Keputusan aku memang muktamad. Aku kena jumpa dia jugak. Apa nak jadi, Jadilah aku tak kesah janji kerja aku siap.
" Hai boleh saya jumpa dengan encik Darrise? " - Farisha
" Kejap ye saya tanya dia. " - Fatin
" Sebelum tu kalau dia tanya siapa nak jumpa, Jawab customer yang nak booking cafe ni. Boleh? " - Farisha
Dia hanya menganguk dan melangkah pergi. Aku melihat fon sebelum mengangkat kepala ku memandang PA Darrise kembali.
" Silakan cik. " - Katanya sambil tersenyum manis.
Aku membalas senyumannya dan melangkah pergi. Setibanya aku di hadapan bilik Darrise, Aku mengambil nafas. Kalini memang aku ajar dia cukup-cukup. Tunggu kau Darrise.
TOK~ TOK~
" Masuk. " - Darrise
" Aslm Encik Putera Darrise Al-Kahfy. Apa khabar? Dah lama tak dengar khabar encik, Rasanya dalam 2 minggu. " - Kataku dalam nada sinis.
" Ouh ye eh? Maaf saya lupa nak contact cik. Ni mesti tentang urusan kerja khusus tu kan? Btw wlsm. " - Darrise
Ish dia ni ingatkan nak sentap ke apa. Tak jadi la pulak, Kena tukar plan ni. Kita ke plan B HEHE.
" Biasalah orang berbisnes ni memang jadual dia ngam-ngam, Padat sangat kan? Tapi tula saya yang student pun tetap ada masa sedangkan student yang akhir-akhir sem ni, Dia punya jadual tuhan ja yang tau. " - Aku cuba melihat reaksi dia tapi beku ja macam tak ada perasaan.
" Ouh biasalah bisnes baru nak naik tu kena push sikit. Ada apa nak jumpa saya? " - Darrise
Fine tunggu nanti, Aku balas cara lain pulak.
" Macam saya cakap haritu, Patutnya 2 minggu lepas kita kena rakam dengan ambik gambar encik buat tutorial kopi dan ajar saya sekali. Tapi dah encik busy so 2 minggu lepastu baru boleh so yahh rasanya sekarang boleh kot. " - Farisha
" Okey jom. Lagipun pelangan tak ramai waktu-waktu macam ni. " - Darrise
Rasanya dia memang tak ada perasaan. Dasar hati beku, Heh.
Sekarang kami berada di ruang membuat kopi. Dia dah minta orang lain jangan ganggu kami buat waktu ni termasuk pekerja dia. Maybe nak cepat siapkan urusan dengan aku latu.
Aku menyediakan barang-barang untuk merakam. Darrise terus mula bila aku sudah bersedia. Aku tengok dia fokus betul siapkan coffe caramel latte. Aku tersenyum sendiri melihat segala pergerakannya.
" Cantik juga body dia. Tak sado sangat, Tak kurus sangat. Sedang-sedang je. " - Omelku sendiri
" Cakap apa tadi? " Tanya Darrise. Dia terus berhenti.
" Hah? Asal awak stop! " - Farisha
" Dah aku dengar kau cakap something, Aku stop la. Kot-kot ada benda tak kena ka? " - Darrise
" Ish dah kena ulang balik! Awak punya kopi dah nak siap au. " - Kata aku sambil menarik muka. Sedangkan dalam hati seronok dapat spend time lama sikit dengan dia HEHE.
" Haih salah aku pulak. Tak berubah la makcik ni, Asyik-asyik salah aku. " Getusku di dalam hati. Kalau cakap depan-depan mau sentap minah ni.
Aku siapkan lagi sekali bahan nak buat kopi. Yang tak jadi tadi ni aku minum la satgi apa susah.
" Okey ready lagi sekali. One, Two, Three, Go. " - Farisha
" YEAHH... Dah siap first video. Lepasni awak kena ajar saya pulak, Okey? " - Kataku dengan gembira sekali.
YOU ARE READING
Darrise Adellia : My Missing Piece
RomanceAdellia Farisha. Seorang gadis yang baik hati , lemah lembut , dan periang. Disebalik senyuman di bibirnya itu , ada rahsia yang disorokkan oleh Farisha. Cuba untuk membunuh diri demi mengakhiri kesakitan dan keseksaan yang dilalui olehnya. Tanpa se...