bab 13

205 23 0
                                    

"takpe kalau tak kene masa tapi tu je aku nak bagitahu, dari aku simpan benda ni lama-lama baik aku bagitahu sebelum kau ada girlfriend, nanti dah ada girlfriend aku bertambah sakit hati" ucap hana dan dia ber enjak sedikit dari asahi.

"Hana" panggil asahi.

"Aku berterima kasih sangat sebab kau suka kan aku, bazirkan masa suka dekat aku, Aku sayang kawan aku sorang ni" ucap asahi dan tepuk bahu hana.

Okay dah tahu kene reject, kuat hana jangan nangis lagi lepasni kalau nampak dia dengan perempuan lain hahahahha.

"Hana" panggil asahi dan hana toleh kepadanya.

"Aku sayang kau" itu sahaja yang keluar dari mulut asahi.

"Terima kasih sebab sayang aku, aku tahu kau sayangkan aku sebab aku sudi kawan kau, aku pun sayangkan kau sebab nak berkawan dengan aku" ucap hana.

"Aku sayang kau, aku rasa apa yang kau rasa" ucap asahi, dengan laju hana toleh kepadanya.

"Apa?" Tanya hana.

"Aku rindu kau jugak, sebab tu aku tunggu masa untuk balik kesini, untuk beritahu semuanya".

"Kau nak bagitahu apa?" Soal hana

"Sebenarnya aku tak sambung belajar pun, aku teman kakak aku berbulan dekat sana sebab dia dah nak kahwin lagi dua minggu" ucap asahi

Hana yang tadi senyum gembira terus berubah senyuman nya.

"kau tipu aku selama berbulan ni? Kau memang taik" ucap hana dan balik beg nya ke asahi.

"Haah, aku tipu kau" jawab asahi.

"Kenapa kau tipu aku?" Soal hana

"Saja" balas asahi.

"Nak tahu tak? Selama berbulan kau takda ni aku rasa sunyi gila, macam dunia ni tak hidup, aku tunggu je bila kau nak balik, miyeon,doyoung, jihoon hari hari tunggu kehadiran dorang sebab rindu" cerita hana dan asahi hanya angguk.

Walaupun lelaki itu seperti tiada reaksi tapi hana tahu hanya dia lah yang sanggup dengar keluhan hana, walaupun sedikit.

"Tapi asahi, kau cakap kau rindu aku kan?" Tanya hana dan asahi angguk.

"Cuma rindu je? Takde terselit apa-apa perasaan ke?" Soal hana dan asahi geleng.

"Heem takpelah" jawab hana dan kembali termenung.

"Kenapa, kau nak aku suka kau?" Soal Asahi dan hana geleng.

"Kita mana boleh paksa perasaan orang."

Sedih.

Asahi hanya lihat hana dari tepinya, termenung seorang diri.

"Kau marah ke" tanya asahi dan siku lengannya.

"Buat apa aku nak marah?" Tanya hana

"Mana tahu sebab aku tak balas cinta kau" jawab asahi dan hana hanya geleng.

"Aku balik dulu lah, nak kemas kafe malam ni nak bukak"

"Cuti la bukannya bukak kafe, dah bulan desember kan?" Soal asahi

"Suka hati aku la, kafe aku" jawab hana dan pergi.



Hana mula kemas kafe dan buka kafe seperti biasanya. Malam pun boleh dikira ramai juga pelanggan yang datang ke kafenya. Termasuk Asahi.

"Ye nak apa?" Soal hana

"Hazelnut coklat dua" ucap asahi dan hana angguk. Dia terus pergi ke meja untuk dua orang.

Hana menyiapkan ordernya selesai siapkan order dia pergi untuk hantar air yang di order oleh asahi. Ingatkan untuk dirinya rupanya untuk perempuan lain.

Muka perempuan tu tak pernah dilihat langsung, tapi yang hana tahu dekat tangan lelaki itu ada cincin, cincin yang sama asahi cuba dalam kafe tu jugak.
Husnuzon itu kakak yang dia cerita.



Harini hana habis awal, selebihnya haeri yang handle. Apa lagi dia pun pergi ke pantai yang selalu dia pergi. Kalau luang masa orang bersama keluarga tapi hana lebih suka luang masa bersendirian.

Hana duduk termenung sambil pakai earphonenya untuk mendengar lagu, sambil sambil menikmati angin tangannya jugak tak lekang dengan sebatang kayu. Dia melukis rama-rama, rumah, burung dan benda yang ada di fikirannya.

"I wanna be yours" ucap hana yang memutar lagu i wanna be yours.

Kemudian pandang balik ke langit, termenung sendirian.

Hana unlucky girl.

Dah macam kene reject, tapi hakikatnya bagi hana dia memang kene reject sebab lelaki itu tak balas cintanya.

Shedih.

Hana balik kerumah balik apa bila habis waktu galaunya. Dia balik dia terus duduk di dalam bilik.

"Hana, hana taknak makan dulu ke?" Soal mamanya dan hana geleng.

"Kenapa?" Tanya mamanya.

"Hana tak lapar mama, hana penat nak tidur" balas hana dan mamanya angguk.

Pandai pandai la dia kalau lapar keluar cari makanan.




Bunyi telefon hana menanda kan ada orang yang telefon. Dia pun angkat panggilan telefon itu.

"Dah tidur ke?" Soal lelaki itu.

"Belum, kenapa?" Tanya hana

"Jom keluar" ajak junkyu dan hana mengiakan.

Dia pun siap dan keluar bersama junkyu. Mereka beli makanan dan duduk di taman berdua.

"Kau okay?" Tanya junkyu dan hana angguk, sambung makan makanannya.

"Kau macam mana? Okay?" Tanya hana dan junkyu angguk.

"Kau dengan haeri?" Soal hana

"Kitaorang putus" ucap junkyu, hana yang dengar itu tersedak.

"Macam mana boleh putus?" Soal hana.

"Entah dia, langsung taknak dengar penjelasan aku, dia salah faham pasal aku dengan kawan sekerja aku" ucap junkyu.

"Pujuk lah dia" suruh hana dan junkyu angguk.

"Habis pujuk dah hana, aku bukan reti bab bab pujuk ni, tapi dia berdegil, lepastu keluar dengan jantan lain, bila aku tegur kata "awak keluar dengan perempuan lain boleh pulak" malas aku" cerita junkyu.

"Esok aku pujuk, biasa la perempuan kalau dah sayang benda kecik pun boleh cemburu" ucap hana.

"Kau dengan Asahi? Tak cemburu ke?" Tanya junkyu.

"Cemburu sebab? Kitaorang bukannya in relay pun" ucap hana

"Habistu semalam?" Tanya junkyu

"Semalam kenapa?" Tanya balik hana.

"Bukan kau keluar date dengan dia ke? Aku nampak dia dengan perempuan semalam dekat pantai biasa kau pergi, aku nak makan kedai depan tu" ucap junkyu.

"Eh, kau salah pandang kut" balas hana.

"Tak, semalam aku nampak dia memang tu dia, perempuan tu aku ingat kau" cerita junkyu.

"Salah orang lah" balas hana dan sambung makan.

Falling in love || Hamada•AsahiWhere stories live. Discover now