[55]Vincent

580 15 1
                                    

'Phoebe' Hoor ik Brian zeggen. Wat doet zij hier. Als ik haar hakken in de gang hoor schiet ik op en verstop me achter het gordijn. 'Je kan niet doorlopen, Phoebe wat moet je hier?' Vraagt Brian.  Ik hoor aan zijn stem dat hij verbaast is.  'Ik zei toch dat ik je ken en dat ik weet dat er iets aan de hand is.' 'Er is niks.' Ik hoor Phoebe haar hakken nog steeds in de kamer rond lopen. Wat doet ze? Ik hoop zo dat ze niet lang blijft want ik krijg het benauwd achter het gordijn.  Op het moment dat ik dit denk wordt het gordijn weg getrokken. Phoebe kijkt geschrokken. 'Vincent?'  ze kijkt Brian aan. 'Ik dacht wel dat je hier iemand had verstopt.' en ze wijst naar de kopjes op tafel. 'Maar wat moet hij hier?  Waarom ging je achter het gordijn staan?' en ze kijkt me argwanend aan. Ik durf niks te zeggen. Bang dat ik Brian verraad en dat hij zijn voetbal carrière wel op zijn buik kan schrijven. Want als Phoebe het weet, dan weet de hele school het.. eerder gister dan vandaag.  'Phoebe.. ik .' Stamelt Brian en hij gaat op de bank zitten. Zijn armen leunen op zijn knieën en zijn handen zitten in zijn haren. Ik durf me nog steeds niet te bewegen. 'Kom je nog achter het gordijn vandaag of wat?' Phoebe gaat op een stoel tegen over Brian zitten. Kramp achtig neem ik plaats op de krappe bank naast Brian.  Brian legt zijn hand op mijn knie. Phoebe haar gezicht staat alsof ze water ziet branden, maar er komen geen woorden uit haar mond. Voor het eerst weet Phoebe niks te zeggen.  Ik wil iets van Brian weg schuiven, op deze manier weet Phoebe zeker dat er iets aan de hand is. Maar Brian houdt me tegen. 'Phoebe Alsjeblieft.. ' 'Wat alsjeblieft?' 'Vincent en ik..' 'Vincent en jij wat? 'Wij...'  en hij vlecht zijn vingers door de mijne.  'Hoelang?' vraagt Phoebe. O god ze denkt dat Brian met mij vreemd is gegaan.  'Pas nadat het uit was tussen jullie.' fluister ik . Er rolt een traan over haar wang heen en ik opeens zoveel medelijden met haar.  Ze kijkt Brian boos aan. 'Weetje wat nu het ergste is.' bijt ze hem toe. 'Dat ik niet eens boos mag worden van mijzelf.' 'Hoelang weet je al...'  'Dat ik op jongens val?'  vult Brian haar aan als ze niet uit haar woorden komt. 'Pas vanaf het moment dat ik Vincent zag lopen.' Ik kan wel door de grond zakken wat moet die meid wel niet denken, dat ik haar vriend heb afgepakt. 'Waarom heb je niks gezegd?' Brian staart naar de grond. 'Omdat hij gescout kan worden.' geef ik antwoord op haar vraag. 'O wat gaaf, maar wat maakt dat uit?' ze kijkt oprecht blij voor hem. 'Als ze er achter komen dat wij een relatie hebben kan hij zijn carrière  wel op zijn buik schrijven. 'Weet niemand er van ?' 'Alleen Dylan Levi en Anne en onze ouders weten het.' 'Alsjeblieft Phoebe laat dit tussen ons!' Brian kijkt haar smekend aan. 

Beauty and The NerdWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu