"This is my daughter. Sharifah Qalisya."
Q menunduk hormat kepada lelaki yang Papanya gelar Tan Sri Rajindran itu.
"Oh, what a lovely lady."
Q tersenyum malu.
"But she doesn't look like Farihan, at all. And I don't even know you and Farihan have children before."
Syed Khalis senyum. Menoleh memandang Q.
"Because she is not Farihan's. She is my daughter with my second wife, a Japanese lady. But she already passed away."
"Oh boy! I knew you for ages already, dude, and I have no idea you got two cawangan." Kata Tan Sri Rajindran dengan mata bulat.
"Everyone has a dark little secret, my friend. And I really regret my days keeping my late wife and my beautiful princess hidden from my world."
Tan Sri Rajindran terangguk. "Good for you that the family is reunited now. I hope Farihan is okay about this."
Syed Khalis sengih. "I think Farihan loves my daughter more than she loves me now!"
Dua lelaki itu ketawa lagi.
"Ok Khalis. I nak pergi junpa Alex sekejap."
"Looking forward to see you next time, Qalisya!"
Q senyum dan mengangguk hormat.
Tiba-tiba datang satu lagi lelaki, bertubuh sasa, agak muda dari semua kenalan yang dikenalkan kepada Q tadi menunduk dan berkata sesuatu kepada Syed Khalis. Syed Khalis terangguk-angguk. Kemudian Q nampak wajah bapanya itu berubah sugul. Berdecit.
"It's okay. Tak ada rezeki lah tu. Suruh Cindy set a meeting with the team soonest possible. I nak kita buat post-mortem. Apa silap yang kita buat sampai kita gagal secure the tender."
Lelaki itu mengangguk. "Ok boss. I'll inform Cindy."
"Thank you, Zack!"
"No problem, boss!"
Q sedar lelaki itu mencuri-curi pandang dirinya sejak tadi. Sengaja dia tak mengendahkan.
"Err boss, I'm sorry to ask. This young lady..."
"Oh ya! I lupa nak introduce her to you. Zack, ini anak tunggal I, Qalisya. Lisya, ini Zack, the assistant yang Papa mention tu?"
Q dan Zack kedua-duanya berkerut kening.
"Assistant apa pulak, boss?" Tanya Zack.
"Zack, lepas ni I nak you tolong tunjukkan Lisya about SYKH Holdings. Later, I akan serahkan business I pada Lisya. So it's about time for her to know about the business thoroughly. And I think you are the best person to help her with that."
"My pleasure, boss!" Kata si dia sambil mata memandang tepat kepada Q dan tersenyum menampakkan lesung pipitnya.
Q turut senyum. Mengangguk sekali. "Maaflah, Encik Zack. I bakal tambahkan kerja you." Ujarnya berbahasa.
"Eh, no problem at all, Cik Qalisya. In fact, I'm honored Tan Sri pilih I untuk guide you."
Q sengih.
Eh jap. Cik? Apa pulak Cik. Aku ni dah...
"Got to go. See you later, cik Qalisya. And by the way, this color suits you perfectly!" Puji si dia sebelum berlalu pergi.
Aku dah Puan la...Puan!
Namun dia hanya mampu memandang lelaki itu berlalu pergi.
"Zack tu antara my trusted men. Dia muda, tapi very efficient. Tak silap Papa umur dia baru early 30's, tapi cara berfikir tu memang macam orang dah berpengalaman. Sebab tu Papa nak dia yang guide and assist Lisya."