Bilgiler

264 21 7
                                    




   James'e dönüp sordum "Sence onlara bunca zaman kaçırılmış halde esir tutulduğumuzu söylemeli miyiz?" karşı duvarda oturan herkesin üzerinde göz gezdirip sıkıntıyla iç çekti "Frea inan bilmiyorum.Birbirimizi dövdüğümüzü düşünmelerine rağmen hala çok endişeliler ve bu endişe maalesef patlamalardan dolayı değil."  "Gerçekleri bilmeleri onlar için daha tehlikeli olabilir." "Bilmemeleri kendilerini korumalarını engeller." "James savaştayız farkındasın değil mi?Her dakika tetikteler zaten.Biz onlara desekte demesekte." yüzünü sıvazlayıp burun kemerini sıktı "Dinlenmem lazım aylardır tetikte uyumaktan yoruldum." o diyene kadar kendi halimin farkında değildim,yüzümüzde kurumuş kanlar vardı ve her yerimiz morluk içindeydi,uykusuzluktan bitap haldeydik "Patlamalardan dolayı eve gitmek tehlikeli olur.Bakanlıkta güvenli değil." "Güvenli bir ev lazım." James sakalını sıvazlayıp kamburunu çıkartmış bir şekilde oturmuş düşünüyordu "Başka bir ev yapamaz mıyız?En başta yaptığın gibi." "Uzun zaman alır,görevdeyken boş vaktim hiç olmadı." "Ailelerimiz peki?Belki onlar-" James'in sözünü kestim Güney tarafındaki herkes esir alındı." "Ne?" afallamış bir şekilde bana bakıyordu "Üzgünüm." böyle öğrenmemeliydi ama diğer türlü aptalca bir cesaret gösterisine kalkışabilirdi.

  Bir süre daha oturup düşündük,en sonunda James'i yemek stoğu alması için tavernaya gönderdim,ihtiyacımız olacaktı.Ellerimi sesli bir şekilde birleştirip konuştum "Evet ayaklanın gitmemiz lazım." "James ne olacak?" dedi Lily "Sınırda buluşacağız." herkes ayaklanınca hızlıca elimizden geldiğince dikkat çekmeyen bölgelerden sınıra gittik.

  James bizden önce gelmiş bizi bekliyordu,arkama döndüm "Tılsımla bölgeyi kapatıp güvenli bir alan oluşturacağız." Sirius lafa atladı "Aslında onu ben çoktan yaptım." önümüze geçip ilerlemeye başladı "Fazla boş vaktim oluyordu.Bende Frea'nın olaylar ilk patlak verdiğinde işimize yaradığını düşünerek bir baraka yaptım,küçük ama bizi güvenli tutar."

   Barakaya varana kadar kimse konuşmadı.Vardığımızda bütün günümüz etrafa illüzyon ve koruma büyüleri yaparak geçti.Akşam olduğunda herkes yorgunluktan bayılacak haldeydi.

  Yattığım yer yatağında dönüp duruyordum,gece yarısı uyanıp tekrar uyuyamamıştım.Ne kadar duygusuz olsamda benimde bir sınırım vardı ve şu birkaç ayda gördüğüm şeyler uykularımı kaçırmaya yetiyordu,bu güne kadar sürekli tetikte uyumuş olmanında verdiği bir alışkanlık vardı tabi,istemeden de olsa halen tehlikede hissediyordum.Yerden kalktım ve kapıyı açıp barakadan çıktım,köşede dikilen James dikkatimi çekti,onu uyanık görmek şaşırtmamıştı "Zor bir gece mi?" "Ne demezsin." "Aylardır uyumayınca şimdi deliksiz uyuyacağımı düşünüyordum." "Bende..." "Çatalak görevdeyken ne gördün?" korkunç bir şeylere şahitlik ettiği belliydi "Birisinine işkence ettim Frea,öleceğini sandım,öleceğimi sandım.İlk işkencede elim titreyince bir yanlışlık olduğunu farkettiler." bir süre cümlesini bitirmesini bekledim ama anlaşılan başka bir şey demeyecekti,tam konuşacakken devam etmesi başlamadan sustum "McGonagall'ı öldürüyordum." "Nedenlerin vardı,görevden sağ salim geri dönmek istiyordun.Bir nedenin vardı,dönmen gereken bir ailen." canı acıyor gibi gözlerini kıstı "Nedenlerim vardı ama bu ne kadar yaptıklarımızı doğru kılar." "Savaşta doğru olmaz." bir süre kimseden çıt çıkması,en sonunda Jamesde benim gibi merakına yenik düştü "Nasıl yakalandın?" "İhtiyaç odasına girdim,bir seherbazla buluşmam lazımdı ama ölü bedenini buldum sadece." Jamesten gülmeye benzer bir ses geldi "Özür dilerim sinirden gülüyorum." "Sen?" "İksiri içecekken bir ölümyiyen yakaladı.Zaten benden şüpheleniyorlardı içlerinden birisi beni sürekli takip ediyordu." güldüm,bu tam ona uygun bir yakalanma şekliydi.

