~ BAB 28 ~

27 2 0
                                    

" Darrise " - Adif

" Hmm " Jawab Darrise sambil melihat telefonnya.

" Asal gelang ni ada kat kau? " - Adif

Darrise terus melihat gelang yang ditunjuk oleh Adif.

" Ouh gelang tu aku terjumpa masa kita first STPM. Asal? " Darrise memandang Adif dengan penuh tanda tanya. Takkan Adif kenal kot pemilik gelang tu.

" Ahh... Tak apalah kalau macam tu tapi kau kenal ke pemilik gelang ni? " - Adif

Ternganga mulut Darrise mendengar soalan Adif. Apa punya soalan la bagi la logik sikit.

" Confirm-confirm tak kenal Dif. Kalau kenal dah lama aku pulangkan. Soalan bagi lah berlogik sikit haih... " - Darrise

" Aku tanya je tu pun salah.. " Dia terus menyimpan gelang itu didalam kocek seluarnya. Faeez hanya memandang setiap gerak-geri Adif.

" Kau kenal ke sapa punya gelang tu Dif? " - Faeez

Adif hanya mengeleng kan kepalanya tanda dia tidak mengenali. Faeez berasa agak sedikit musykil dengan jawapan Adif sebab dia kata tak kenal habistu asal dia simpan gelang tu. Pelik kan? Tapi malaslah dia nak fikir bukan dapat apa pun. Baik dia rest, Esok nak masuk kerja dah lepastu kena perah otak lagi haihh.. Malasnya...

" Assalamualaikum.. " - Adif

Aku terus menutup pintu rumah dan menuju ke ruang tamu. Ibu bapanya tiada dirumah, outstation berapa hari di luar negara. Bergini la hidupnya dari kecil, Dibesarkan dengan kemewahan tapi kurang kasih sayang dari keluarga sendiri.

Kadang-kadang aku dihantar ke rumah keluarga Arissa. Jadi dari kecil aku sangat mengenali Arissa dan keluarganya. Disebabkan itu mereka sangat rapat dan hanya Arissa mengetahui tentang diri aku yang sebenar.

" Eh Adif dah balik. Nak makan sekarang ke nanti? Kalau sekarang kak nak sediakan. " - Kak Lia

" Ermm nantilah. " Balasku sambil memandang Kak Lia. Kak Lia adalah seorang pembantu rumah yang sudah berkhidmat sejak aku sekolah rendah lagi. Aku sudah mengangap Kak Lia sebagai kakak sendiri.

Aku terus bangun menuju ke kamar ku untuk membersihkan diri.

Aku menuju ke ruang balkoni yang terdapat di bilik ku sambil membawa secawan kopi. Rutin biasa ku dari dulu jika aku merindui atau berfikir tentang seseorang yang sangat penting dalam hidupku.

Aku teringatkan dua orang yang masih berada dalam hatiku. Aku tau, Aku tak patut jatuh cinta pada dua orang dalam satu masa yang sama tapi... Haih..

Orang pertama yang berada dalam hatinya mampu membuatkan dia berasa sangat senang dan gembira bila bersama. Manakala Farisha, gelagat dia hampir sama dengan dia cuma nama yang tak sama, Mungkin?

Aku teringat sesuatu dan terus masuk kembali dan mendail nombor seseorang. Aku harap usaha aku kalini berhasil.
                                                                                                                      ~•~

Hari Isnin yang indah ditemani dengan dengkur seseorang yang masih enak dibuai mimpi. Aku hanya melihatnya tanpa perasaan.

Aku menepuk bahunya agar dia tersedar dari lenanya tapi dia siap boleh tersenyum lagi. Peliknya.

" Riss bangun laa.. Kau kerjakan, kejap lagi lambat macam mana. " - Farisha

Arissa mencelikkan matanya kemudian menutupnya kembali.

" Ish bangun. Cepatlah.. " - Farisha

Aku tersenyum gembira melihat Arissa sudah bangun dari baringannya. Baru aku ingin melangkah keluar, Arissa kembali berbaring.

Darrise Adellia : My Missing PieceWhere stories live. Discover now