~Joonas~
Seison Ollin eteisessä Olli edessäni. Minun pitäisi lähteä, mutta jostain syystä en pääse tästä eteenpäin. Vaikka olin jo kaksi yötä Ollilla, haluan olla hänen kanssaan edelleen. Hänen kanssaan on vain niin helppoa ja normaalia. Kaikki on niin luontevaa Ollin kanssa. Hiljaisuuskaan ei ole edes kiusallista hänen kanssaan.
"Nähään huomenna koulussa Ja mä soitan tai pistän sulle viestiä vielä tänään", Olli sanoo ja painaa suukon huulilleni. Hymyilen hänelle ja nyökkään. Miksi edes teen tästä näin vaikeaa. Me olemme naapureita. Minä näen omasta huoneestani Ollin omaan.
"Moikka", sanon ja avaan ulko-oven. Olli sanoo minulle vielä moikat, ennen kuin astun ulos ja suljen oven. Kävelen talon pihasta pois ja menen omani pihaan. Kävelen portaile ja avaan ulko-oven. Astun eteiseen ja riisun takkini sekä piponi. Koska olin mennyt Ollille suoraan koulun jälkeen, minulle ei ollut omia vaatteita mukana. Ainoastaan puhelimen laturi ja hammasharja repussa. Pöllin siis Ollin vaatteet tämän viikonlopun aikana. Olin kuitenkin kiltti ja jätin ne hänen luokseen ja pistin omat vaatteet päälleni, kun lähdin.
Kävelen peremmälle taloon. Menen rappuset ylös huoneeseeni. Lasken reppuni lattialle ja alan sitten vaihtamaan vaatteita vähän mukavimpiin. Otan vaatekaapistani t-paidan ja kollarit. Heitän ne sängylle ja alan sitten riisua tämän hetkisiä vaatteitani. Aukaisen farkkuni ja potkin ne pois jaloistani. Vedän kollarit tilalle. Sitten otan hupparini pois ja vedän tilalle t-pidan. Huokaisen. Ihanan rento olemus. Rakastan rentoja ja löysiä vaatteita. Niissä on paljon mukavampi olla, kuin esimerkiksi farkuissa.
Otan puhelimeni ja sujautan sen kollareiden taskuun. Menen alakertaan ja siellä menen olohuoneeseen. Istun nojatuoliin, kuin mikäkin maailman omistaja. Eli siis niin, että jalkani roikkuvat toisella käsinojalla. Äitini katsoo tv:stä jotain. Hän istuu sohvalla ja vilkaisee minua pikaisesti.
Pian hän kuitenkin kääntää päänsä suoraan minuun päin ja katsoo minua tarkemmin. Katson häntä kysyvänä. "Pitäiskö mun kertoa sulle ehkäsystä kenties?" äitini kysyy. "Täh?" kysyn hämmentyneenä. Äitini naurahtaa. "Sulla on aika komeat fritsut kaulassa", hän sanoo. Tunnen punan poskillani.
"Joten.. Tarviiko sulle kertoa ehkäsystä?" äitini kysyy hieman vittuillen. "Joo ei tarvii. Mä oon käyny kyllä mun terkan tunnit ja en mä ees oo valmis viel Ollin kaa sänkyyn. Eikä jätkän kaa voi tapahtua sellasta vahinkoa, joten öö", selitän, mutta lopetan sitten puhumisen, kun tajuan paljastaneeni pari asiaa.
Äitini katsoo minua hymyillen. "Seurusteletko sä siis Ollin kaa?" hän kysyy. Nyökkään pienesti. "Ton naapurin?" äitini varmistaa vielä. Nyökkään taas. "Ihanaa. Mun poika seurustelee", äitini hihkaisee. Naurahdan hieman ja raavin niskaani. Arvostan kyllä sitä, ettei hän järjestänyt siitä, että seurustelen pojan kanssa, maailmaa järisyttävää juttua. Mitä väliä sillä on, kenen kanssa suerustelee? Ei mitään. Ainakaan minun mielestäni.
"Sun pitää tuua Olli näytille niin, että mä saan tutustua siihen", äitini sanoo. "Joskus sitte. Tää on vasta tosi alussa", sanon. Äitini nyökkää ymmärtävästi. En halua säikäyttää Ollia pois esittelemällä häntä ihan heti vanhemmilleni. Hän luulisi vielä, että minä olen niitä, jotka haluavat heti, kun on mahdollista kihloihin ja sitten oman talon, kultaisennoutajan ja kaksi lasta. God no.
Täytän tänä vuonna vasta kuusitoista. Minulla ei ole kiire tuollaisten asioiden kanssa. Mieluummin vain elän ja toteutan unelmiani. Kyllähän minä siis sitten joskus haluan ehkä kihloihin Ollin kanssa ja muuttaa hänen kanssaan yhteen. Ja sitten, kun on sen aika, hankkia mahdollisesti lapsen. Muttei vielä moneen moneen vuoteen.
~~~
Sanoja 515
Mäki oon pitkästä aikaa selvinny kouluun :D
YOU ARE READING
Olnas
FanfictionValmis✅ Fan fic Joonas Porkosta ja Olli Matelasta. Älkää kysykö. Halusin vaan alottaa tän xd. Ja siis he ovat tässä yläkoulussa, Olli kasilla ja Joonas ysillä eli hän on vuoden nuorempi mitä hän oikeasti on. Luultavasti muut bc jätkät tulee esiinty...