"Hai Faeez. Darrise mana? " - Soal Farisha setibanya di cafe Darrise.
"Oh Farisha. Entah lah. Dia hilang. Tadi pergi keluar kejap. Sampai sekarang tak balik lagi. " - Faaez menjawab.
Tak sampai seminit Farisha duduk dekat situ dah kena pandangan pelik dari Faaez.
"Apa? " - Farisha
Faaez memberikan senyuman sinis sambil mengangkat sebelah keningnya.
"Lahh. Apa benda Faaez Imtiyaz? " - Soal Farisha sekali lagi.
"Ishh. Kau ni. Spill the tea lahh. Apa jadi semalam? " - Faaez
"Aik? Kau tahu ke? " - Farisha
"Tak tahu lah. Aku cuma tahu yang Darrise pergi jumpa ko. Sebab tu aku tanya kau apa jadi. " - Faaez menjawab dengan muka selamba.
"Oh uhh. Tak tahu lah nak start dari mana.... " - Farisha
"Okey lah. Kalau macam tu jawab soalan ni. Korang... dah bercinta an? " - Tersengih Faaez menyoal soalan tu dengan bangga.
Farisha terus membuat muka blur sambil menggaru kepala.
"Wth... Takkan kau pergi reject dia pulak?? Kau ni memang mintak penumbuk aku lah. Kan aku dah kata, jangan nak ego sangat. Ego kau akan membuatkan- " - Faaez
Nasib baik Farisha potong ayat Faaez. Kalau tidak memang dapat ceramah free lah.
"Ishh. Sejak bila pulak aku cakap yang aku reject dia. Aku confess dah tau. Tapi entahlah. Dia tak cakap apa-apa pun. " - Farisha
"Ish korang ni pelik lah. Darrise tu, kalau aku tumbuk muka dia 50 kali baru nak sedar rasanya. " - Faaez mengepalkan penumbuknya.
Terus terhambur tawa Farisha.
"Weh. Asal ayat kau sama dengan member aku. Boleh try ni. " - Farisha sambung ketawa.
"Tak nak lah. Aku dah marka lah. Heheheheh. Cantik woo. Macam bidadari baru turun dari syurga. " - Faaez memandang langit.
Acah-acah girlfriend dia tu turun dari langit.
"Alahaii. Mengada lah kau! Tumbuk karang. Terus naik balik langit kau. " - Farisha ketawa.
Faaez juga turut ketawa. Tawa mereka terhenti apabila loceng di pintu berbunyi.
"Asal senyap? Mengumpat aku lah tu. " - Darrise
Darrise berjalan ke arah meja dan meletakkan barang-barang keperluan di cafe.
"Woi Darrise!! Asal kau tak ajak Farisha berc- "
*Kedebuk*
Terus terpelanting Faaez dari kerusinya kena sepak. Darrise menoleh pandang mereka berdua.
"Huh? Ajak Farisha apa? " - Darrise
"Ajak berci- AGHH SAKIT LAH GILA!"
Farisha membaling bantal tepat di muka Faaez.
"Diamlah Faaez!!! " - Jerit Farisha.
Darrise memandang mereka berdua hairan.
"Ajak apa Farisha? " - Darrise menyoal Farisha pula.
"B-b-ber- " - Farisha
"Ber apa? " - Darrise
"Berkahwin!! " - Jerit Faaez yang terbaring di atas lantai.
"AHHH FAAEZ!! OTAK KAU LAH!! " - Farisha
Terus bergusti Faaez dengan Farisha. Yang sorang pegang batang penyapu, sorang lagi standby penyodok takut kena serang.
"Heii!! Dah! Jangan nak berperang dalam kedai aku. Lari customer aku tau tak! " - Darrise
YOU ARE READING
Darrise Adellia : My Missing Piece
RomanceAdellia Farisha. Seorang gadis yang baik hati , lemah lembut , dan periang. Disebalik senyuman di bibirnya itu , ada rahsia yang disorokkan oleh Farisha. Cuba untuk membunuh diri demi mengakhiri kesakitan dan keseksaan yang dilalui olehnya. Tanpa se...