hoofdstuk 5

84 3 0
                                    

Hoofdstuk 5

"Mama! Mammm!" roep ik zo hard als ik kan. Ik ben net thuisgekomen en ik ren naar boven. "Wat is er Kelly?" vraagt ze nu bezorgd, wat wel te begrijpen valt, want het lijkt net alsof er iets ergs is gebeurd. "Oh my god, mama, ik ben gewoon gescout voor een hockey boarding school in Engeland! Ik ben zo blij!" schreeuw ik zowat door de kamer. "Meisje meisje, rustig! Wat leuk voor je, ik bem trots op je Kel, echt!" zegt mijn moeder nu heel blij en ik zie in haar ogen dat ze het meent. "Hier is informatie over de school, ik heb al gekeken en het lijkt me super cool. Ik kan al na de meivakantie terecht. Ik slaap op een kamer met 4 meisjes" zeg ik nog steeds blij. "Wat leuk voor je! Natuurlijk ga je naar die school, echt iets voor jou. Laat het maar even aan papa zien, die zit beneden in zijn kantoor" zegt mijn moeder. Ik kijk een beetje verbaasd, omdat papa thuis is. Ik haal mijn schouders op en zeg: "oké, doe ik" en ik loop naar beneden.

"Pap! Ik ben gescout voor een hockey boarding school in Engeland en ik kan na de meivakantie al terecht" zeg ik enthousiast tegen mijn vader. "Wow, goed hoor! Maar hoeveel kost zoiets dan?" vraagt hij. Echt iets voor mijn vader, hij moet altijd weten hoe duur iets is, terwijl ik weet dat we veel geld hebben. "Hier is de flyer" zeg ik licht-geïrriteerd en ik loop uit zijn kantoor.

Ik loop naar boven. Ik heb buikpijn, dus ik heb niet zo veel zin om te chillen. Ik ga op bed liggen en bedenk wat ik kan gaan doen. Dan weet ik het en ik pak mijn agenda. Helaas moet ik voor morgen Engels 48, 49, 52 en 53 maken en biologie 26 t/m 29 maken. Ik begin aan Engels, wat ik binnen een kwartiertje af heb, daarna begin ik aan biologie en ook dat heb ik binnen 10 minuten af. Opeens krijg ik een appje van Sven.
(S: Sven, K: Kelly)

13:03 S: Heei lekkerding, heb je zin om te chillen met mij? Xx

13:03 K: Nee sorry, kheb echt super veel buikpijn x

13:03 S: Oh, moet ik je even opvrolijken dan ❤

13:04 K: Als je hier naartoe komt vind ik het goed xx

13:04 S: Spelen we hard to get??? Okee als je me een adress stuurt kom ik r zo snel mogelijk naartoe x

13.04 K: Julianastraat 27

13.05 S: Tot zo babee ❤

13.05 K: Byebyee zie je zoo ❤ ❤

Eigenlijk heb ik geen zin in chillen, maar ja, ik heb verder niks te doen. Binnen 20 minuutjes hoor ik de deurbel. Ik loop naar beneden en doe de deur open. "Hey Kelly, mooi huis hebben jullie. Echt super groot" zegt Sven. Ik knik en zeg: "Ja klopt, kom je mee naar boven?" Hij knikt en we lopen samen naar boven. "Willen jullie wat te drinken?" roept mijn moeder vanaf beneden. Ik kijk heb vragend aan. "Doe maar een colaatje" zegt hij. Ik knik en schreeuw naar beneden: "2 colaatjes!"

Even later komt mijn moeder met een dienblad binnen. Daarop staan 2 glazen met cola, een schaal koekjes en een bakje chips. "Ik dacht dat jullie wel honger hadden, aangezien het half 2 is". We knikken allebei. "Dank u wel, mevrouw" zegt Sven heel beleefd. "Ach kind, ik ben geen u, noem me maar gewoon Lidia hoor!" zegt ze heel vriendelijk. Sven knikt en mijn moeder is alweer uit de deuropenig verdwenen.

We zitten al een tijdje een film te kijken. Geen idee hoe hij heet, maar ik ben er ook niet helemaal bij met mijn hoofd. De gedachten van vanmiddag spoken de hele tijd door mijn hoofd. Hoe zou het op die kostschool zijn? Zouden er leuke kinderen in mijn team zitten? Hoe ziet mijn kamer er uit? Duizenden vragen spoken door mijn hoofd. "Hey slaapkop, ik zei wat" zegt Sven lachend en hij schud zijn hand voor mijn gezicht. "Huh? Wat?" vraag ik een beetje in de war. Hierdoor moet Sven nog harder lachen. "Ik zei: zou ik maar naar huis gaan, want mijn moeder is ziek en ik zou koken" zegt Sven als hij uitgelachen is. "Oh, ja natuurlijk" antwoord ik.

Ik zet de film af en pak het dienblad. We lopen samen naar beneden. "Dank u, eh.. je voor alles" zegt Sven. "Geen dank hoor jongen" zegt mijn moeder vriendelijk terug. We lopen naar de deur. Ik geef Sven een knuffel en zeg: "beterschap". "Ja dankjewel, het was heel gezellig, ook al was je er niet helemaal bij met je hoofd" zegt hij lachend. Ik lach terug en doe dan de deur dicht.

Als ik mijn kamer in loop, doe ik de deur dicht. Ik kleed mijzelf uit en loop naar de kast. Ik zie mijn onesie liggen op de bovenste plank. Ik pak hem en trek hem aan. Dan ga ik in bed liggen. Ik val in slaap met de gedachtes over de kostschool waarvoor ik ben gescout. Dan val ik in slaap.. En ik droom over Menno.

One girlWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu