bab 36

257 20 3
                                    

"pegi mandi" suruh asahi dan beri tualanya ke hana.

"taknak" balas hana dan sambung tutup mata.

"pergi mandi lah hana" ucap asahi dan baling tuala tepat ke muka hana.

"dah tak sayang kita la tu" kata hana dan silang tangan, sandar, tengok tepat ke asahi.

"suruh mandi je pun tu pun taknak?" soal balik asahi, hana diam.

"takpelah kalau taknak mandi yang busuk awak bukan saya" tambah lagi asahi, hana buat tak endah, ambil telefonnya dan tengok telefonnya.

Selepas asahi sangkut tuala dia naik ke atas katil, pergi ke arah hana, dia tahu sangat lelaki ni mesti nak duduk dekat perut hana.

"tak boleh, pergi sana" ucap hana tiba-tiba dan tolak asahi yang baru nak duduk di sebelahnya.

"tak boleh apa?" tanya balik asahi.

"jangan ingat saya tak tahu,awak nak bercakap dengan baby kan?saya tak izinkan"

"tapi baby kan kene bercakap dengan bapak dia, mesti lah dia nak bersembang dengan kita"

"dia boleh bersembang dengan saya,saya mak dia jugak dah awak pergi sana" halau hana

"saya nak cakap dengan baby jugak, ni routine saya sebelum ke kerja, dulu kalau saya tak bagi attention dekat awak awak marah kan?" tanya asahi dan hana geleng. Menafikan benda yang betul.

"eleh tak nak ngaku, malu lah tu" ucap asahi.

"saya tetap taknak kasi, dah pergi sana sekarang " halau hana, dia terus bangun dari katil dan mencapai tuala.




"eleh,kata nak pergi kerja, routine sebelum pergi kerja, tak pergi pun,huh" rungut hana dalam hatinya, dia ambil roti coklat dan makan di atas sofa.

"kesian mama,lapar ye?tulah lain kali jangan nak merajuk sangat" ucap asahi yang baru datang duduk di sebelah hana.

"jom pergi makan nak?" soal asahi hana geleng.

"kenapa?" tanya asahi tapi hana hanya diam. Dia baring di atas peha hana dan usap lembut perut perempuan itu.

"tengok sayang,mak awak merajuk, nanti mesti dia bagitahu nenda kata daddy tak bagi makanan, padahal dia yang tak nak makan" gurau asahi.

"hei" marah hana, angkat kakinya membuatkan kepala asahi pun ikut terangkat.

"saya bukan sejenis yang suka ngadu ngadu eh,bukannya macam awak" balas hana dan cubit sedikit roti masuk ke dalam mulut.

"ye ke?" tanya balik asahi, pandang hana atas bawah.

"ye" jawab hana dan terus sahaja bangun membuatkan kepala asahi terlentang di atas sofa.

"nak suami mati awal ke macam mana" ucap asahi,kini tarik bantalnya.

"atas sofa bukannya atas lantai" balas hana dan minum air coklat di meja makan seorang diri.






"eh eh nak pergi mana?" soal asahi yang nampak hana tengah pakai kasut.

"keluar,kenapa" soal hana

"kenapa awak tanya?dah mintak izin ke belum?"

"bagi lah saya keluar sekejap,bukannya lama pun, duduk dalam rumah ni takde buat apa apa pun" jawab hana panjang lebar.

"oh pandai menjawab sekarang eh" ucap asahi yang tarik batang hidung hana.

"sakitlah" marah hana,tolak tangan asahi dan bangun.

"keluar dengan?"

"miyeon"

"okay" balas asahi dan masuk kedalam rumah.

"nak duit~!" jerit hana apa bila asahi mula beredar.

"nak buat apa?"

"alah duit pun kedekut takpe lah bye bye" balas hana dan mahu tutup pintu.

"nah,habiskan dekat benda tak patut siap awak" ucap asahi dan hana hanya jeling, bye selamat tinggal~.








beberapa bulan kemudian..






"sayang" panggil hana, asahi terus ke hana dan duduk di bawah.

"saya rasa saya nak makan..."

"makan?" soal asahi

"ice cream, boleh?" tanya hana

"awak kan tengah mengandung, mana boleh makan ice cream" balas asahi

"okay lah kalau macam tu nak air kotak milo boleh?" tambah hana, asahi terus bangun dan ambil air kotak milo yang berada di dalam peti ais, dia terus bagi ke hana, hana terus bangun dan minum air milo sepuas hati.




"saya mengantuk lah" ucap hana yang tengah baring di atas sofa.

"jom tidur" ucap asahi, dia mencapai lengan hana dan bawa masuk ke bilik, dia selimutkan hana sampai dada.

"nak apa-apa lagi tak?" tambah asahi dan hana angguk.

"nak apa?" tanya asahi

"tidurlah sebelah, nak peluk" tambah hana.

"tapi saya ada kerja" ucap asahi

"takpelah, pergi lah kerja" balas hana, dia terus pusingkan posisinya, dari menghadap asahi terus membelakangi asahi.

"sayang" panggil asahi dengan nada lembutnya.

"saya gurau je lah, meh sini" ucap asahi dan tarik Hana untuk ubah posisi tapi hana keraskan badannya.

"saya mintak maaf" tambah asahi dan peluk hana dari belakang, dia tunggu hana untuk peluknya balik tapi terlambat, hana dah merajuk dengan dia.







Hana bangun toleh asahi masih setia tidur peluknya, dia terus bangun, pergi dapur cari makanan yang tarik perhatiannya ada lah ice cream, dia ambil bekas ice cream tu dan sudu, bawa ke ruang tamu depan.

"pagi hari makan ice cream hana?" soal asahi yang baru bangun dari tidurnya.

"suka hati lah" balas hana sambung makan ice cream. Tanpa dia tahu asahi tengah geram tengok perangainya, makin bulat perut makin bulat si tuannya.

"awak marah lagi pasal semalam?" soal asahi dan hana angguk.

"saya saja sakat awak, kenapa awak percaya?" soal asahi.

"nampak ni? kalau saya cungkil biji mata awak, baik awak diam" balas hana yang menunjukkan sudu ke depan mata asahi.

"sayang, saya mintak maaf eh? jangan marah lagi, nanti baby besar dia ikut perangai mak dia, asyik marah je kerja" tambah asahi

"awak diam" ucap hana dan asahi terus tutup mulutnya. Dia tarik hana, tangannya berada di bahu hana.

"nak sikit " ucap asahi, hana pun bagi sikit ice cream ke suaminya dan sambung makan ice cream itu tampa heran pasal asahi.

"kunyah je kerja, dan macam chipmunks" ucap asahi yang tengok hana sedap makan ice cream.

"chipmunks? chipmunks kalau kunyah gemok kan? so awak nak kata saya gemok?" soal hana.

oh crap~


LOALS LONG TIME NO SEE AHAGAG SORRY SEMUA I TAKDE MOOD NAK BUKAK WATTPAD AND SEMUA, I FOCUS ON TWITTER JE SEKARANG TAPI TAKDE MOOD NAK SAMBUNG CERITA ASAHI NI, I WILL SAMBUNG AGAIN YA NEXT TIME GOODBYEEE, VOTE TAU TAK VOTE I TAK SAMBUNG, ANNYEONG

Falling in love || Hamada•AsahiWhere stories live. Discover now