"Arghh saya takut lah Darrise. Tak payah lah jumpa ayah sayaaa. " - Farisha
"Ish lah, dah sampai depan rumah dah ni. Kau nak halau aku? " - Darrise
"Ahh. Kau tak nak kahwin dengan aku kan... Hmm faham, faham. " - Darrise
"Ishh! Bukan lah. Saya nak. Tapi, saya takut lah. Ayah saya tu complicated tau. " - Farisha
"Kau ni. Aku boleh lah pujuk dia. Dah diam. " - Darrise
Dah hampir 4 bulan mereka bersama. Dah sekarang, Darrise rasa mereka boleh upgrade hubungan mereka. Yelah, bercinta kan dosa. Apa salahnya kalau kahwin je terus?
"Haih. Ikut awaklah. Saya dah bagi amaran awal-awal. " - Farisha turun dari kereta.
Darrise menutup enjin kereta dan turut turun dari keretanya. Farisha yang berasa sedikit gementar memegang tombol pintu.
"Kau tak nak bukak pintu ke Farisha? " - Darrise menyoal.
"Ahh yeah. Yeah. " - Farisha terus memusingkan tombol pintu.
"Assalamualaikum....Ayah...Farisha dah balik. " - Farisha
"Siapa suruh kau balik?! Kalau kau tak bawak duit, tak payah nak datang. " - Jerit Encik Akmal
Farisha hanya masuk ke dalam rumah dan memberikan senyuman yang manis kepada ayahnya.
Encik Akmal yang sedang menghadap televisyen menjenguk ke belakang melihat anaknya itu. Terkejut dia apabila seorang lelaki bertapak masuk ke dalam rumah.
"Assalamualaikum ayah." - Darrise tersengih.
Sedikit pun tidak rasa gentar.
"A-AYAH?! " - Farisha menolak bahu Darrise.
Terkejut dia. Ingatkan nak panggil pakcik. Panggil ayah terus....
"WOI! KAU SIAPA??! " Encik Akmal terus berdiri dari tempat duduknya dan menuju ke arah Darrise dan Farisha.
"Uh....ni Darrise ayah. Kawan Farisha. " - Farisha
"Ah pembetulan. Bakal suami hehehe. " - Darrise menjawab tanpa ragu-ragu.
"Wah! Menggatal eh kau sekarang. Jumpa janta- "
Darrise terus memotong ayat Encik Akmal.
"Ha!! Farisha!! Tunggu dalam kereta jap. " - Darrise meninggikan suaranya dan tersengih.
Farisha menggeleng. Takkan nak tinggal Darrise dengan ayah dia macam tu je.
"Alah. 5 minit je. " - Darrise meletakkan kunci kereta di tangan Farisha menyuruhnya untuk pergi.
Farisha mengeluh dan keluar dari rumah itu.
"KAU NAK PERGI MANA FARISHA!! SINI BALIK!! " - Encik Akmal
Darrise menarik Encik Akmal yang ingin keluar juga.
"Hai bakal ayah mentua. Nama saya Darrise Al-Kahfy. Ye saya tahu nama saya handsome kan? Well, muka saya pun sama. " - Darrise membuat muka bangga dan menarik Encik Akmal supaya duduk semula dia atas sofa.
Dia turut duduk di sebelah Encik Akmal.
"Kau nak apa ha?! Hutang aku semua dah langsai! Kau nak anak aku untuk apa pulak!!! " - Encik Akmal menjerit.
"Ayah jangan lah menjerit. Darrise nak minta sikittt jeee. " - Darrise
"Jangan panggil aku ayah dan berhenti pegang tangan aku lah gila! " - Encik Akmal menepis tangan Darrise.
"Okey lah. Darrise straight to the point ya. " - Darrise
"Jadi, ayah tak habis langsaikan hutang lagi kan? " - Darrise menyoal.
YOU ARE READING
Darrise Adellia : My Missing Piece
RomanceAdellia Farisha. Seorang gadis yang baik hati , lemah lembut , dan periang. Disebalik senyuman di bibirnya itu , ada rahsia yang disorokkan oleh Farisha. Cuba untuk membunuh diri demi mengakhiri kesakitan dan keseksaan yang dilalui olehnya. Tanpa se...