Hoofdstuk 2
"En?" vraagt mijn moeder nieuwsgierig. Ze is de vaatwasser uit te ruimen, als ik binnenkom. "3-1 gewonnen" zeg ik en ik geef mijn moeder een kus op haar wang. Mijn moeder is echt een schat van een mens. Ze heeft blonde haren en knalblauwe ogen. Ze heeft een vriendelijke uitstraling op haar gezicht. "Goed gedaan meid, wil je wat eten?" vraagt ze. Zonder op mijn antwoord te wachten pakt ze 2 placemats. "Papa komt pas laat thuis, dus we eten vanavond met zijn tweeën, tenzij jij nog een vriend of vriendin vraagt ofzo. We eten pizza" zegt mijn moeder. Ze pakt 2 borden, 2 mokken, 2 messen. Verder pakt ze nog wat aardbeien, die ze zelf gekweekt heeft, suiker, chocoladepasta, melk en jus d'orange. "Mag Jess mee-eten?" vraag ik, ondertussen pak ik mijn I-Phone. "Ja, maar natuurlijk" zegt ze enthousiast. Ze mag Jess graag. Ik app Jess of ze wil blijven eten, gelukkig is ze online. Ja leuk! appt ze terug. "Mam? Jess eet mee" roep ik, want ik ben ondertussen naar de woonkamer gelopen. "Is goed Kel, kom je even eten?" roept ze nu terug. Ik loop terug de keuken in en ga aan tafel zitten.
Ik loop naar boven en ga naar de badkamer. Ik blijf voor de spiegel staan. Ik kijk naar een meisje met blonde, dikke, steile haren, ze is lang en heeft knalblauwe ogen. Ook heeft ze een iets getinte huid. Het meisje heeft wat dikkere lippen dan een normaal mens. Ze heeft een net niet ovaal, net niet rond hoofd. Het meisje naar wie ik kijk heeft een smalle taille en niet al te dikke benen. Ze heeft ze een platte buik met hele lichte sixpack. Zelf hou ik niet zo van sixpacks bij meisjes, maar zoals die van mij is, vind ik perfect.
Ik kleed me uit en ga onder de douche staan, de warme stralen voelen lekker op mijn huid. Na een kwartiertje onder de douche te hebben gestaan, ga ik weer onder de douche vandaan. Ik doe een highwaisted zwarte broek met gaten bij de knieën aan, met daarop een witte blousje. Daarover heen doe ik mijn babyroze sjaal. Verder doe ik mijn witte Adidas Superstars en een diamanten statement ketting van Swarofski aan. Ik doe nog even wat mascara op. Doordat ik een getinte huid heb, heb ik ook al van mezelf lange zwarte wimpers, maar ik doe altijd extra mascara op, zodat ze nog langer worden.
Ik loop weer naar beneden en net als ik op de laatste trede sta, gaat de deurbel. "Kelly!" roept mijn moeder, ze doet de deur open en schrikt. Ik moet lachen en zeg terug: "is goed mam, ik doe wel open". Ze glimlacht. "Jeetje, wil je me de volgende keer niet meer zo laten schrikken?" vraagt ze en ze laat mij erlangs zodat ik de deur open kan doen. "Hey Jessie!" roep ik blij. Ik geef haar een knuffel en laat haar binnen. "Hey Kel, gezellig dat ik mee mag eten" zegt ze. Ik glimlach en zeg: "ja inderdaad, zullen we na het eten een filmpje pakken in de bios? Je weet wel, die nieuwe film. Fifty Shades Of Grey?" Ze klapt in haar handen. "Ja leuk".
Jess is een meisje met blonde haren, ze heeft het gekruld. Jess heeft grijze ogen. Ze heeft een skater skirt aan met een losse croptop, die ze er half in heeft gepropt. Je snapt me wel. Ze heeft een zwarte doorzichtige panty aan met zwarte boots. Ook Jess heeft een diamanten statement ketting aan, alleen die komt, als ik het goed heb, van de Lucardi. Verder heeft ze er een zachtblauw lang vest overheen. Ze ziet er leuk uit. Jess heeft lichtroze lippenstift op en mascara.
"Hey Jess, gezellig dat je er bent!" zegt mijn moeder als we de keuken in komen lopen. "Mmm.. het ruikt lekker hier mevrouw Verstegen" zegt Jess beleefd. "Och kind, zeg maar gewoon Lidia hoor" zegt mijn moeder "nou, ga maar aan tafel zitten, de pizza's zijn bijna klaar". We gaan allebij aan tafel zitten. "Wil je misschien wat drinken?" vraag ik aan Jess, waarop ze antwoordt: "ja lekker, doe maar een colaatje". Ik pak 3 glazen. In 2 van de glazen doe ik cola en in de andere water. Mijn moeder drinkt ALTIJD water, omdat dat gezond is, maar ik drink toch liever cola.
JE LEEST
One girl
Genç Kız EdebiyatıKelly is een meisje die houdt van hockey. In Nederland zit ze in de MB1. Ze is vijftien als ze wordt gescout. Ze gaat studeren aan een (kost)school, waarbij ze hockey op topniveau met school combineren. Als ze dan eindelijk nieuwe vriendinnen heeft...