"Good game, boys!"
Ahli dua pasukan itu bersalaman antara satu sama lain.
"Nice assist, bro!"
Adha sengih. "Thanks, dude!" Bahu goalkeeper pasukan lawannya untuk perlawanan persahabatan tadi ditepuk perlahan.
Usai bersalaman, mereka keluar daripada gelanggang yang dipagari jaring itu. Dari jauh dia dah ukir senyum pada si dia yang menemaninya hari ini.
"Yo, pau!" Sapanya sambil mencuit pipi putih gebu itu.
"Bi, janganlah! Nanti semua orang dengar Pau tu," rengek si dia.
Adha duduk di sebelah wanita yang baru dua minggu sah menjadi isteri.
"Biarlah. You memang my pau pun!"
Syirah berdecit. "Nah, air!" Ujarnya sambil menghulur air.
"Thank you, love!"
Si dia senyum senang.
"Tertidur ke tunggu Bi?" Soal Adha menguji.
Saje je. Bukan dia tak nampak cik kak tu bersemangat tengok dia main. Kembang hati kita.... Barulah semangat nak main ada marqa tunggu tepi. Cemerlang performance aku malam ni!
"Hey! Mana ada! Tak nampak ke Fi dah terloncat-loncat macam apa je tadi. Luruh jantung sis tiap kali awak nak try shoot," balas si dia.
Adha ketawa. "Tak dengar pun suara Fi jerit. 'Hubby, you can do it..'."
Syirah tertawa. "Memang taklah! Buat malu je..."
"Amboi, amboi, amboi, the newly wed ni!"
Tak lama, mereka mula dikerumuni rakan-rakan Adha.
Ben, Macha, Haris, Lan dan Pa'eh. Menurut Adha, mereka adalah teman-teman baiknya di Vanderbilt University dulu. Rasanya ini kali kedua Syirah bertemu mereka. Pertama kali ketika dia temankan Adha ke court futsal secara tak sengaja ketika mereka hanya berkawan dahulu. Tetapi Syirah tak ingat, yang siapa yang ada, siapa tak ada masa itu.
"Syirah! Jom lepak! Minum-minum teh tarik kat mapley ke. Nak?" ajak Lan selamba.
Merah muka Syirah dibuatnya. Terus memandang Adha di sisi. Adha sengih.
"Ni nak?" ujar Adha sambil mengangkat penumbuk.
"Kepala hotak kau ajak bini aku lepak macam tu.. Pukul jugak budak ni jap gi.."
Terus pecah ketawa mereka. Hanya Syirah yang terkulat-kulat malu.
"Jom ah! Lepak-lepak jap. Banyak benda nak tanya Syirah ni.." sampuk Ben.
"Macam jakun tak pernah nampak perempuan dah kenapa korang ni?"
"Bukan jakun nampak perempuan. Tapi jakun nampak perempuan berkepit dengan A'a..." balas Pa'eh.
"That's right, Syirah. All these while, memang tak pernah tahu A'a ada awek. Kitorang mati-mati ingat dia gay and syok dekat Haris," kata Ben.
"Eh, s**l! Mana ada!!" Marah Adha.
"Ini perempuan kiriman Tuhan untuk gua... Sebab tu muncul je tiba-tiba!" Sambung Adha sambil memeluk bahu Syirah.
"Okey! Sebab tu nak ajak lepak. Aku tak habis pelik lagi kenapa Tuhan kirim perempuan sesempurna ni dekat kau yang serba kekurangan ni.." balas Lan pula.
Pecah lagi ketawa mereka.
"Plus, Syirah, kalau you nak tahu semua rahsia A'a masa dekat uni, haa.. inilah calon-calonnya untuk cungkil rahsia! So, jom lepak!"