bab 5

208 19 0
                                    

"kau nak aku bayar balik semua duit kau?" asahi tiba-tiba muncul dari perebualan mereka.

"asahi!" jerit hana dan tarik asahi.

"eh, how u- u ada kat sini?" tanya perempuan itu.

"tak payah nak ber i u dengan aku, aku tanya nak aku bayar berapa duit kau? setahu aku aku pernah pinjam duit kau untuk grab je itu pun sebab kau yang offer nak bayar lepas kita habis dinner, and kalau aku list balik semua duit aku yang kau guna kau mampu nak bayar balik?" tanya asahi.

"hey, apa benda u cakap ni?" soal perempuan itu dan datang dekat dengan asahi.

"kau" tekan asahi dan tunjuk tepat di lelaki yang berdiri di belakang perempuan itu.

"jangan percaya apa yang perempuan ni cakap, dia mulut je manis ntah ntah dia nak dengan kau pun sebab kau kaya" ucap asahi dan pandang balik ke perempuan yang berada di depannya.

"betul ke babe?" soal lelaki itu.

"n-"

"ye, dia suka aku dulu pun sebab dia datang rumah aku then banyak mintak belanja, aku nak kau bayar balik duit aku yang aku belikan barang chanel untuk kau, baju mahal semua kau boleh?" tanya asahi

"eh, stop okay i tak pernah ungkit benda ni, kenapa u nak ungkit?"

"and u perempuan, how can u suka Asahi ni? ingat kan dah tak laku, ataupun u suka dia sebab d-u-i-t?" tanya perempuan itu dan tonjol bahu hana berkali kali.

"kau takyah nak libat kan dia la sekarang aku tengah bercakap dengan kau" tegas asahi dan halang hana kemudian tarik hana untuk berada di belakangnya.

"why? tak kasi perempuan tu bongkar rahsia yang sebenarnya?"

"bongkar rahsia apa kau ni? otak dah tak simetri ke? apa benda rahsia nya?" tanya balik asahi.

"mana tahu u tak kasi dia bongkar rahsia, ke u bayar dia?" tanya perempuan itu namun dengan laju asahi tapak ke depan, betul betul depan muka perempuan itu.

"ulang" kata asahi, dia betul betul nak dengar apa yang perempuan itu kata kan.

"apa betul la kan? u bayar dia? sebab tu dia nak u kan?" tambah lagi perempuan itu.

"dia tak murah macam kau, kau ni perempuan murah, baju pun takde taste kau ingat ni tempat jual diri pakai baju macam ni? koyak sana koyak sini, dah tak cukup kain?" tambah lagi asahi membuatkan perempuan itu malu dengan pakaiannya.

"dah diam je mulut tu, aku pun menyesal jugak macam mana mak aku boleh suka dengan kau, betullah orang kata selalunya muka macam kau ni memang suka bertopeng sebab tu kene pakai makeup untuk tutup pori pori hitam tu kan? aku cau dulu nanti dah ada duit bayar balik" jelas asahi dan tarik tangan hana untuk beredar dari situ, malas nak berlawan dengan perempuan otak 3 suku ni.




"asahi, perempuan tadi tu siapa?" soal hana.

"takde siapa" tegas asahi dan hanya berjalan hirup udara segar di waktu malam.

"kau okay ke?" tanya hana, entah kenapa dia rasa risau bila asahi hembus kuat nafasnya

"okay je" jawab asahi.

"aku nak balik ni dah malam" kata hana dan berhenti berjalan.

"kau balik naik apa?" soal asahi.

"tunggu bus" dan hana duduk di kerusi untuk menunggu bus

"tadi kau datang naik apa?" soal asahi.

"jihoon"

"jom lah aku hantar" pelawa asahi

"tak payah lah, kau mesti penat nanti nak kene ulang-alik" ucap hana

"nanti kalau kau hilang lagi bertambah penat aku, dah tengah malam bus pun lambat kalau jam macam ni, jom aku hantar " pelawa lagi asahi

"kau tak penat ke? tak menyusahkan?" tanya hana

"kau ni banyak tanya la, dah kalau aku ajak tu cuba diam" tegas asahi dan tarik beg hana, hana memang tak boleh buat apa, dia ikut sahaja asahi.





"terima kasih asahi, nanti hari aku ganti balik sorry menyusahkan" ucap hana dan turun dari kereta.

"dah pergi masuk" suruh asahi dan dia tunggu sampai hana masuk kedalam rumahnya. Disebabkan dah malam jadi dia kene hantar anak dara orang dengan selamat kekeke.

Falling in love || Hamada•AsahiWhere stories live. Discover now