" Wey Farisha.. Fon kau tu dari tadi bunyi. Angkatlah bising laa.. " - Syafiqah
" Haah. Aku nak study tak boleh. " - Syafiqa
Aku terus mengambil telefon ku dan meletakkannya dalam mode mute.
" Dah settle. Kau boleh belajar dengan tenang sekarang. " - Adell
Syafiqah dan kembarnya hanya mengelengkan kepala melihat perangai Farisha yang lain ni.
" Farisha meja bergegar laa... Angkat la call tuu.. " - Syafiqa
" No ni aku tak kenal. Entah-entah scammer. " Adell
Selang berapa minit meja kembali bergegar. Disebabkan Syafiqah dah tak tahan sangat dia terus mengambil telefon Farisha.
" Woi!! Suka hati je ambik. Bagi balik.. " - Adell
Syafiqah tidak mempedulikannya dan melihat gerangan yang menelefon dari tadi tanpa henti.
" Bagi la balik... Sapa ajar kau nii kacau privasi orangg.. " - Adell
" Jap kau kata no tak kenal tapi kau save no ni. Dan orang tu adalah Adif, kawan kita. " - Syafiqah
Terus Syafiqa mengalih padangannya dari buku ke muka aku sambil mengangkat kening sebelah.
Malas nak panjangkan jadi aku mengaku je.
" Habistu asal tak angkat. " Kata Syafiqah sambil bagi fon aku.
Aku mengambil dan mengangkat bahu.
" Haih.. Kau kenapa Farisha? Tak pernah-pernah aku tengok kau macam ni. " - Syafiqa
Aku buat tak dengar ja apa yang dia cakap. Sambil tu tangan aku laju menekan no Adif dan tekan block. Balasan sebab buat Farisha macam tu dulu. Menyesal pulak tak block dari dulu. Ingatkan dia nak tukar nombor fon last-last tak pun, Ceh.
Tapi aku puas hati dapat buat dia macam tu. Terus aku tergelak besar. Aku Adell takkan benarkan lelaki macam dia ni kacau hidup Adellia Farisha lagi.
" Kau okey tak? Tiba-tiba gelak. Dah tak normal eh. " - Syafiqah
Uish mulut dia ni.. Memang cari gaduh betul la.
Aku dan Syafiqah terus berperang mulut. Syafiqa pula terus mengambil semua barangnya dan berpindah ke meja sebelah. Kalau still duduk situ conferm tak fokus.
Si Adell ni tak tau yang perangai dia sama je ngan Farisha kalau duduk atau jumpa Syafiqah ni mesti perang mulut akan berlaku. Cuma althers lain ja okey.
~•~
Ketika dia melangkah menuju ke meja kerjanya telefonnya berbunyi. Tanpa menunggu lama dia terus mengangkat tanpa melihat nama gerangan yang menelefonnya.
" Telefon jug- " - Uknown
" Bos memang tunggu saya telefon ke? " - Khairun
" Ehem tak-tak. Kenapa call? " - Uknown
" Ouh.. Saya nak bagitahu yang next week bos kena attend satu meating ni untuk perkenalkan diri bos yang selama ni taknak dikenal atas sebab tertentu dan segala urusan yang dibuat hanya melalui saya. " - Khairun
Dia hanya mendiamkan diri tidak tahu mahu mengambil kata putus. Mungkin belum bersedia sepenuhnya walaupun ada sesetengah clientnya sudah mengetahui identiti sebenarnya.
" Diam pulak. Takkan bos still nak sorokkan diri kot. Ish habisla aku macam ni... " Getus Khairun di dalam hatinya.
Khairun hanya mendiamkan dirinya malas nak mendesak sebab dia tahu sebab kenapa bos dia taknak orang lain dirinya sebenarnya tapii... Dia jugak kena berkorban masa dan tenaga. Huu~ nak nagis la macam ni.
YOU ARE READING
Darrise Adellia : My Missing Piece
RomanceAdellia Farisha. Seorang gadis yang baik hati , lemah lembut , dan periang. Disebalik senyuman di bibirnya itu , ada rahsia yang disorokkan oleh Farisha. Cuba untuk membunuh diri demi mengakhiri kesakitan dan keseksaan yang dilalui olehnya. Tanpa se...