[120]Brian

371 9 0
                                    

Met z'n  drieën lopen we door het winkelcentrum en stiekem beeld ik mij in hoe Vincent en ik later met onze eigen kinderen hier zullen rondlopen. Bij de gedachte alleen al begin ik weer te blozen. Wat doet deze jongen toch met me. Vincent kijkt me vragend aan en ik knik dat alles goed is. 'IJS IJS!' Veerle springt op en laat onze hand los. Ze rent weg. 'VEERLE.' schreeuwt Vincent en rent achter haar aan. Ik kan het niet laten om even te grinniken. Wanneer ik bij die twee aankom is Vincent haar een preek aan het geven over het feit dat ze niet zomaar moet loslaten en wegrennen. Ik probeer de boel te sussen .. 'Wie wilt er een ijs!'  'IK!' Veerle stop direct met ruzie maken.  Vincent kijkt me boos aan. Ik haal mijn schouders op. Wel weet ik wie van ons twee de makkelijk ouder wordt.  

We kopen het gebruikelijke, tandenborstel, onderbroeken en wat T-shirts.  Dan valt mijn oog op een interessante winkel. 'Ik wil daar even kijken.' Vincent kijkt verbaasd aan. 'Veerle is erbij, dat kan toch niet.' fluistert Vincent. 'Is er hier niet zo een ballenbak als bij de Ikea?' Nog voor Vincent antwoord kan geven. 'Veerle wil jij misschien naar de speelplaats? Want Vincent en ik moeten nog even door met winkelen.' Nadat we Veerle hebben afgezet stappen we op de "interessante " winkel af. Uiteraard is het een sekswinkel.. niet echt een plaats voor een kind.  Mijn mond valt open als ik zie wat er allemaal hangt. Ik dacht dat Vincent al veel had, maar dat is niks vergeleken wat hier ligt.  Ik laat mijn ogen glijden over de schappen met speeltjes. Als we meer naar achter lopen zie ik buttplugs in verschillende maten. 'Jezus moet je die zien.' Fluister ik naar Vincent en knik met mijn hoofd naar een buttplug zo groot als mijn hoofd. 'Ik mag hopen dat deze hier hangt als decoratie.'  Vincent zijn interesse lijkt meer naar de wat specialere attributen te gaan. Hij pakt iets wat op een ei lijkt.  Nieuwsgierig kijk naar de verpakking en zie dat er een afstandsbediening bij zit. 'Deze neem ik mee' 'Toch wel voor jezelf mag ik hopen?' Ook nu weer lijkt het met niks. Maar als ik weer aan gister avond denkt voel ik dat hard begin te worden. 'Misschien.' zegt Vincent geheimzinnig. Achter in de winkel hangen allerlei pakjes. Voor man en vrouw.  Ook nu pakt Vincent weer wat van het rek. 'Wat is dat?'  Ik begrijp ik niet waar ik naar kijk. 'Een harnas. Dit zal je fantastisch staan.'  Mij fantastisch staan?  Kan hij het niet zelf lekker aan doen.. maar voor ik kan reageren roept Vincent al naar de medewerker of ik het mag passen. 'Alleen de boven kant.. als je de onderkant wilt passen moet je hem ook meteen kopen.' 'Prima.' en weer voordat ik kan reageren wordt ik door Vincent al naar de paskamers getrokken. 'Eeuhm moeten we niet naar Veerle..?' 'Nee hoor die vermaakt zich wel. Ik zag wel dat je hard bent geworden.' dit laatste fluistert hij. 

Beauty and The NerdWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu