part 44 "18?!"

402 17 31
                                    

(Nyt rakkaat BC fanit, ja lukiani semmoinen ilmoitus, että tää luku on nyt sitte TODELLA pitkä. Eipä mulla muuta, nyt voitte alkaa lukemaan!)

(Sittenkin viel semmonen varoitus, et täs luvus on aik paljon kuvia, koska oon basge selittää yhtään mitään)

Viviannan pov:

-Ei helvetti! Tiiättekös mitä huomen tapahtuu?! Kysyin itsekin järkyttyneenä.

-Ööö... ydinsota? Joonas vastaa hämmentyneenä.

-Joonas ei! Mietis vähän tarkemmin. Tommi vastaa.

Ilmeisesti hän muistaa. Muutkin nyökyttelevät, ja Joonas katsoo minua hetken ihmetellen, kunnes hänen ilme muuttuu järkyttyneeksi.

- sä täytät 18.... Joonas vastaa, mutta hänen aivonsa ei välttämättä käsittänyt asiaa.

-Nii... Vastaan.

Toinen puoli mielestäni on ylpeä, että olen selvinnyt tähän asti. Toinen taas huuta, että olen epäonnistunut helvetin pahasti. Se viimeisempi puoli on masennus. Kyllä. Se löytyy vieläkin. Ja Tiedän, tiedän. Oon heikko.

-Onks sul kaikki ok? Kai se et täytät 18, on sulle ok? Joonas kysyy heilutellen kättään silmieni edessä.

Taisin olla liian kauan liikkumatta ja puhumatta, tuijottaen seinään.

- Mulle On. Mut mun masennukselle ei... Vastaan.

Joonas vain halaa minua.

-Siitä päästään viel eroon. Joonas sanoo.

-haluisin uskoo ton, mut oon yrittäny jo siitä asti ku oli 13. Eli viis vitun vuotta. En selvis enää montaa vuotta tän kaa. Sanon ja painan päin alas, samalla kun kyyneleet puskevat ulos silmistäni.

-Yleensä kun muut täyttää 18. Niil on oma kämpä sun muuta. Mut mä oon niin avuton, et en pärjää edes päivää ilman ahdistuskohtausta, valittamista tai viiltelyä. Sanon surullisena.

-Mut harva on selvinnyt tommosesta. Mieti kui vitun monta kertaa oot ollu kuoleman rajoilla makaamassa sairaalas siin vitun huone 23:ssa. Mut silti. Silti oot siinä, et oo kuollut vaik ite yritit. Se kertoo, et oot selviytyjä. Ale lohduttaa.

-Sitäpaitsi, sun ei tarvii muuttaa viel mihinkää, eikä todellakaan kaikkilla oo 18.v. :nä omaa kämppää. Ei ollu meilläkään, eikä oo kaikilla sun kavereillakaan. Joonas jatkoi, ja tuli halaamaan minua.

Siitä sitten seurasi ryhmähali.

Time skip: 5h

Kello on nyt 23.14, ja aattelin kattoo huomisen asun valmiiks, koska Tytöt sano, et hieno, mut ei liian, ja et sillee sun on mukava olla. Muiden korviin voi kuulostaa ihan hölmöltä mut tiedän mitä se tarkoittaa. Enää on valinnan vaikeus... hups.. En ees tienny, et mul on näin paljon vaateita.

Tähän sitte päädyin:

Verta & Tuskaa ja Kyyneliä  Feat. Blind Channel Where stories live. Discover now