bab 35

245 15 0
                                    

Hana balik kerumahnya balik. Bukak kasut pun macam nak taknak, lemau. Dia terus bukak pintu dan kunci pagar.

Asahi takde kut mungkin masih kerja? entahlah.

Hana kunci pagar dan letakkan kunci di atas meja. Hana terus duduk malas di atas sofa. Dia sandarkan kepalanya di sofa. Memgiringkan badan, muka menghadap ke luar balcony. Agak-agak kalau asahi balik ni dia kesah ke? dia pun tak tahu hana keluar dari rumah ni. Mesti busy.

Hana tutup mata...ada tangan terus peluknya dari belakang, kepala di letak di atas bahu hana. Hana toleh..

"sayang....awak pergi mana." soal asahi.

"oh awak...ingatkan siapa tadi" ucap hana, sempat dia elus tangan asahi.

"awak pergi mana" ulang asahi.

"keluar, kenapa?" tanya balik hana, asahi hanya geleng kepala, tak keluar perkataan sikit pun.

"awak busy lagi? ada meeting ke?" tanya hana asahi diam.

"cuba cakap, jangan la cakap tapi kemam, saya tak dengar, tak faham" balas hana. Dia tarik tangan asahi supaya duduk di depannya.

"saya takde meeting, habis, dah habis dah busy saya...awak...awak pergi mana?? kenapa off telefon?.." soal asahi, dia sandar di sofa matanya setia pandang hana.

"saya keluar, kenapa? awak nak saya beli apa apa ke?" tanya lagi hana dan asahi geleng.

"lepastu?"

"awak tipu, awak suka sangat menipu kan...kalau awak keluar kenapa awak off telefon? kenapa awak tak angkat telefon saya?" soal asahi.

"asahi, saya tak buat apa-apa pun okay? saya okay je, awak kenapa ni?" soal hana.

"saya tahu awak nak perhatian saya, saya risau, risau dekat awak, awak dah makan? ni, isi dalam perut ni dah makan?" tanya asahi, hana terkejut. Apa ni?.

"apa maksud awak?" soal hana, dup dap dup dap.

"kenapa awak sorokkan dari saya? kenapa? tak penting ke benda ni? awak taknak tengok saya ceria?" soal asahi, hana hanya geleng.

"busy mana pun saya bagitahu saya, saya kecewa bila awak handle semua seorang diri, kenapa awak tak bagitahu? kenapa tak bagitahu yang awak tengah bawak isi?" semua di keluarkan oleh asahi. Dia nak jawapan dari hana.

"Asahi....awak busy saya memang tunggu masa yang tepat..saya taknak nanti saya bagitahu awak tapi awak takde reaction, saya sakit, sakit hati, saya taknak kacau awak" ucap hana

"berapa lama awak simpan?'" tanya asahi.

"hari yang saya keluar senyap-senyap dengan miyeon"

"sayang, itu bulan lepas and kenapa saya baru tahu harini?"

"saya kecewa, kecewa dengan awak, kenapa awak taknak bagitahu saya" balas asahi, dia bagi balik test pack ke hana

"saya tengah tak tentu arah time tu, saya takut benda tu tipu, saya taknak percaya, once again saya buat it's true, it's been a weeks, it's already 2 weeks, tapi cuma saya tak ready nak bagitahu time awak busy, saya taknak tengok reaction awak, saya akan sakit hati" cerita hana. sesungguhnya dia nak beri tahu asahi pada masa yang tepat tapi asahi tahu sendiri.

"jadi, miyeon tahu dulu lah kan sebelum saya?" soal asahi dan hana angguk.

"semua dah tahu" balas hana lagi bertambah sakit asahi, rasa macam kene potong sedalam dalamnya.

"i would be the happiest person ever if i was the one who found out first" ucap asahi, termenung ke wajah hana.

"then awak tak happy right now? awak dah tahu kan?" balas hana.

"happy tapi sedih, sedih sebab i was the one orang terakhir dapat tahu sedangkan i suami" balas asahi, hana dapat rasa betapa sedihnya dirinya. Hana tarik asahi dalam pelukan, usap badannya dan cium kepala asahi.

"I'm sorry okay? tapi you don't need to feel sad sebab you're the one that can talk to this baby kan?" ucap hana, dia nak happykan asahi, dan asahi hanya senyum tapi dia tahu senyum ni bukanlah senyuman ikhlas.

asahi baring, usap perut isterinya bercakap dengan baby dalam perut.

"sorry anak daddy, daddy tak dapat jadi orang pertama yang happy pasal kedatangan awak tapi daddy always wait for you, jaga diri" ucap asahi, tangan tak lekang usap perut hana.

Kalau boleh dia nak jadi orang pertama yang dapat tahu pasal anaknya, yang pertama usap perut hana well beyond that he's happy, more than happy, dirinya is going to be a dad.

"congrats sayang, you will be dad soon" ucap hana, dia usap kepala asahi yang berada di atas pehanya.



Hana bangun terlebih dahulu, Dia duduk sementara menguap dan mengeliat, harini tidur rasa best sikit sebab dapat lena. Hana toleh tengok asahi yang ada disebelahnya.

"dah bangun?" ucap hana,usap kepala suaminya itu. Asahi angguk, dia tarik hana untuk baring balik di sebelahnya, tangan tak lekang usap perut hana.

"sayang,ini baru minggu, bulan pun tak sampai lagi awak usap macam perut saya bertambah besar je" kata hana

"saja,mana tahu anak ni nanti besa-" kata-kata asahi terputus apa bila hana tiba tiba bangun dan terus berlari masuk bilik air.

"sayang,awak okay?" soal asahi, tangan masih setia usap belakang hana, dia bukan apa cuma yelah, perempuan ni mengandung mesti lah tiba-tiba muntah kan? tapi....hana ni takut nak muntah, suka hold dia punya muntah untuk tak keluar.

"okay" balas hana, dia basuh muka dia dan keluar baring seperti biasa.

"so suddenly?" soal asahi

"tiba-tiba rasa nak muntah" jawab hana.

"rehat lah dulu,i nak mandi" ucap asahi, selimutkan hana dan terus ke bilik air untuk mandi.

Falling in love || Hamada•AsahiWhere stories live. Discover now