" Leganya habis juga kelas " omelku seorang diri.
Aku melihat jam di tanganku sudah menunjukkan pukul 3.30 petang. Aku terus bergerak laju ke kereta ku, aku tidak mahu terlewat berjumpa dengan Syahindah di cafe baru itu.
Tanpa aku sedar aku telah melanggar seseorang.
" Sorry-sorry tak sengaja " - Farisha.
" Heh yeke tak sengaja ka kau memang sengaja nak langgar baju mahal aku? " - Uknown
" Ish apa masalah perempuan ni. Tuduh-tuduh pulak. Tumbuk baru tau " getus ku di dalam hati.
" Oi dengar tak aku cakap apa? " - Uknown
Aku terus mendongak kepala ku memandang dia dan aku sedikit tersentak apabila perempuan yang sombong tadi adalah bekas pembuli aku ketika di sekolah menengah lama.
" Husna? " Macam tak terkeluar ja suara aku sekarang.
" Hahaha Adellia Farisha right? Tak sangka aku still akan jumpa kau " kata dia seperti menyinis.
" Hah? Salah orang kot. Btw sorry again " Kataku dan terus bergerak dari situ. Apa dia ingat aku akan still takut ka dengan dia. Tolonglah.. tu dulu sekarang aku takkan bagi orang pijak-pijak kepala ku lagi.
" LARI LA.. MACAM PENGECUT. ACAH JA BERANI, HEH!! " -Husna
' Terlolong-lolong macam orang gila. ' Aku hanya terus berjalan tanpa memandang ke belakang kembali.
" Ish.. Takpa berlagak eh kau. Kau tunggu. " - Husna
Sedang aku berjalan menuju ke arah keretaku yang diberi sebagai hadiah oleh Syafiqa, aku mendapat panggilan dari ayahku.
" Aslm a..." tidak sempat ku berkata habis.
" Bank in duit kat aku sekarang!! Aku tak kesah sekarang kau tengah susah ka apa yang penting aku nak duit aku dalam RM1OOO!! " - Encik Akmal.
Aku mehembus nafas sebelum membalas. Selama ni aku ikut juga apa yang ayah ku inginkan tapi kalini tidak dia semakin ketagih untuk terus berjudi.
Aku risau jika dia dipukul seperti dulu apabila dia kalah dalam petarungan judi dan baran dia datang. Habis satu tempat tu dia rosakkan. Padahnya dia dipukul dengan teruk.
" Woi!! Dengar tak apa aku cakap? " - Encik Akmal.
" Maaf ayah kalini Farisha tak boleh tolong. Farisha dah guna duit tu untuk buku-buku rujukan baharu " - Farisha.
Selepas itu aku hanya mendengar cacian yang keluar dari mulutnya. Hati aku bagaikan ditoreh mendengar semua itu.
Nasib aku sudah berada jauh dari kawasan orang ramai. Dan ayah mematikan panggilan selepas dia puas menghina ku.
Aku terduduk dan menangis sepuas-puas dalam keadaan senyap. Aku terpaksa menahan suara ku dari keluar jika tidak mahu menjadi tumpuan orang.
Baru aku ingin bangkit, kepala ku berasa sakit yang teramat.
" AHH... Sakitnyaa. Ya Allah..."
Aku memegang kepala ku yang sudah berdenyut-denyut sebelum aku rebah disitu.
Aku terus menuju ke keretaku sambil mengerling jam. Sambil berjalan aku menghantar mesej ke Syahindah untuk memberitahunya aku mungkin terlewat berjumpa dengannya.
Ketika aku membuka pintu di bahagian pemandu, ada seseorang memengang tanganku menahan ku dari masuk.
" Apa pegang-pegang ni. Tak belajar agama ka? " Puas hati aku lepas tengok muka dia macam tertelan katak.
" Maaf tak sengaja Farisha " - Hazim.
Tanpa membalas aku terus berpaling untuk masuk tapi mamat ni boleh pula dia pegang-pegang tangan aku.
YOU ARE READING
Darrise Adellia : My Missing Piece
RomanceAdellia Farisha. Seorang gadis yang baik hati , lemah lembut , dan periang. Disebalik senyuman di bibirnya itu , ada rahsia yang disorokkan oleh Farisha. Cuba untuk membunuh diri demi mengakhiri kesakitan dan keseksaan yang dilalui olehnya. Tanpa se...