~BAB 15~

31 4 0
                                    

"Oh my god... Gila ramai lelaki handsome dekat sini eeeee!! " - Isha.

Tak lain tak bukan memang dia lah kalau bab, bab lelaki ni.

"Woi! Jangan nak gatal sangat eh. Mulut tu tutup. Buat malu sekolah kita je. " - Darrise

Sekarang ni mereka berada di Dewan Pantai Sungai Merdeka. Terdapat beberapa sekolah menengah lain yang mengikuti lawatan ini.

"Eleeh. Biarlah. Orang puji jee. " - Isha menjelirkan lidahnya.

"Entahnya. Biarlah dia. " - Adif menambah. Isha hanya tersenyum bangga dan Darrise hanya menjulingkan matanya ke atas.

"Wey. Pergilah ambil kerusi dekat depan tu. " - Arissa menyuruh Adif.

"Ha jap." - Adif dan Darrise pergi mengambil beberapa kerusi.

"Ermm... Macam tak cukup je. Dah tak ada dah kerusi dekat depan. " - Ujar Darrise.

"Takpe Farisha duduk dekat lantai." - Isha memberikan senyuman yang manis.

Mereka semua memandang Isha. Memang....pelik lah perangai Farisha.

"Umm takpe. Awak ambil kerusi saya. Saya boleh duduk dekat lantai. " - Adif memberikan kerusinya kepada Isha.

"Ehh taknakk! Orang nak duduk lantai. Sebab boleh guling-guling. Heheheh. " - Isha ketawa.

"Suka hati kaulah. Orang dah bagi kerusi taknak. Pelik betul. " - Ujar Darrise yang baru sahaja duduk.

Isha duduk di atas lantai bersebelahan dengan Adif dan Darrise yang duduk di sebelah kiri dan kanannya.

                                     ~•~

"Saya ingin memberikan setinggi-tinggi perhargaan kepada pengetua... "

"Uwahh...bosannya dengar ucapan. " - Isha yang sudah mengantuk mendengar ucapan menguap. Dia menyandarkan kepalanya di tepi kerusi Adif.

"Alahai... Aha! Jom kita pergi jal-" - Belum sempat Adif nak habiskan ayatnya Darrise potong dulu.

"Weh Farisha! Jom pergi jalan dekat luar. Aku nak pergi beli air. Haus. " - Darrise bangun dari tempat duduknya dan berjalan ke luar pintu dewan itu.

Isha pula mengikut Darrise dari belakang seperti anak itik.

"Darriseee. Jauh nye pergi beli airrr. " - Isha mengeluh.

"Lah. Nak buat macam mana. Tu bukannya kedai aku." - Darrise menjawab.

Isha hanya mengeluh sahaja.

                                 ~•~

"Ish bodohlah!! " - Isha menjerit di dalam kedai itu.

"Woi! Mulut tu jaga. Aku tampar japgi." - Darrise memarahi Isha.

"Alaah belikanlah aiskrim strawberry tu!" - Farisha.

"Kau ni pekak ke? Pakcik tu dah kata dah mana ada aiskrim strawberry. Kau ambik jelah coklat. " - Darrise

Isha ni dari tadi cari pasal dengan Darrise. Tadi mintak keropok ada muka oppa mana tah. Ini mengada nak aiskrim strawberry pulak.

"Tak nakkk!! " - Jerit Isha. Sudah bingit telinga Darrise dengan suara Isha yang nyaring itu.

"Aishh ha iyelah!! Tutup mulut dulu baru aku pergi beli. Sekarang kau duduk sini, jangan nak gatal pergi kejar pakcik bawak motor aiskrim pulak. " - Darrise

"Tahulah Farisha nak jaga diri sendiri. " - Isha menjulingkan matanya ke atas.

                                 ~•~

Darrise Adellia : My Missing PieceWhere stories live. Discover now