"Pink? Eh tadi Cik Wina kata..."
"Ambik je kak.. Pink eh! Lelaki punya sekali! Untuk ba.kal..su.a.mi Wina ni...." ujarnya sambil menjeling aku.
Aku mengangguk-angguk sendiri. Nak main 'game' ye, sayang? Alright! Saya main dengan awak..
"Ok kak! Ambik yang pa...ling pink sekali! Bakal isteri saya ni memang suka warna pink.. Kan Sayang?"
Suraya menggaru-garu kepala. Wajahnya jelas keliru tetapi dia terus berlalu. Aku pandang wajah Aisyah.
"Pink eh?" Aku angguk-angguk. Wajah Aisyah berubah riak. Aku senyum.
Kami diam, tidak berbicara sesama sendiri. Dia sibukkan diri membelek-belek baju.
Tak lama, Suraya kembali dengan bersusah -payah membawa beberapa pasang baju.
"Ok! Ini semua baju pink yang memang customer suka... Paling hot la ni!"
Dia gantungkan busana-busana itu di penggantung berhampiran. Aku lantas bangun.
"Wow, B! Pink nya... Saya suka la sayang! Pasti saya akan kelihatan lebih jambu kan, Baby?"
Ujar ku sambil membelek satu persatu busana itu.
"Ha, yang ni,B! What do you think?" Aku angkat persalinan baju melayu songket berwarna pink lembut, selembut softlan itu di atas tubuh.
"B suka? Saya nampak macam jambu batu ke jambu air? Ke jambu kacukan?"
Kala itu aku dengar Suraya ketawa kuat. Aisyah menunduk menahan ketawa.
"Kalau kita bersanding nanti dengan baju pink, fuuuhh, memang terasa lembut, B! Selembut belaian ibu... Serious!"
Kala itu ketawanya pecah. Tidak mampu lagi berlagak kental di hadapan aku! Checkmate!!
"Err, kak Su! Tak pe lah! Lets stick with champagne! Wina tak mau nampak macam Wina bersanding dengan jambu air, adik-adik pulak atas pelamin nanti..."
Aku turut ketawa. Wajahnya yang sedang ketawa itu aku pandang lama.
"I miss your smiling face, Baby.." ucapku spontan dengan perlahan sambil menyandar badan ke cermin besar itu.
Tawanya mati. Memandang aku sejenak, kemudian tertunduk. Dia berdehem sedikit.
"Kak Su, Wina rasa kat sana tadi ada yang cantik juga..." Lantas dia berlalu menarik Suraya keluar daripada bilik persalinan itu. Aku senyum sendiri.
Naik pelamin dengan saya ok, sayang?
*************
Selamat hari minggu!
Ada yang pergi bercuti ke?
Stay safe wak-wak semua! Mask and hand sanitizer jangan lupa...