok a depresiu.

,,Naučila som sa, ako kresliť. Táto nová schopnosť mi trvala pár mesiacov, než som sa ju naučila, ale talentovaní inžinieri a spolupracujúci umelci to dosiahli. Rada by som vám ukázala, ako to funguje."

Zander sa pozrie na Wyatta. ,,Papier a pero. Alebo ceruzku. Máš ich tu niekde?" skôr, než Wyatt stihne vôbec zareagovať, ich nájde a posunie pred Harmony. ,,Tak Harmony.. ukáž, čo dokážeš. Nakresli mi niečo."

Harmony skloní hlavu k papieru, vezme do ruky pero položené pri ňom a svojou robotickou rukou začne na papier kresliť rovné čiary, ktorými ako zisťujem, robí veľmi šikovne premyslené čiary. Kreslí objekt, ktorý vidí pred sebou. Zanderov portrét. Trvá jej to niekoľko minút, počas ktorých ju chalani bez slova a pohybu, takmer i bez nádychu pozorujú.

Harmony prestane kresliť. Zander vezme do ruky papier a prezrie si ho. ,,To som ja. Wow, Harmony! A dokážeš mi nakresliť to, čo práve cítiš?"

,,Zander.. je to robot," upozorní ho Wyatt.

,,Ja viem," skočí mu do reči Zander. No zaujíma ma, čo spraví. Harmony - nakresli mi to, čo práve cítiš."

Harmony zažmurká očami. ,,Táto funkcia nie je na programe."

Zander ostane sklamaný. ,,Robí umenie a robí ho bez citov! Ale tak čo som vlastne očakával od robota? Má robiť ženského spoločníka človeku, no sama nemá city! Určite aj ten sex či bozkávanie sa robí bez citov. Ako všetko."

,,Nuž ale robí to určite skvelo, môžeš otestovať," navrhne mu Wyatt. ,,Plus ak ti nevyhovuje tvar jej vagíny, tak ho môžeš vymeniť za iný."

,,Zabudni! Sex bez citov pre mňa nie je dobrý sex. A už tobôž nie s robotom! Harmony je len umelina. Určite to za veľa ani nestojí, ak každý jej orgazmus je naprogramovaný."

,,Dokáže čítať ľudské emócie. Tiež si dokáže uložiť do pamäte informácie o ľuďoch, s ktorými sa zhovára, zapamätať si, čo majú radi a čo nie."

,,Ešte mi povedz, že si ju chceš zobrať domov a umriem tu."

Wyatt sa šibalsky uškrnie.

,,No nie! Ty si blázon! Ty nie si normálny!" obviní ho.

,,Normálnosť ma desí."

,,Naozaj, teraz seriózne vážne. Chceš si Harmony vziať k sebe domov, Wyatt?"

,,A prečo nie? Je to oddaná, verná spoločníčka. Má naprogramované vtipy, vie sa so mnou pozhovárať štýlom, aký sa mi páči, vie, čo mám rád, nepoháda sa so mnou, nevykrikuje mi každú debilinu, ktorú spravím alebo nespravím, nemá krámy..."

Wyatt sa nezastaví a ďalej vraví len samé výhody. ,,Nestarne, neumiera, nechorľavie a ani nič."

,,Vždy sa jej ale môžu pokaziť súčiastky. Vyhorieť a podobne," povie znechutene Zander presne to, čo si myslím. ,,To sa mi nezdá výhodné. Obzvlášť ak si vezmeme, aký jedinečný tento výtvor v súčasnosti je, a aké nákladné môže byť zháňanie nových súčiastok do nej."

,,Ver mi, braček. Žiadna súčiastka by nebola drahšia, než náklady, ktoré si dokázala vytvoriť moja bývalá žena."

,,Tvoja bývalá je mrcha, a to, že ťa podviedla, to len dokázalo. Ale zato žena, akou bola Clara..." zasníva sa. ,,Clara sa dokázala uskromniť. Bola milá, starostlivá, láskavá, a tiež mala i spomínané kvality. Až na tie krámy teda. Nemala nič umelo naprogramované, bola spontánna a predovšetkým - živá."

,,V tom si mal šťastie, kamoš. Inak mnohé ženy by sa od Harmony mohli učiť."

,,Vieš, čo by som rád videl? Ako by si Harmony zobral domov k vašim a povedal: mami, oci, tak toto je moja nová priateľka."

,,No a? Nová doba," Wyatt mykne plecom.

,,Najskôr by si mysleli, že vtipkujem. Potom by ma asi išli zožrať, hlavne mama. Veľmi túži po vnúčatách. A aj keď sa s mojou bývalou drahou neznášali, som si takmer istý, že aj na kolenách a s úplatkami by za nami išla, aby sme sa k sebe vrátili, len nech nie som s tým robotom."

Obaja sa na tom dobre zasmejú. 

And the humanity sleeps ✅Donde viven las historias. Descúbrelo ahora