Hoofdstuk 14
"Wil je erover praten?" vraagt Sven voorzichtig. Ik schud mijn hoofd en zeg: "straks.." Wanneer we allemaal klaar zijn met eten, beginnen Lucas en Fleur de tafel weer af te ruimen. "Gaan jullie uh.. mee winkelen met Milan, hij heeft geen spullen bij zich. Die worden vandaag uitgezocht bij het vliegtuig" zeg ik met gebroken stem en ik kijk de jongens vragend aan. "Ja natuurlijk, gaan we nu meteen?" vraagt Finn. "Ja, is goed" zegt Milan. Ik loop even snel naar boven en pak geld uit mijn moeders portemonnee. "Hier" zeg ik als ik weer beneden ben. Milan pakt het aan en ze lopen met zijn allen de kamer uit.
"Wil je nog wat drinken?" vraagt Jess aan Tess als ik mij omdraai. Ze knikt en Jess loopt de kamer uit. "Jess lief" zegt Tess en ik moet glimlachen, voor het eerst sinds mijn vaders dood. Fleur komt naar mij toelopen en vraagt: "gaat het wel? Je weet dat wij er altijd voor je zijn hè! Zullen we naar jou kamer gaan, dan kan je je douchen en klaarmaken enzo," ik knik en zeg: "lief van jullie en ja dat is goed, kom." Nadat ik dat had gezegd, pak ik Tess op. Met zijn vieren lopen we naar boven.
"Oh mijn god! Jullie huis is zooo mooi!!" zegt Jess enthousiast als we in mijn kamer komen. Ik glimlach. "Willen jullie op mijn kamer slapen, of in de kamer hiernaast?" "Duh, hier natuurlijk" zeggen Fleur en Jessie tegelijk. Het is weer net zo als vroeger, maar nu zijn we in een ander huis, zonder mijn vader. Ik maak de eerste deur open. "Dit is mijn badkamer," ik loop verder, naar de volgende kamer. "Dit is mijn inloopkast" en dan loop ik naar de andere kant van de kamer, daar open ik ook de deur "en dit is de laatste kamer, die wordt van de jongens" zeg ik. Jess en Fleur gillen nog net niet.
Ze lopen mijn inloopkast in en ik loop ze achterna. Ze pakken allemaal kleren in verschillende kleuren uit mijn kast. Ik pak een zwarte broek met gaten op de knieën, verder pak ik nog een wit T-shirt waar op staat: Shopping is my cardio. Voor daarover pak ik een legergroen, wollen vest en mijn zwarte Adidas schoenen. Natuurlijk pak ik nog ondergoed en dan loop ik naar mijn badkamer.
Ik zet de douche aan en binnen no-time is de hele badkamer warm. Ik ga onder de douche staan en zet de douche zo warm, dat mijn huid rood wordt. na een kwartier kom ik eronder uit en doe mijn kleding aan. Dan loop ik weer naar mijn kast, ik loop meteen naar achteren. Ik begin te lachen als ik Jess en Fleur zie staan, ze hebben beide kleren aan die totaal niet matchen.
Ik ga aan mijn kaptafel zitten en doe mijn make-up. Jess begint mijn haar te doen. Even later zit ik op de kruk met een hele mooie knot, die bestaat uit vlechtjes en heb ik mascara, concealer, lippenstift en blush op. Fleur heeft het haar van Tess gedaan, zij heeft Tess' haar ingevlochten, war ook heel mooi is. Samen lopen we naar beneden.
We zijn blijkbaar heel lang boven geweest, want als ik beneden kom, zitten mijn moeder, Sven, Finn, Lucas en Milan in de woonkamer. "Mam" zeg ik en ik geef haar een knuffel, ze probeert haar tranen in te houden. "Heb je al gegeten?" vraag ik, ze knikt. Samen gaan we weer op de bank zitten. "Is het gelukt?" vraagt Fleur aan Milan, om de stilte te verbreken. "Ja, we hebben best veel kleding gevonden" antwoordt hij terug, Fleur knikt.
"Is verder iedereen klaar?" vraagt Finn en hij kijkt ons een voor een allemaal aan. Niemand schudt zijn hoofd, dus blijkbaar is iedereen klaar. "Moet ik een handtas meenemen, of zoiets?" vraag ik. "Nee, ik heb jouw stuff al ingepakt toen jij aan het douchen was" zegt Jess en met zijn allen, ook mama en Tess, lopen we naar de bushalte, want ja, 9 personen passen niet in 1 auto.
"We zijn er" roept Sven en hij klapt in zijn handen. Milan's blik kruist even met die van mij, maar dan lopen we allemaal de bus uit. Ik zie het al, we gaan zwemmen. Leuk bedacht, om ons af te leiden! Lucas betaald en dan gaan we omkleden. "Hier, jouw bikini" zegt Fleur tegen mij en ze gooit mij een Triangl bikini (je weet wel, dat dure merk). Hij is boven de streep lichtroze en onder de streep aqua (blauw/groenig) en wit, super leuk! "Hier is uw bikini en die van Tess" zegt Fleur tegen mijn moeder en ze geeft haar 2 bikini's. "Alsjeblieft lieverd, noem mij geen u" zegt ze en ze glimlacht half.
Nadat iedereen zijn zwemkleding aan heeft, lopen we naar een aantal stoelen, die naast het zwembad staan. Ik leg mijn handdoek naast die van Milan en Jess. Ik doe de zwembandjes bij Tess aan en samen met haar, spring ik het water in. Ze begint helemaal blij te spetteren. De rest komt er ook bij, zelfs mama. "Mam, wil jij anders niet even alleen zijn met Tess" zeg ik liefjes, half-slijmend en half-gebroken. Ze knikt en pakt Tess, daarna gaat ze uit het zwembad, naar het kinderbadje.
"Het klinkt misschien kinderachtig, maar we kunnen 'Truth or Dare' spelen" stelt Fleur voor en met zijn allen stemmen we erop in. "Ik begin wel" zeg ik "dare". Jess begint meteen iets in Fleur's oor te fluisteren en Finn heeft het blijkbaar ook gehoord, want hij begint te lachen. "Zoen Sven" zegt Fleur, alsof het niks is. Na even te twijfelen doe ik het toch. Vanuit mijn ooghoek zie ik, dat Milan naar beneden kijkt met rode wangen, het spijt me! Zeg ik in gedachten tegen hem, maar hij kan mij niet horen. En dan opeens, zoen ik Milan, zomaar, in het bijzijn van mijn vrienden. Hij zoent mij terug, heel teder en voorzichtig.
JE LEEST
One girl
ChickLitKelly is een meisje die houdt van hockey. In Nederland zit ze in de MB1. Ze is vijftien als ze wordt gescout. Ze gaat studeren aan een (kost)school, waarbij ze hockey op topniveau met school combineren. Als ze dan eindelijk nieuwe vriendinnen heeft...