Nastane potlesk a piskot.
Ľudia si prosia, aby im Stela ešte niečo zahrala a zaspievala. Stela to so širokým úsmevom na tvári odmieta, no napokon neodolá a nechá sa presvedčiť.
Spieva neznámu pieseň, možno dokonca jej vlastnú tvorbu.
,,Spravila dobre. Talent je niečo, čo by malo byť zdieľané," povie Harmony Zanderovi, sčasti tak narážajúc i na to, že nechcel ísť spočiatku vystupovať.
,,To ti ale nedovoľuje len tak sa rozhodnúť za mňa, že mám ísť vystupovať. Máš šťastie, že tam išlo namiesto mňa to žieňa."
,,Skôr by som povedala, že máš šťastie ty," zahlási drzo Harmony.
Druhé Stelino vystúpenie opäť zožne ovácie.
Na ďalšie vystúpenie sa už Stela ale prehovoriť nedá a zíde z pódia. Vráti požičanú gitaru inému dievčaťu a poďakuje sa jej.
Vtedy k nej nesmelo príde i Zander. ,,Ďakujem. Zachránila si ma pred vystúpením."
,,Rado sa stalo," usmeje sa naňho. ,,Bola som ti to dlžná za to obliatie kávou," odpovie milo.
,,Svoj dlh si týmto splatila."
,,Stela," vystrie k nemu ruku.
,,Áno. Viem. Sparksová. Povedal to moderátor."
,,Ah...Iste...Zander," začervená sa a zapichne si pramienok vlasov za ucho.
,,Spievala si naozaj krásne," Zander jej zloží kompliment.
,,Ďakujem. Snažila som sa."
Vtedy si Stela všimne Harmony, ktorá stojí za Zanderom, trochu ako usmievavý bodyguard. Alebo ako partnerka, pomyslím si a snažím sa zahnať tú myšlienku preč.
Predstava robota, ktorý by mal niečo romantické s mojím Zanderom, vo mne vyvolávala znechutenie.
,,Tvoja priateľka?" spýta sa Stela Zandera, keď si uvedomí, že Harmony k nemu zrejme akýmsi spôsobom patrí.
V jednu a tú istú chvíľu vyjde z úst Zandera rázne slovo "nie" a z úst Harmony o niečo hlasnejšie "áno".
,,Ehm...Rozumiem," povie neisto Stela, no vážne som pochybovala o tom, že tomu skutočne rozumela.
Zrejme mala dobrú predstavivosť a niektoré veci si práve domýšľala. ,,Ste naozaj pekný pár. Nech vám to spolu ešte dlho vydrží," usmeje sa a odchádza za akýmsi dievčaťom, ktoré vyzerá, akoby jej z oka vypadlo. Zrejme jej sestra.
Zander ju chce zastaviť a vysvetliť jej, ako sa veci v skutočnosti majú, no napokon to vzdá.
,,My nie sme priatelia?" spýta sa ho skleslo Harmony.
,,Nie takí priatelia, ako mala Stela na mysli," precedí trochu nahnevane Zander.
,,A akých priateľov mala na mysli?" nevinný a nahlúply výraz v tvári umelej inteligencie ma prinútil pousmiať sa.
,,Ako že sme frajer a frajerka. Že spolu chodíme, chápeš?"
Harmony pochopí. A začne sa tváriť previnilo. Očividne i ľútosť patrila k výrazom, ktoré mala v programe.
,,Stela chcela byť tvoja frajerka?" spýta sa odrazu smutne.
,,Frajerka? Nie. To určite nie," poprie Zander a objedná si pri bare pohárik whisky a zamyslene sa obzrie za Stelou a jej sestrou, ktoré práve odchádzajú z baru. Povzdychne si a začne sa hrať na mobile.
ESTÁS LEYENDO
And the humanity sleeps ✅
FantasíaClara Toresová si takto svoj posmrtný život nepredstavovala. Vôbec netúžila po tom, aby ju po jej smrti nahradila trápna napodobenina v podobe robota - humanoidného androida menom Harmony. A už vôbec toto celé netúžila sledovať zo záhrobia. Dokáž...