Sesli bir şekilde yutkundum "Görevdeyken bir şey oldu." James kaşlarını merakla kaldırıp bana baktı "Ne?" "Voldemort'la karşılaştım.Beni tanımış gibiydi,yani tanımaması imkansızdı ama hiçbir şey yapmadı,kafasını belli belirsiz sallayıp gitti." "Sence bu günkü patlama bir uyarı mıydı?" "Uyarıyı yeterince aldık bence James." yüzümüzü işaret ederken burukça gülümsemiştim,aylardır zindanlarda tutsaktık.

Bütün gece başımıza gelenleri anlattık,yaptığımız ve bize yapılan işkenceleri,gördüğümüz ve yaşadığımız her şeyi.

  Harry savaşlar herkesi derinden etkiler ve geri dönülemez travmalar elbet olur.Baban çok cesur bir adamdı,yaşananlara rağmen asla kimseye bu hislerini yansıtmamıştı.

Güneş ışıkları gözükmeye başlarken ikimizde çok yorgunduk,bütün gece konuşmuş ve olanları,bilmemiz gerekenleri anlatmıştık.Sırtımı tahta duvara yaslayıp yere çöktüm,James de benim gibi duvara yaslanmış halde çimenlerin üzerinde uyuya kalmıştı.Yorgunlukla gözlerimi kapadım.

Taştan koridorlarda hızla ilerlerken bir öğrenciye çarptım "Özür dilerim ölümyiyenim." İğrenircesine yüzüm buruştu "Zevzeklik edeceğine dersine git." çocuk gitmeden önce yakasından tutup sarstım "Sakın ola bir daha bana çarpma." korkuyla kafasını sallayıp koşarak dersliğine gitti.Okul Voldemort ve yandaşlarının yönetimine geçtiğinde bütün öğrenciler okuldan çıkmayı başaramamıştı,okulda kalan öğrencilerden en çok tehlikede olanlar Hufflepuflardı,bunun dışında bütün muggle doğumlular öldürülmüştü.Aklıma Lily geldi,yakalanırsa kesin öldürüldü.

Uykumdan sıçrayarak uyandım.Harry.Yattığım samanlardan kalkıp etrafa baktım,herkes uyanmıştı.Sirius bir bardak uzatıp "Günaydın uykucu." dedi "Evlenmeliyiz." anlamamanın verdiği şaşkınlıkla bana baktı "Nasıl yani?" herkes dediğim şey ile susmuştu ve bana bakıyordu "Harry için.Lily bir muggle doğumlu,onun gibi olan bütün öğrencileri öldürdüler,eğer Harry'nin melez olduğu öğrenilirse tehlikeye girebilir.Remus ve Tonks melez onlarda olabilir tabi ama yinede tehlikeli.Burada safkan olan James,ben ve sen varız." herkes akıllarına yeni gelen gerçekle afallamıştı,bakışlarından belliydi.Sirius kafasını sallayarak anladığını belli etti "Eğer geri dönersek hallederiz belgeleri." James ve Lily'ye baktım "Kabul ediyor musunuz?" James sessizce onaylarken Lily üzüntüyle Harrye baktı "En güvenlisi bu." "Lily biliyorsun onun ailesi sizsiniz.Ben bir seherbazım,Siriusda öyle ve Jameste.Bebek bizde kalmayacak sizde kalacak sadece kağıt üzerinde bizim çocuğumuz olacak.Sürekli görevdeyim zaten Siriusta keza öyle bu sebeple vaftiz ailesine,yani size bebeği bıraktığımızı söyleriz.Hiçbir şey değişmeyecek." Lily şefkatli gözlerle bana baktı "Biliyorum Frea ve sağol unuttuğum bir gerçeği hatırladım.Bu savaş hiç bitmeyecek gibi." bu sefer hepimiz buruk bir tebessümle Lily ve James'e bakıyorduk.

Harry Potter/Bir dahi ve çapulcular|Sirius BlackHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin