Bi for...

3.6K 205 8
                                    

“Soalannya, sebenarnya, Sheila tu girlfriend siapa? Macam mana dia boleh kahwin dengan Am, padahal dia bercinta dengan Bi?” tanyaku.

Adha terkebil-kebil memandangku. Kemudian dia kerutkan kening.

“Masa bila Bi bercinta dengan Sheila?”

“Eleh, buat-buat tak tahu. Bukan main manja lagi dia panggil awak tu B, B... B tu stands for what? Hubby? Baby? Honey-bee?” tanyaku bernada sinis.

Adha terus ketawa berdekah.

“Dah kenapa ketawa pulak Encik Muhammad Khairul Adha? Jawab soalan saya sekarang!”

Lama juga dia ambil masa untuk meredakan tawanya.

“Sheila tu, jiran kami masa dekat Washington dulu. So, lepas kami pindah situ, selalu la main dengan dia dan adik dia. Dia selalu datang lepak rumah kami, dan dia dengar la kami ni converse in Malay. Al-kisahnya, anak mat saleh ni berminat nak belajar Bahasa Melayu. So, kami ajar la dia Bahasa Melayu. Bi ajar dia, smart in Malay, 'bodoh'..”

“Jahatnya!” Terus aku pukul pehanya perlahan.

“Gorgeous in Malay, ‘serabai’. And cute in Malay, ‘babi’.”

Aku terus buntangkan mata. “What?? Ya Allah! Buruk perangai laki aku ni!” marahku.

Adha tersengih.

“Sekejap. Belum habis cerita lagi ni. Lepas tu, kejahatan tu makan tuan. Satu hari yang indah, dia kata, ‘Adha, you are so cute. So I will call you ‘Babi’!’. Since then, dia panggil Bi, Babi. Walaupun Bi dan Am dah betulkan semula ajaran kami, dia tetap panggil Bi Babi sebab dia bengang kitorang tipu dia. Lama-lama, Babi dah dipendekkan jadi Bi. Tu yang jadi Bi tu! Bukan Baby, atau Hubby, mahupun Honey-Beeseperti yang Syirah sangkakan,” katanya.

Aku ketawa berdekah-dekah sehingga keluar air mata.

“Serius la?”

Dia mengangguk selamba sambil tersengih.

**************************

Bi for......?? 😁😁

Memang sesuai la dengan nama dia Mamat Jahat Kepala Dongga tu kan?

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Memang sesuai la dengan nama dia Mamat Jahat Kepala Dongga tu kan?

Ebook "The Bad Boy's Girlfriend" hanya di e-sentral. Link di profil.

P/S- Please excuse the picture used. Haha. Itu juga makhluk Tuhan.. 🤭🤭

The untold stories...Where stories live. Discover now