Er lijken wel minuten voorbij te gaan. Brian lijkt niks meer te gaan zeggen dus ik wil opstaan. 'Blijf alsjeblieft' vraagt hij bijna smekend. 'Wat valt er nog te zeggen.?' en ik hoop dat hij wat nuttigs gaat zeggen, maar weer houd hij zijn mond. 'Brian je moet begrijpen er zijn twee soorten mensen in de wereld. Mensen waarmee gepraat wordt en mensen waarover gepraat wordt. Mensen praten met jou en over mij. Dat is nou eenmaal zo. En als die mensen elkaar kruisen dan gebeuren er nare dingen.' 'Zie je dat echt zo?' 'Ja dat zie ik echt zo. Wij zijn met elkaar in contact gekomen door dat stomme project. Het was beter geweest als we allebei een andere partner hadden gehad.' Ik schrik van de hardheid van mijn eigen woorden. 'Ik ben blij dat ik je heb leren kennen.' Mijn hart krimpt in één. 'Sorry dat was misschien niet aardig om te zeggen.' 'Je kan het goed maken.' Opeens beginnen Brian zijn ogen te twinkelen. 'Kom naar de wedstrijd zaterdag kijken. En neem die vriendin van je mee.' 'Anne?' 'Ja!' Ik kijk hem verward aan. Was hij er net wel bij dat we besproken geen vrienden te zijn. Ik zucht ik heb geen zin om hier weer opnieuw over te beginnen. 'Ik zie wel.' Ik kijk op mijn horloge en sta op. Anne staat inmiddels al een half uur op me te wachten. 'Ik ga.' 'Tot zaterdag' roep Brian me nog hoopvol na.
'En?' Nieuwsgierig kijkt Anne me aan. Het was een verwarrend gesprek... 'Heeft hij je de liefde verklaard?' Grapt ze. Ik kijk haar serieus aan. 'Sorry flauw.' 'We hadden het over dat we geen vrienden kunnen zijn en opeens vraagt hij wel of ik overmorgen naar de wedstrijd kom kijken.' 'En ga je?' 'Ik weet het nog niet.' 'Die jongen is in de war Vinc.' 'Ja zeg dat wel.' 'Ik denk dat hij je wel ziet zitten. Zie jij hem zitten?.' 'Mmm..' en ik staar naar m'n schoenen. 'Nou dan laat hem zien wat hij mist. Je bent veel te leuk om te laten gaan! We gaan zaterdag en ik ga met je mee! En nu gaan we naar de Mac onze emoties weg eten.' Ik grinnik 'je bent een schat' en ik druk een kus op haar wang. Geloofde ik zelf maar dat ik zo leuk ben.
JE LEEST
Beauty and The Nerd
RomanceVincent is een jongen van 16 jaar. Hij woont samen met zijn moeder en zusje van 10 jaar. Door de nieuwe baan van zijn moeder zijn ze verhuist van de stad Amsterdam naar een klein dorpje in the middle of nowhere. Het is net na de zomer vakantie als...