Zander sa strhne s výrazom na tvári, vďaka ktorému je (aspoň mne) jasná jeho chuť mu jednu vraziť.
,,Ona nie je moja milenka. Je to moja robotia kamarátka, a to je rozdiel," odvrkne.
Toto bolo asi prvýkrát, čo Harmony nazval svojou kamarátkou a ja som sa nad tým musela pousmiať.
Bola som rada, že ju tak bral.
,,Kamarátiš sa s robotkou a pritom sám nechceš spolupracovať na ich masovej výrobe. Prednedávnom si Harmony nechcel a teraz ju brávaš na nákupy. Tvrdil si, že pochybuješ, že niekoho budeš ešte milovať tak, ako Claru, a teraz sa tak deje. Si strašný pokrytec, Zander."
,,Časy sa menia. A s nimi aj ja svoje názory."
,,Hej, lenže ty to robíš zo dňa na deň. Mám stretnutie s Valom. Takže sa maj."
,,Len sa mu naďalej pchaj do riti. Som zvedavý, čo budeš robiť, až Val skončí vo väzení. Má na krku mnohé problémy so zákonom," povie mu Zander. ,,Ale o tom ti asi nepovedal."
,,Teraz trepeš."
,,To vôbec nerobím. Daj od neho ruky preč, radím ti dobre."
Wyatt nevyzeral ako niekto, kto by nad tým vôbec uvažoval. Práve naopak, Zanderovo varovanie bral na ľahkú váhu, a tak ho len vysmeje.
,,Čoskoro bude mať svet množstvo robotov ako je Harmony a nie je nič, čo by si s tým mohol urobiť. Harmony to určite bude len schvaľovať. Chce, aby bol svet plný robotích spoločníčok ako je ona sama."
,,Harmony vie, že Val je sviniar. Do tohto nepôjde."
,,Si si naozaj taký istý jej lojalitou?"
Zander sa obzrie za Harmony, ktorá postáva bokom a díva sa na svojho tvorcu. Bol to zvláštny pohľad a sama som uvažovala, čo si asi tak teraz Harmony myslí.
Skôr však pôsobila dojmom, že má pred Wyattom akýsi druh rešpektu.
,,Som si istý, že v správnej chvíli bude robiť to, čo bude považovať za najsprávnejšie," odkráča za ňou a povie jej, že idú domov. Spoločne nasadnú do auta a Zander to odšoféruje domov.
,,Môže každý človek šoférovať?" spýta sa Harmony odrazu.
,,To určite nie. Každý, kto môže šoférovať, by na to mal byť v prvom rade spôsobilý."
,,Spôsobilý ako zdravotne?"
,,No...A hlavne mentálne," odpovie jej.
,,Myslíš, že i ja by som niekedy mohla šoférovať?"
,,To by si sa to najskôr musela učiť a spraviť si vodičský preukaz. Ale...Netuším, či by tebe ako robotovi ho niekto dal."
,,To nie je spravodlivé. Sme predsa robotí spoločníci. Mali by nám byť dovolené šoférovať, aby sme vás ľudí mohli zaviezť kam len budete chcieť."
,,Nie je to potrebné. Ja veľmi rád šoférujem aj sám."
,,A čo ľudia, čo neradi šoférujú?"
,,Pre tých sú tu iní. Taxikári, vodiči, potom iní vodiči dopravných prostriedkov a spôsoby prepravy. Prípadne ich môže zviezť rodina či priatelia."
,,Ale mohla by som aj ja. Chcem vedieť šoférovať," zmyslí si.
,,Možno ťa to časom naučím. No ako si povedala...Si robot-dieťa. A deti šoférovať nesmú," vyhovára sa Zander.
,,Aj keď by robotie deti šoférovali lepšie, než hlúpi vodiči?"
,,Aj vtedy. Bohužiaľ."
,,Taká nespravodlivosť."
Keď sa konečne ocitnú doma, Harmonino sklamanie z toho, že nemôže šoférovať, razom opadne.
Naopak, chytí ju nadšenie do príprav romantickej večere pre Zandera a Stelu.
Začne vo veľkom variť, piecť, upratovať a zdobiť izby...Je nezastaviteľná.
Zander jej v tom trochu asistuje, udivený šikovnosťou, ktorú Harmony ukazuje.
Po chvíli je dom priam puntičkársky uprataný a štedrá, krásne naservírovaná večera je na stole.
,,A teraz prejdeme na hlavný bod programu."
,,A to je?" opýta sa Zander.
,,Ty," odpovie pohotovo Harmony. ,,Musíme z teba urobiť atraktívnejšieho Zandera."
,,Ale veď...Nie som už dostatočne atraktívny teraz?"
,,Zhodnocujem...Vypočítavam...Aktuálna miera atraktivity...Nízka."
,,Nízka?? A to už prečo??" ostane zarazený a urazený a ihneď ide k najbližšiemu zrkadlu. ,,Aha. Ešte stále mi vidno monokle. Idem do sprchy. A oholiť sa," oznámi jej.
,,Zhodnocujem...Prepočítavam...Miera atraktivity mierne zvýšená. Aktuálna miera atraktivity podpriemerná," oznámi Harmony, keď vyjde Zander zo sprchy.
,,Idem si vysušiť vlasy a prezliecť sa," povie jej urazene.
,,Môžem ti pomôcť zvýšiť sebavedomie zvýšením miery tvojej atraktivity."
,, Tak smelo do toho. Som zvedavý, čo vymyslíš."
,,Mal by si si kúpiť psa."
,,Ehm...Ok?? Takže podľa teba som málo atraktívny len preto, že nemám psa??"
,,A veľký zmysel pre humor," Zander schytáva od robota jednu ranu za druhou.
,,Nuž s tým už asi nič nenarobím," ide do spálne, kde sa upraví a dá na seba čisté a vyžehlené oblečenie.
Keď už je všetko prichystané, ozve sa zvonček pri dverách. Práve včas.
STAI LEGGENDO
And the humanity sleeps ✅
FantasyClara Toresová si takto svoj posmrtný život nepredstavovala. Vôbec netúžila po tom, aby ju po jej smrti nahradila trápna napodobenina v podobe robota - humanoidného androida menom Harmony. A už vôbec toto celé netúžila sledovať zo záhrobia. Dokáž...