Beberapa hari telah berlalu, hana dan kawan-kawannya pun telah sampai di jepun dengan selamat, mereka sangat lah enjoy dengan kehidupan sampai lupa nak beritahu kabar pada ibu bapa masing-masing.
"rasa macam tak puas duduk sini" ucap miyeon yang tiba-tiba duduk di tepi hana.
"kan, rasa macam baru datang sehari lepas padahal esok dah nak balik" ucap jihoon
harini malam terakhir mereka, esok pagi dah kene balik ke korea balik. Sungguh mereka suka dengan jepun ni kalau boleh taknak balik ke negara asal.
"eh aku dengar-dengar cerita kakak Asahi pun sambung belajar dekat sini kan?" cerita doyoung membuatkan hana terbeliak mata.
kakak? Asahi? asahi ada kakak ke?..
"kakak asahi?" soal hana
"iye, kakak dia sambung belajar dekat jepun tapi tak tahu la dekat mana" balas doyoung.
"kau cakap dengan budak otak bele kau ingat dia tahu ke asahi ada kakak ke, sambung belajar ke dia tahu asahi je otak dia asahi je mana fikir orang lain" ucap miyeon
"tahu sangat dah, dah jom balik dah malam jap lagi nak kemas baju mula lah bising kata itu la ini la silap-silap nama aku kene petik sebab ajak balik lambat" perli jihoon membuatkan hana dan miyeon pandang ke jihoon dengan pandangan maut.
"doyoung, aku cakap 123 kita... LARI!" jerit jihoon dan terus tarik tangan doyoung untuk lari bersama. Peh kalau dua monster tu kejar silap masa kene gigit satu badan dorang.
skip--
Selepas seminggu di negara orang hana dan kawan-kawannya pun selamat sampai di airport, mereka tengah tunggu kehadiran ibu bapa masing-masing. hana?
hana masih setia duduk di atas beg bagasinya, sakit punggung duduk bawah baik dia duduk atas beg sementara tunggu mamanya amik.
"betul ke mak bapak kita amik ni, kenapa lambat sangat" ucap miyeon yang dah hilang nafas, dah lah tak makan lagi.
"entahlah dorang ni tak pasal-pasal datang jemput kita naik bas dah jadi rombongan cik kiah pulak" balas doyoung.
"hahah kau jangan nak buat lawak bodoh kat sini eh!" jerit hana walaupun dia jugak yang terkekek sebab kata-kata doyoung.
zzing zzing
bunyi telefon hana yang berada di atas beg bagasinya, dia pun ambil dan terus jawab telefon.
"hello mama" ucap hana
"hana, lambat sikit eh lagi 20minit mama sampai, jem" ucap mamanya
"lamanya ma! kitaorang dah laparr" kata hana sungguh dah berbunyi perutnya.
"tahan lah sikit lepastu kita terus pergi makan, tau, jaga diri" ucap mamanya sebelum matikan panggilan.
"mama kata lagi 20minit" kata hana dan toleh ke tiga orang kawannya.
"kita tunggu jelah sini" ucap jihoon dan mereka angguk. Hana hanya termenung tengok sekeliling mana tahu kejap lagi nampak rombongan cik kiah dah sampai.
"eh" ucap hana dan perhatikan susuk dua orang itu.
"kenapa?" soal jihoon
"ha? tak takde apa-apa" jawab hana dan pandang balik ke dua orang yang dikenalinya.
macam pernah tengok tapi....oh! ingat! perempuan murah! kenapa dengan lelaki lain pulak?
memang perempuan murah! tapi mungkin abang dia...tapi... takpelah nanti aku tanya asahi.
pin pin!
bunyi hon membuatkan mereka berempat alih pandangan, akhirnya sampai pun!
bahagia bila dapat balik, nak makan dah lapar~>
"hello mama! nak makan mana?" soal hana
"amboi masuk kereta terus tanya nak makan mana?" soal mamanya
"hehe,dah lapar la ma tadi mcd beratur panjang terus potong mood nak makan" ngadu hana
"mama dah book tempat makan, kita nak pergi tempat makan ni"
"kita family je kan? ke dengan dorang sekali?"
"dorang sekali, mama book kan untuk family miyeon doyoung dengan jihoon" balas mamanya.
"okeh hana nak tidur nanti dah sampai kejut" ucap hana dan baring dengan selesa.
"jadi hana lepasni kau nak kerja atau pun sambung belajar?" soal jihoon
"entahlah, takde semangat nak sambung belajar mungkin terus kerja" jawab hana
"kau nak kerja mana?"
"cafe? tu je kut paling senang, aku taknak pecah otak aku nak kerja kat cafe bapak aku balik"
"tapi cafe tu kan lama dah tak bukak"
"aku nak buat balik, aku nak jaga cafe tu, korang?" tanya hana
"aku kene sambung belajar, aku dah habis belajar nanti aku janji aku nak masuk kerja kau, boleh?" soal doyoung dengan laju hana angguk.
"mestilah boleh" ucap hana dengan gembira.
"aku harap nanti cafe kau ramai orang datang, mesti maju kehadapan" ucap miyeon.
pecah tawa mereka, tetapi hana pun berharap begitu, kalau banyak keluar modal tapi tak ramai sukakan cafenya macam mana? heem...
"dah hana jangan fikir dan jangan risau kalau kitaorang takde pun nanti kitaorang akan tolong kau jugak tau, jangan risau doyoung kan femes ramai perempuan suka dia nanti kalau dia up story mesti ada yang terkinja kinja tanya air tu kat mana, pandai punya dia promote" ucap miyeon
"boleh je aku okay je takut tuan dia taknak" balas doyoung
"nanti lah korang, tengok dulu aku pun tak pasti lagi" ucap hana dan tengok telefonnya kemudian ada satu message yang belum dibaca.
asahi <3
hana dah balikkan?
baru balik, kenapa?
oh, kalau free esok
nak ajak keluar tapi kalau
penat tak payah.ohh erm aku pun baru
balik jadi penat lah sikit.takpelah lain hari
nak pergi tapi takut takde
mood sebab penat
read ☑️☑️tch dia read je aku kurang hajar punya lelaki.
marah hana.
dia pun tak tahu macam mana dia boleh suka dengan lelaki si dry nak mampus ni takpelah yang penting dia suka asahi.
tak banyak vote taknak sambung #hiatusmcmmashidam
YOU ARE READING
Falling in love || Hamada•Asahi
Romancealangkah terkejutnya sang gadis apa bila lelaki yang dia kejar akhirnya membalas perasaannya balik. (아사히) ASAHI | TREASURE Hamada Asahi copyright; YG Entertainment 2021 end : 23.1.21