[38][Brian]

663 12 0
                                    

Mijn hart staat stil als ik Vincent bij een andere jongen zie staan. Aan alles is te zien dat dit geen gewoon gesprek is. De jongen aan de tafel kijkt op een manier naar Vincent die mij niet bevalt.  Ik spits mijn oren om te kunnen horen waar ze over praten. En wanneer ik hoor dat deze jongen hem mee uit vraagt wil ik door de grond zakken.  De ogen van Vincent ontmoeten de mijne en hij blijft mij strak aankijken, alsof hij het expres doet.  Ik voel een traan opkomen als ik hoor dat Vincent op de uitnodiging in gaat.  Het voelt zo frustrerend om ergens jaloers op te zijn wat je zelf niet hebt.  Dylan stoot mij aan. 'Weet je zeker dat ik voor Phoebe mag gaan, want je staat hier bijna weer te huilen.' 'mmm, er zat wat in mijn oog.' lieg ik en veeg de traan weg. Ik weet dat ik Vincent twee weken kan ontlopen. Op de les van meneer Janssen na hebben wij geen les het zelfde. 

De rest van de dag is zwaar. Ik kan me niet concentreren en voel me leeg van binnen. Ik haal opgelucht adem als de laatste les is afgelopen. 'We hebben zo training he' Levi kijkt me aan.  'Fuck, helemaal vergeten.' 'Je mag wel spullen van mij lenen, ik heb toevallig mijn nieuwe voetbal schoenen mee.' 'O ja dank je' probeer ik zo vrolijk mogelijk te zeggen, maar eigenlijk wil ik weer in bed liggen met de deken over mij heen. 

Tegen mijn verwachting helpt de training wel. Het lucht op om al mijn frustratie op de bal te richten en ik merk dat ik na lange tijd niet zo een goede training heb gehad. Maar wanneer we een oefen wedstrijdje gaan spelen merk ik dat ik iets de fanatiek word. 'Brian, kut jong!' Joris een teamgenoot kijkt me woedend aan als ik een sliding maak op zijn voeten en niet op de bal. 'We moeten zaterdag spelen en ik wil graag mijn benen behouden!' 'Sorry!' ik schrik als ik mijn noppen in zijn been zie staan. 'Kan ik wat voor je doen?' 'Ga een icepack halen!' schreeuwt de trainer naar me. 'En aanvoerder of niet, jij begint zaterdag op de bank!'  fijn... dat kan er ook nog wel bij. 



Beauty and The NerdWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu