Bölüm 7

333 15 1
                                    

'Biz geçmişi unutabiliriz ama geçmiş bizi unutmaz' dediklerinde inanmazdım çok doğruymuş. Geçmişten ne kadar kaçmaya çalışsak her zaman karşımıza çıkar ne zaman beyaz sayfa açsak kirletmeye çalışır.

Baran'ın halihazırda odağında hala o varken bende tüm cesaretimi toplayarak önüme döndüm. Karşımdaki adam keskin bir şekilde gülerken bende yüzümü ekşittim.

Arsanın sahibi Berşah Bey ile yanımıza gelirken kollarını açarak "Benim küçük kızım çok özlemişim seni!" dedi ima dolu kırık Türkçesiyle.

Gözlerimi devirirken "Aynı şey benim için geçerli değil Mr. Leggio!" dediğim sırada adamın gözlerinde ki nefret daha da belirgin hale geldi.

Leggio'nun ne diyeceğini heyecanla beklerken Baran kulağıma eğilerek "Nereden tanıyorsun bu herifi?" diye sorduğun da kafamı ona döndürerek "Uzun mesele sonra anlatırım." Dedim kısık çıkan sesimle.

Tekrar Leggio'ya döndüğümde cehresi sertleşmişti "Manevi babanı özlememiş olman beni üzdü Tamay. Gerçi yanımdan kaçman bana her şeyi gösteriyor ama olsun. Seninle olan şahsi meselelerimizi işimize yansıtmayacağız değil mi?" diye sordu.

Birkaç dakika düşünür gibi yapıp hayır anlamında kafamı salladım "Öncelikle şahsiyeti olmayan kimseyle şahsi meselem olmaz benim. Sonrasına gelirsek de prensibime aykırı kişisel mevzularımı işlerime karıştırmak!" derken ortam buz kesti.

Baran tam bir şey diyecekken "Ortağımda benimle aynı fikirde zaten!" dedim Baran'a imalı bir bakış atarken. Baran gözlerini devirirken "Hııı aynı fikirdeyim!" dedi hoşnutsuz bir şekilde.

Berşah Bey ortamı yumuşatmak için "Çok iyi bir şekilde çalışacağımıza inanıyorum." Dediğinde hepimiz keyifsiz kafa salladık.

Yerdeki eşyalarımı alıp onların yanından ayrılarak etrafı biraz daha gezdik gerekli şeyleri not alıp işimizi bitirdik. Baran'la çıkarken Berşah Bey'in sesiyle durakladık bize yaklaşırken "Leggio hep beraber yemeğe çıkmak istediğini söyledi müsaitseniz beraber yemek yiyelim?" diye sorduğunda Baran'la bakıştık.

Çok geçmeden Baran, Berşah Bey'e "Üzgünüz bizim başka planlarımız var daha sonraya sözümüz olsun." Dediğinde bende onayladım. Berşah Bey "Peki" diyerek uzaklaştığında bizde arabalarımıza bindik.

Baran önde bende arkasında giderken bir restoranın önünde durdu ve park etti bende arkasından park edip arabadan indim. Restorana girip boş bir yere oturduk garson önümüze menü koyarken Baran garsonu durdurarak "Bize birer porsiyon iskender." Dediğinde garson gülerek uzaklaştı.

Baran bana dik dik bakarken bende ona ne oldu bakışı attım, uzatmadan "Nerden­?" diye sordu.

İç çekerek "Eski patronum diyelim." Dedim kısa keserek eğer detaya girersek sıkıntı çıkabilirdi.

Yaptığım kısa açıklama Baran'ın içine sinmemişti her halinden belli oluyordu. Ellerini masanın üzerinde birleştirirken "O adamın kim olduğunu ne iş yaptığını biliyorsun değil mi Tamay?" diye sordu.

Birkaç dakika sessiz kaldıktan sonra "Biliyorum Baran ve benim için endişelenmene gerek yok kendimi ondan rahatlıkla koruyabilirim." Dedim iç ısıtıcı bir şekilde.

Baran kafasını sallarken "Bak Tamay, sana bekli çok saçma gelebilir ama ne babam ne de dedem seni artık bizden ayrı koymuyor eğer zor bir durumda kalırsan haberimiz olsun olur mu?" diye sorduğunda kafamı salladım.

Baran'la konuşmamız devam ederken siparişlerimiz geldi keyifle yemeklerimizi yerken Leggio'yu unutmuştuk. Ben yemeğin yarısında tıkanırken Baran çoktan bitirmişti bile. Önümdeki tabağı usulca Baran'ın önüne koyarken gülümsemeye başladım Baran göz devirerek önündeki tabağa bakarken yemeye başladı bende o sırada aldığım notları inceliyordum.

KAMRAHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin