Hoofdstuk 36
Hij pakt mijn kin vast en dwingt mij om hem aan te kijken. "Lieverd, daar is niks mis mee. Je hebt gewoon een mooie neus hoor" zegt hij en hij drukt er een klein kusje op. Om de aandacht af te leiden zegt hij: "ik stel wel een andere vraag".
"Wat vind je zo leuk aan mij?" Daar denk ik even over na. "Je hebt een masker op, dat je alleen voor mij laat vallen. Tegen anderen ben je een arrogante eikel, maar tegen mij ben je heel lief en zacht" antwoord ik na een tijdje. "Bedankt" zegt hij gemeend. "Het is zo" antwoord ik simpel. "Nee" zegt hij nu, "bedankt, voor alles. Dat je mijn vriendin bent. Dan je voor mij zorgt. Je bent het beste dat mij is overkomen in jaren". Ik glimlach naar hem.
"We gaan verder, ik mag nog twee vragen stellen" zegt Hugo. "Zou je liever je moeder betrappen tijdens seks of betrapt worden door je moeder tijdens seks?" vraagt hij en hij kijkt mij amusant aan. Ik lach en denk na. Hmm. "Ik denk, dat ik liever mijn moeder betrap. Dan voel ik me denk ik minder awkward dan dat zij mij betrapt". Hugo lacht en stelt zijn laatste vraag.
"Hoe zou je jezelf beschrijven?" "Gesloten, leergierig, slim, snel jaloers, eigenwijs en koppig" antwoord ik makkelijk. "Je vergeet nog een paar dingen" zegt Hugo. Ik kijk hem verward aan, "wat dan?" "Je bent ook onwijs sexy, knap, lief, zorgzaam, gek en je bent mijn vriendinnetje".
Ik bloos en voel me een beetje vreemd, mijn buik doet helemaal raar. Maar wel raar als in positief raar. Ik kijk hem recht in zijn ogen aan en hij lacht lief naar me. We beginnen heftig te zoenen, maar dan worden we gestoord door Saar, die begint te blaffen.
"Dat is waar ook, jij moet ook eten hè, klein mormel" zeg ik tegen haar, terwijl ik brokjes in haar bakje doe. Als ik dat gedaan heb, ga ik liggen op Hugo's bed en even later voel ik twee sterke armen om mij heen. "Jouw beurt" zegt hij, terwijl hij mij een kusje in mijn nek geeft.
"Wat vindt jij het mooist aan mij?" vraag ik hem. "Je leuke lach, die soms ondeugend is en soms onschuldig. Ik mis die lach best vaak, omdat ik hem niet elke dag hoor en zie. Je bent de laatste tijd wat op je zelf, waardoor je niet altijd meer lacht". Ik denk na over zijn antwoord, maar kom erachter dat het waar is. De laatste tijd lach ik inderdaad minder. Dat komt vooral omdat ik papa, mijn vrienden en familie mis.
"Tweede vraag, heb je broers of zussen?" "Ja ik heb een broer. hij is 25 jaar en heet Caleb. Hij is echt heel irritant" reageert hij. Ik knik.
"Hoe zou je heten als je een meisje was?" Deze vraag stel ik hem met mijn 'ondeugende' lach, zoals Hugo hem noemt. "Volgens mij zou ik dan Fiona heten" zegt hij lachend. Ha! "Dan ben ik blij dat je een jongen bent, want ik vind Fiona echt een lelijke naam" zeg ik nu ook lachend en hij geeft mij een kusje op mijn wang.
"Oké, next, zou je mij liever met jouw vriend betrappen en het dan uitmaken, of zou je het meteen nu zonder reden met mij uitmaken?" vraag ik en ik kijk hem geïnteresseerd aan. "Ik zou het nooit zonder reden met jou uitmaken, dus ik denk dat ik ga voor de eerste. Dat ik jou betrap met mijn vriend" reageert hij. Dat zou ik ook gekozen hebben.
"Allerlaatste vraag. Hoe ver zou je met mij willen gaan?" Dit is een ondeugende vraag, ik grijns. "Ik zou alles met jou willen doen en uiteindelijk ook kinderen met jou willen krijgen" zegt bij beschaamd. Zie ik nou twee blosjes op zijn wangen. Ha! Ik geef hem een klein kusje. "Ik hou van je" zeg ik als reactie en dan kruip ik dichter tegen hem aan.
Zo vallen we in slaap. Hij met zijn sterke armen om mij heen en ik met mijn hoofd op zijn borst. Saar is er ook bij komen liggen, die ligt aan ons voeteneinde, met haar kopje op mijn benen.
~~~
We worden wakker door de eerste zoemer. Etenstijd. Ik kleed me om in een zwarte highwaisted broek met gaten erin en daarop een wit t-shirtje van Kenzo, met hun logo in het zilver erop. Verder trek ik een legergroen bomberjackje er overheen. Onder mijn outfit draag ik witte Adidas Superstars met zilveren strepen.
Ik pak mijn zwarte Burberry tas en stop daar alles in wat ik nodig heb. Dan ga ik mijn haar doen. Ik krul het lichtjes, zodat het in mooie golven over mijn schouders valt en ik breng mijn make-up aan. Felroze lippenstift, concealer, poeder, bronzer en mascara. Verder maak ik nog een wing met mijn eyeliner en poets mijn tanden.
I'm ready to go! Ik kijk naar Hugo, maar zie dat hij niet wakker is geworden. Ik dacht echt dat hij toen ik wakker werd van de zoemer, zijn ogen open had. "Hugo, we moeten binnen drie minuten eten" zeg ik zachtjes. Ik trek aan zijn schouders, maar hij wordt maar niet wakker.
Ik zie op zijn nachtkastje een glas staan en dan krijg ik een idee. Ik loop met het glas naar de badkamer, vul hem met water en loop weer terug naar Hugo. Ik gooi het over hem heen en hij wordt boos wakker. "Moest dat?" vraagt hij chagrijnig. Ik grinnik en zeg van wel. "Maak je nu maar klaar, we eten over" en ik kijk op mijn horloge, "een minuutje." "Fuck!" roept hij en dan maakt bij zich in record-tempo klaar.
JE LEEST
One girl
ChickLitKelly is een meisje die houdt van hockey. In Nederland zit ze in de MB1. Ze is vijftien als ze wordt gescout. Ze gaat studeren aan een (kost)school, waarbij ze hockey op topniveau met school combineren. Als ze dan eindelijk nieuwe vriendinnen heeft...