"Arissa, Syafiqa, Syafiqah!" - Jerit Isha apabila nampak kelibat tiga orang kawannya itu sedang bermain bola.
"Oh Farisha. Lamanya bersiap." - Arissa
"Uyoo style tudung baru eh. Taknak ajar aku ke? " - Soal Syafiqa sambil mengangkat-angkat keningnya.
"Uh... Ni Darrise yang tolong pakaikan. " - Jawab Isha.
"Huh?!" - Jerit ketiga-tiga rakannya itu.
"Darrise tolong pakaikan?! Jap... Korang berdua ni sebenarnya dah kahwin ke apa? " - Soal Syafiqah.
"Eh. Mana ada. Tak ingin langsung. Dah lah dia tu garang, suka cakap orang hodoh, lepastu kedekut. Tak suka sangat. " - Isha membuat muka meluat.
"Uhh.... Saya tak rasa dia kejam sangat... " - Arissa
"Aish dah lah. Jom lah sambung main bola. " - Syafiqa
"Yeayy! Nak main. Jom! " - Isha
"Woi! Nak join Jugak " - Jerit Faaez
"Jomlah. Ramai-ramai lagi best. " - Arissa
~•~
"Past sinilah! Alaah!! Mana aci main tipu! " - Jerit Isha.
"Aci tak aci. Sendiri yang pendek banyak cakap pulak. " - Faaez
"Woi. Asal kau cakap dia pendek? Dia tak pendek lah. " - Adif
"Entahnya. Mana ada dia pendek. " - Tambah Darrise
"Eleeeh. Dua ekor ni cover member pulak. " - Faaez membuat muka meluat.
Yelah. Time dia kena ejek tak ada orang cover pun. Menyampah.
"Jap. Apa kata kalau kita tukar partner pulak. Mana adil kalau laki je asyik menang. Korang semua tinggi. " - Syafiqah memberi cadangan.
"Okey. Kita main osom. Yang kalah kumpulan dengan kalah, yang menang dengan menang. " - Syafiqa
"Okey boleh." - Faaez mengangguk.
"Osomm!! "
"Yeayy Farisha kita satu kumpulan! " - Adif
"Oh! Yeay! Dapat dengan Adif! " - Isha
"Aku pun sama kumpulan dengan Farisha. Hehehehe. " - Faaez
"Yeah!! Bagus Darrise kumpulan dengan kita bertiga yang tidak reti bersukan. " - Syafiqah
Tapi Darrise nak kumpulan dengan Farisha. Tapi nak buat macam mana. Nasib tak menyebelahi dia. Tak apalah.
Syafiqa, Syafiqah, Arissa dan Darrise satu kumpulan manakala Isha pula berkumpulan dengan Adif dengan Faaez.
"Kitorang mula dulu eh. Sebab kitorang menang osom." - Faaez
"Orang noob je start dulu. " - Darrise membaling bola ke arah Faaez.
"Apa-apa jelah. " - Faaez menjeling Darrise.
"Farisha buat betul-betul tau! " - Adif
"Yupp! Awak pun sama. " - Jawab Isha.
Dengan itu Faaez memukul bola itu melepasi jaring. Syafiqa yang berdiri di situ tidak sempat untuk memukul balik. Nasib baik Darrise yang tinggi tu sempat memukul balik bola itu.
~•~
"Yeayyy!! 20 - 18! Apalah Darrise noob. Tadi kata orang yang start dulu noob. Tapi dia tak start pun dah noob. AHAHAHAHAH! " - Isha yang tidak menyumbangkan satu mata sekalipun mengetawakan Darrise.
YOU ARE READING
Darrise Adellia : My Missing Piece
RomanceAdellia Farisha. Seorang gadis yang baik hati , lemah lembut , dan periang. Disebalik senyuman di bibirnya itu , ada rahsia yang disorokkan oleh Farisha. Cuba untuk membunuh diri demi mengakhiri kesakitan dan keseksaan yang dilalui olehnya. Tanpa se...