34 | A I S Y A M I K A E L

11.5K 550 74
                                    

"I will kill anyone who touch her"

Flashback

"Haris."

"Leave her alone. Janganlah kacau dia. Please. Dia dah kahwin. She's happy now. Tolong terima takdir dia bukan jodoh awak."

"With you being here, she almost quit this job. You are not making her happy. You're ruining everything for her. The chief told you right that she's the best neurosurgeon."

"And you're ruining that for her. I'm not asking you to go and work somewhere else. I am begging you, to leave her alone. It's fine if you want to talk to her about work. But please don't do what you're doing just now."

"Asking her to go a dinner, lunch with you. She has a husband. Yes, I have no right to interfere in your business."

"But she is my best friend. My sister. I'm not going to let my sister's happiness be ruined because of you. You're a doctor. You're a smart man. There are many girls out there. Better than her."

"Please, leave her alone. You may don't know her husband. And he won't sit still if you keep bothering her. He can do more than you can think of."

"Jangan cabar suami dia. Tuan Adam Mikael. Remember his name."

End of flashback

'You'll be mine. No matter what. Suami awak tak layak untuk awak. Saya akan jaga awak.' Getus hatinya.

BAM

"I'm sorry, miss." Kata Haris selepas dia terlanggar seorang perempuan ketika dia berjalan disekitar pusat beli-belah akibat dia teringatkan kata-kata Hana petang tadi.

"Lain kali jalan guna mata. Bukan lutut." Balas gadis itu. Amat sombong tingkah lakunya. Haris membantu bagi mengangkat beg-beg yang terjatuh ke lantai akibat perlanggaran tadi.

"I said I'm sorry. Bukan I sengaja." Haris membalas. Sudah lah dia sudah cukup sakit hati, ditambah pula dengan perempuan sombong yang dilanggarnya ni.

"Yeah, whatever. Ni kalau baju-baju I ni rosak, you nak bayar?" Gadis itu membidas. Beg-beg pakaian yang dibelinya itu dibuka satu persatu bagi memeriksa sekiranya ada bajunya yang rosak. Haris meraupkan rambutnya ke belakang.

"Miss, you think I can't afford it?" balas Haris. Rasa tercabar pula dia dengan perempuan ini. Gadis itu memandang Haris dari atas hingga bawah. Rambut panjangnya dilemparkan kebelakang.

"Whatever! Menyusahkan betul!"

꧁𝑂𝑢𝑟 𝑓𝑖𝑟𝑠𝑡 𝑎𝑛𝑑 𝑙𝑎𝑠𝑡 𝑙𝑜𝑣𝑒꧂

"Awak, nak naik motor boleh?" tanya Mia sambil dia menunggu adam yang sedang menyarung kasutnya. Matanya sedang melekat pada tiga buah superbike yang terparkir elok dihalaman rumah itu

"Naik kereta lah, sayang." Balas Adam setelah dia selesai memakai kasutnya. Mia mencebikkan mukanya apabila Adam membalas begitu. Lengan jaket lelaki itu dipegang sedikit dibahagian hujungnya.

"Boleh lah awak. Saya nak naik motor tu." Jarinya ditunjukkan ke arah superbike miliknya. Meh, kita pujuk encik suami ni. Mulutnya dimuncungkan sedikit. Hujung baju lelaki itu pula ditarik sedikit.

"Kata sayang... Boleh, ea? Please." Pujuk lagi. Adam mengalihkan pandangannya ke arah lain. Bukan boleh tu, tengok atau dengar Mia pujuk-pujuk dia tu. Aqeal juga sudah siap memakai kasutnya.

𝐇𝐢𝐚𝐭𝐮𝐬 | 𝐌𝐫𝐬. 𝐀𝐝𝐚𝐦 𝐌𝐢𝐤𝐚𝐞𝐥Where stories live. Discover now