bab 20

220 19 0
                                    

Seminggu telah tiba, sehari sebelum hana menjadi milik asahi mereka tak dapat jumpa untuk harini padahal banyak yang hana nak sembang dengan bakal suaminya.

"hana sedia ke untuk esok?" Soal jaehyuk yang masuk kedalam bilik hana.

"Sedia tak sedia, kene sedia jugak" ucap hana

"Tidur lah awal, esok awak tu kene layan banyak tetamu, mesti penat" suruh jaehyuk, hana hanya angguk kepala dan selimut sampai paras dada, rasa takut, gementar semua bercampur aduk, sedih pun ada, lepasni dah takleh bermanja dengan jaehyuk sangat sebab dah ada suami.

Macam tipu Hana boleh jadi milik asahi, tak sangka orang yang dia kejar ni akan jadi miliknya, padahal dulu susah nak kejar sekarang dah dapat kejar. Hana gelisah, tak tentu arah dibuatnya bila esok dia akan jadi milik Asahi.


"Congrats hana!" Ucap bahagia miyeon dan berpelukkan lama dengan hana.

"Terima kasih miyeon, kau bila lagi?" Soal hana

"Lambert lagi, aku tunggu oppa jaehyun" ucap miyeon

"Suka hati kau lah" balas hana

"Congrats hana" ucap pula jihoon dan memberi satu beg kertas kepadanya.

"Terima kasih jihoon, aku sayang gila dekat kau weh" balas hana dan beri tumbukan tangan dengan jihoon (🤜🏻🤛🏻)

"Nah, congrats jugak my lady~" doyoung memberi satu bekas kecil, hana pun membukanya tengok ada cincin untuk dirinya.

"Cincin apa ni?" Soal hana

"Friendship kita, 7years still counting" balas doyoung. Hana tersenyum gembira, lagi lagi pula di cincin ada terukir namanya. yoonie, masa mereka sekolah rendah doyoung selalu panggil dirinya yoonie sebab yoon hana baik, pandai, suka pujuk doyoung kalau doyoung kene marah dengan mamanya, dulu dia pun buat nama khas untuk doyoung, youngie jadi balas membalas, masing masing ada nama comel.

"Yoonie? Doyoung comelnya!" Jerit gembira hana, dia tak sangka doyoung ingat lagi dengan panggilan yoonie sebab masuk sekolah menengah dah tak sama kelas, umur 17 baru dapat satu kelas balik, tapi dah di panggil dengan nama biasa, Hana.

"Tahu dah" balas bangga doyoung.



Dengan cepat majlis tersebut habis, pejam celik pejam celik dah malam, hana dah bersama Asahi pada malam pertamanya.

"Hana penat?" Soal mamanya yang nampak hana minum air di dapur.

"Tak" geleng hana. Untuk hari pertamanya mereka tidur di rumah mama, hana penat nak kemas baju lah, itu lah ini lah baik dia duduk rumah mama dulu.

"Mama kene ke rumah mak Asahi balik, ada benda nak kemas, nanti apa-apa call je mama" ucap mama hana angguk dan segera tutup pintu rumah apa bila mamanya keluar dari rumah. Tinggal si hana dan asahi, jaehyuk? Jaehyuk keluar, dating mungkin.

"huargh" nguap besar hana dan baring atas katilnya.

"Ngantuk dah ke?" Soal asahi dan hana angguk, wah tak pernah nak mengantuk macam ni tiba-tiba harini rasa hari paling penat di dunia.

"Aku nak tidur dulu, bye" ucap hana dan masuk ke dalam selimut, mencari posisi yang selesa sampai dirinya tertidur.

Selalunya yang baru kahwin ni mungkin akward kan(?) Tapi mungkin bagi hana akward sedikit tapi gembira banyak, gembira orang yang dia suka akhirnya jadi miliknya lagi pun hana bukan sejenis yang cover, lantak lah siapa pun kalau orang tu dah buat dia selesa dia tak malu sebab dia jadi kan benda itu selesa untuknya.



Pagi tiba hana bangun seperti biasa, merasa ada benda pelik yang berlaku apa bila dia tengah peluk seseorang di sebelahnya, hana pandang tepat ke muka asahi,hensem. Apa bila dia tengok jam jam pun telah menunjukkan pukul 10:30 pagi, hana pun bangun dari katilnya, dia terus berdiri atas katil nak turun kebawah namun lain yang jadi.

"Auch!" Jerit sakit hana apa bila dia terjatuh di atas lantai. Asahi yang tengah sedap tidur terjaga apa bila dengar bunyi seperti barang jatuh dan menjerit kesakitan.

"Kenapa ni?" Soal asahi yang bangun tengok hana dah macam landak.

"Aku terjatuh" jawab hana dan kembali tarik kakinya dan usap apa bila kaki yang nak turun katil tu terseliuh.

"Macam mana boleh jatuh?" Tanya lagi Asahi. Namun tak dijawab oleh perempuan itu, dia sambung urut kakinya. Dia toleh ke Asahi namun asahi hanya geleng kepala, bangun dan terus keluar dari bilik.

"Semua salah kau!" Marah hana dan pukul katilnya, selama ni turun takde apa-apa pun kenapa harini pulak nak kene, ke sebab tengah mamai terus bangun tu yang dunia terbalik sebelah. Hana berdecik sambil urut kakinya, last kali dia baring di atas lantai, keluhnya.

"Sini" panggil asahi yang bawak bekas ais batu dan minyak ke arah hana. Hana hanya terbaring di situ tunggu asahi urutnya.

"Macam mana boleh jatuh?" Soal asahi hana hanya geleng dan ambil bantal yang ada di atas katilnya untuk tutup mukanya. Malas nak jawab soalan nanti memalukan dirinya baik dia sambung tidur walaupun di atas lantai.

"Dah, tak payah nak tidur atas ni, pergi naik atas katil" suruh asahi dan hana geleng, dia nak duduk di atas lantai dulu karang tak pasal pasal je sakit dirinya turun dari katil lagi.





"Ni dah kenapa?" Soal jaehyuk yang nampak kaki hana ada kain di atas nya.

"Terseliuh" balas hana

"Hana hana, tulah lain kali kalau tengah mamai jangan bangun atas katil, turun dari katil dulu" balas jaehyuk, dia dah tahu sangat dah perangai hana ni, benda bukan sekali, kalau dia kejut hana tengah mamai memang jadi macam ni.

"diam" balas hana sepatah, malas nak dengar abangnya nanti semua aib dia bukak.

"Abang nak keluar, pandai pandai lah jaga diri, mama dengan papa pun keluar"

"Abang asyik keluar, cuba lah bawak seseorang datang sini, takkan la nak single sampai bile bile" ucap hana

"Aku kahwin karang kau yang nangis, nanti abang kahwin adik kene lepaskan abang tau, tak boleh manja manja" balas jaehyuk yang tengah pakai kasut.

"Dah pergi lah date tu" balas hana, malas nak bergaduh mulut dengan abangnya sebab apa yang abangnya sebut, betul, siapa je nak lepaskan abang sendiri kahwin, lagi lagi bila kita rapat dan suka bermanja dengannya.

Falling in love || Hamada•AsahiWhere stories live. Discover now