PEMANDUAN Kylee agak laju memandangkan masa yang ada dikejar supaya rancangannya bersama Hannah tidak dapat dipatahkan Mingyu. Sahabatnya itu akan menghalang mereka berdua daripada membawa Hyunsik keluar dari rumah mahupun menghantar ke hospital bagi mendapatkan rawatan.
Sementara Mingyu tiada, peluang yang terbentang di depan mata akan digunakan sebaik mungkin.
Sebelum dia tiba di depan pagar utama rumah agam, Kylee mencapai telefon pintar yang berada di kerusi sebelah. Hala matanya berkalih-kalih dari alat komunikasi tersebut dengan pintu pagar rumah Mingyu yang sudah kelihatan.
Nombor Hannah hendak dicari dalam log panggilan bagi mendail seterusnya memberitahu wanita itu tentang ketibaannya di sini. Namun, melihat pintu pagar yang sedia terbuka luas tanpa pengawal yang menjaga, membuatkan Kylee meletakkan telefon di atas riba.
"Mana pengawal rumah pergi?" Kylee bersoal jawab sendiri lalu mengambil keputusan untuk terus membelok dan memasuki perkarangan kediaman keluarga Mingyu. Kereta yang dipandu dipakir betul-betul di hadapan serambi rumah.
Brek tangan ditarik lalu enjin dimatikan. Kylee berkerutan muka memandang sekeliling rumah yang sunyi. Tiga orang para pengawal yang sentiasa berjaga dan dua orang tukang kebun yang sering dilihat setiap kali dia singgah di sini, tidak lagi menyapa pandangan mata yang memerhati.
Kylee keluar dari kereta dan mendaki dua anak tangga. Pintu dihampiri dan loceng ditekan. Dia sabar menunggu diri dijemput masuk oleh pembantu rumah atau Hannah.
Senyap. Tiada bunyi derapan kaki atau suara manusia dari dalam rumah. Kylee jadi hairan. Jelas di telinganya bunyi loceng sebagai tanda rumah itu menerima kedatangan seorang tetamu sepertinya.
"Tak ada orang dalam rumah ke? Pintu pagar terbuka...," kata Kylee berteka-teki, memandang sekilas pagar yang boleh dilihat dari tempatnya berdiri. Setelah itu, tangannya memainkan peranan mengetuk daun pintu.
Tuk! Tuk!
"Selamat pagi. Mak cik... Atok... Kylee ni. Ada orang dalam rumah tak?" Kylee meninggikan suaranya seoktaf, dirasakan cukup untuk menyedarkan penghuni di dalam.
Respon daripada kesunyian yang sama diterima Kylee. Dia bertambah buntu, tidak tahu hendak berbuat apa selain cuba menelefon Hannah. Mungkin ibu saudara kepada Mingyu sedang sibuk hingga tidak dapat menyambutnya di situ.
Klak!
Kylee terpaku seketika apabila pintu rumah dibuka seseorang dari dalam. Senyuman manis pantas diukir di wajah Kylee. Akhirnya, ada juga yang menyahut panggilannya tadi. Tidak perlulah dia berdiri lebih lama.
"Oh... Kylee... Pak cik ingatkan siapa tadi," sambut Hyunsik, membalas senyuman yang memudar dari bibir Kylee. Wanita itu perlahan-lahan tercengang. Reaksinya tidak ubah sama seperti Hannah sewaktu adiknya itu terserempak dengannya di bilik persalinan.
Kylee memandang Hyunsik atas bawah, cuba menangkap visual lelaki yang berpakaian kemas. Lagaknya sihat, cergas dan tidak menunjukkan tanda-tanda kesakitan seperti yang dialami sebelum ini. Kylee menelan kata, melihat Hyunsik mencangkung dan melutut sebelah kaki bagi membetulkan tali kasut tanpa bantuan daripada sesiapa.
YOU ARE READING
𝐃𝐀𝐍𝐃𝐄𝐋𝐈𝐎𝐍 𝐈𝐈: 𝐔𝐍𝐁𝐑𝐄𝐀𝐊𝐀𝐁𝐋𝐄 𝐋𝐎𝐕𝐄
FanfictionSEKUEL---> DANDELION: LAST LOVE Peluang cinta kedua itu sukar diraih tatkala hati terjahit kemas tanpa lompong dalam mengisi perasaan. Andai bunga dandelion mekar menguntum rindu, maka kehadirannya amatlah perlu. ◦ ✤ Cerita ini adalah REKAAN semat...