hoofdstuk 1

143 6 2
                                    

Hoofdstuk 1

"Kelly, achter je, achter je!" Roept Edwin, mijn coach. Ik ren naar achter en verdedig mijn mannetje. Het is een klein meisje met korte bruine haren, die samen zijn 'gepropt' in een staart. De bal wordt naar haar gespeeld. Ik probeer hem af te pakken, maar dat gaat niet, want het meisje steekt haar kont met een veel te klein rokje ertussen. Ik probeer met mijn stick de bal te raken en het lukt! De bal komt hard tegen de voet van het meisje. "Au godverdomme!" Schreeuwt het meisje en ze kijkt me boos aan, ik zie in haar ogen dat ze pijn heeft. "Sorry hoor, kan gebeuren" zeg ik arrogant maar vol medelijden terug. "Fuuut!" Er wordt gefloten voor de overtreding en ik leg de bal klaar. Ik speel de bal omhoog naar Lieke, die hem gemakkelijk aanneemt. Ze doet een trucje, zodat ze voorbij haar mannetje is. "Ja Lieke, hier!" Schreeuw ik terwijl ik naar voren ren. Ze passt de bal netjes in de krul van mijn stick. Ik pass de bal door, die voorbij een meisje bij Janneke aankomt. Ze passt hem weer terug. Als ik in de cirkel naar het doel ren, komt er een meisje op mij af stormen. Ze probeert de bal weg te slaan, maar in plaats van dat ze de bal raakt, raakt ze mijn stick. "Eyy, doe even normaal man!" roep ik terwijl ik het meisje bitchy aankijk. "S.. s.. sorry h.. hoor" zegt het meisje stamelend, ik zie dat ze het meent, maar toch blijf ik boos op haar. De scheids fluit voor de overtreding en ze wijst met twee armen naar het doel. Strafcorner. Lieke, Janneke, Pepina, Jess, Meike en ik gaan bij elkaar staan. "Doen we 1, 2 of 3?" vraagt Meike terwijl ze ons vragend aankijkt. "We doen 1" zegt Jess. Ik knik naar mijn vriendin. 1 is wanneer Pepina de bal naar mij aanspeelt. Ik neem hem dan aan en speel hem in het doel. We gaan allemaal klaarstaan. We wachten op het seintje van de scheids. Ze fluit. Pepina speelt de bal, ik neem hem aan, doe een sleeppush en maak hem af in de linkerhoek. "Fuuut!" de scheids fluit weer. "3-1" roept Edwin "goed gedaan meiden, nog een keer!". Maar dan klinkt het eindsignaal al. 3-1 gewonnen. "Meiden, pak allemaal je spullen en kom dan naar kleedkamer 2, dan kunnen we de wedstrijd nog even nabespreken" zegt Martin, mijn andere coach. Ik mag hem niet zo, hij denkt namelijk altijd, dat hij alles is. "Oké" zeg ik met rollende ogen. Jess heeft het blijkbaar gezien, want ze begint te lachen. Als snel lach ik mee en lopen we samen met nog een paar andere kinderen uit mijn team naar kleedkamer 2.

"Kelly, wil jij nog wat zeggen?" vraagt Edwin. "Goed gedaan meiden" zeg ik gemeend "jammer van dat ene goal, want die konden we makkelijk hebben, maar het is zoals het is". Ondertussen doe ik mijn captain band af, ja ik ben aanvoerder, voor als je het je al afvroeg. "Oké goed, volgende week gaan we het anders aanpakken, maar daar hoeven jullie je geen zorgen over te maken, want dat gaan jullie bij Maud en Jett trainen" zegt Martin. We knikken allemaal en een paar mompelen iets over dat dat goed is. Ik loop naar Fleur en Jess. "Gaan jullie nog even mee wat drinken?" vraag ik. Ze knikken en we lopen samen naar de kantine.

Daar staat Menno een knappe maar ook aardige barman van rond de 17 jaar. "Zo, willen de dames wat te drinken?" vraagt Bram en hij geeft mij een knipoog. Ik weet dat hij mij al een tijdje leuk vind, maar ik weet niet of ik hem leukleuk vind. Hij heeft bruine haren dat hetzelfde model heeft als Justin Bieber, al vind ik dat bij hem wel sexy staan. Hij heeft groene ogen die een bepaalde uitstraling hebben, waardoor hij er altijd oprecht maar arrogant uitziet. Ik weet dat hij niet arrogant is, want ik heb al best vaak afgesproken met hem. 'When people see good, they expect good and I don't want to live up to anyones expectations' zei hij een keer tegen mij, dus daardoor weet ik dat hij niet arrogant is. "Doe voor mij maar een colaatje en voor jullie?" vraag ik mijn vriendinnen. "Voor mij ook een colaatje" "en voor mij een Fanta" zeggen mijn vriendinnen. Menno bukt, waardoor hij een beetje inkijk heeft. Ohmygod, hij heeft een sixpack! denk ik bij mijzelf. Hij ziet dat ik staar en zegt: "bevalt het je een beetje" waarna hij mij weer een knipoog geeft. Fleur rolt met haar ogen. Ik lach en zeg: "Ja hoor, best wel". Hij geeft ons de 2 cola en 1 fanta. Ik betaal voor Fleur en Jess en samen lopen we naar onze fietsen. We blijven daar even staan chillen, waarna we op onze fiets stappen en naar huis fietsen.

One girlWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu